2019-10-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Dina skulder ansvarar du själv för vilka och hur mycket skulden är på.Det går inte bara och sitta och hitta på summor som man påstår du är skyldig till Kfm.

nu ska vi se här.. vad snackar du om

"Dina skulder ansvarar du själv för vilka och hur mycket skulden är på"
eh ok. jag gick med på att vara skyldig danske bank 20 lax för 1,5 år sen. vad mer är det du svamlar om? jag tog inte processen. ej lönt då.

"Det går inte bara och sitta och hitta på summor som man påstår du är skyldig till Kfm"
vad är det som hindrar? Jag har själv ofta hittat på summor folk är skyldiga mig och lämnat till KFM. det är jätteenkelt
Citera
2019-10-08, 00:23
Medlem
t2ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
jupp

kom du på det nu? härligt
Det finns så många andra uppgifter att ta fasta på i trådan att jag blev förvirrad.

Om den beslutade verkställigheten går utöver vad som framgår av exekutionstiteln (domslut i domen) så har du rätt i att KFM har gjort fel. De borde redan när ansökan kom in ha avslagit i den del som inte förfallit till betalning. Det är vad jag kan läsa mig till just nu, se s. 38 i KFM:s handbok för utmätning.

Länk:
https://www.kronofogden.se/download/18.31a8d8ed16902466852aea/1550833701686/Handboken_Utm%C3%A4tning.pdf
Senast redigerad av t2m 2019-10-08 kl. 00:28.
Citera
2019-10-08, 00:24
Medlem
tremades avatar
Citat:
men nu har jag ju genomgått alla dessa dyra utbildningar. är det inte bättre vi hjälps åt så jag får ett jobb eller du vill hellre ta kostnaden och ha mig som försörjd av samhället ? Jag har betalat säkert mycket mer skatt än du dessa år jag arbetat då jag varit bra betald och betalt mer än 80-90% av befolkningen i skatt men nu verkar det mest hånas det jag bidragit med.
Alla FB:are tjänar mer än 90% av övrig befolkning så du ligger lite lågt.

Jag har många betalningsanmärkningar kvar innan jag kommer upp i din nivå.
Citera
2019-10-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Man har missat att skriva en "förfallningsklausul" i domen vad det verkar som. Alltså att hela skulden förfaller till betalning om avbetalningarna upphör.

Men domens avbetalningsplan borde inte gälla längre, då TS har kommit överens om en ny avbetalningsplan med Lowell. Som hon säkert fått bekräftelse på, och där är alltid klausulen med.

Därför tror jag ändå att 20 000 skuldsaldo var korrekt av KFM. Men Lowell valde att gå med på TS krav att sätta ned det till 2000 kr.

så rätt så. dessa nybörjare. de missade förfallningsklausul och det var min räddning.

ja klausulen är såklart med hos Lowell. Jag stoppade dock betalningarna när de tog mina pengar och gav till andra klienter.

20000 var ju inte korrekt. varför skulle då KFM ändra 15 aug till 2000 kr?
Citera
2019-10-08, 00:26
Medlem
Citat:
Du lär ha en förfallklausul i din nya betalningsplan med Lowell som ni gjorde över telefon. Den ersätter domstolens avbetalningsplan. Därför anser jag att 20 000 är korrekt skuldsaldo, men Lowell var schysst med dig och satte ned det till 2000kr i hopp om att du skulle betala. Vilket lyckades.

Nope. de var inte sjyssta. KFM rättade sitt beslut 6 juli med ett nytt beslut 15 augusti. KFM var ute och cyklade med 18 lax för mkt i skuld. dessutom pågår fortfarandet ärendet med de sista 2000 kr
Citera
2019-10-08, 00:27
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
så rätt så. dessa nybörjare. de missade förfallningsklausul och det var min räddning.

ja klausulen är såklart med hos Lowell. Jag stoppade dock betalningarna när de tog mina pengar och gav till andra klienter.

20000 var ju inte korrekt. varför skulle då KFM ändra 15 aug till 2000 kr?

Av den enkla anledningen att Lowell sänkte kravet efter dina önskemål i hopp om att få betalning.
Citera
2019-10-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
har du provat att läsa dina poster, både här och tidigare, med objektiva ögon? Det borde en så högt aktad och utbildad person som du klara av.

du verkar bara klara va att tala i gåtor med eller utan bildning
Citera
2019-10-08, 00:29
Medlem
tremades avatar
Citat:
du verkar bara klara va att tala i gåtor med eller utan bildning
Om man läser din tråd om tredskodomar så förstår till och med en WT att du är korkad, alldeles oavsett vad du har för utbildningar.
Citera
2019-10-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
Det finns så många andra uppgifter att ta fasta på i trådan att jag blev förvirrad.

Om den beslutade verkställigheten går utöver vad som framgår av exekutionstiteln (domslut i domen) så har du väl rätt i att KFM har gjort fel. De borde redan när ansökan kom in ha avslagit i den del som inte förfallit till betalning. Det är vad jag kan läsa mig till just nu, se s. 38 i KFM:s handbok för utmätning.

Länk:
https://www.kronofogden.se/download/18.31a8d8ed16902466852aea/1550833701686/Handboken_Utm%C3%A4tning.pdf

"De borde redan när ansökan kom in ha avslagit i den del som inte förfallit till betalning."

ja det är ju det som de fattade på KFM kontoret när chefen kom tillbaka från semestern 15 augusti . vikarierna kunde inte skilja på ej förfallen skulddel och totalt skuldbelopp

Nybörjare överallt . de seniora håller bara på med möten, "nätverka" och fjanta sig
Citera
2019-10-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Alla FB:are tjänar mer än 90% av övrig befolkning så du ligger lite lågt.

Jag har många betalningsanmärkningar kvar innan jag kommer upp i din nivå.

nu råkar min inkomst ligga i de högre skikten inom tjänstemän och en tjänsteman har 39000 kr i snitt i sverige. FBare har nog runt 50% .

har du aldrig fått betalningsanmärkningar ? du kanske lever ett torftigt liv och ingår inte så mkt avtal, reser inte och gör inte så mycket alls
Citera
2019-10-08, 00:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t2m

Om den beslutade verkställigheten går utöver vad som framgår av exekutionstiteln (domslut i domen) så har du rätt i att KFM har gjort fel. De borde redan när ansökan kom in ha avslagit i den del som inte förfallit till betalning. Det är vad jag kan läsa mig till just nu, se s. 38 i KFM:s handbok för utmätning.

Länk:

Efter domen har hon kommit överens om en ny betalningsplan med Lowell som ersätter den gamla. I den nya finns klausul. (Det är mallar dom kör med där klausulen alltid är med). När TS slutade betala förföll hela skulden till betalning.

Att hon med tjat och krångel lyckats få ned kravet till 2000 ändå är väl bra. Men skadeståndet är till 100% bortblåst.
Citera
2019-10-08, 00:33
Medlem
Citat:
Av den enkla anledningen att Lowell sänkte kravet efter dina önskemål i hopp om att få betalning.

var står det? KFM vägrade i 6 veckor sätta ner verskställd skuld från 20 lax till 2 lax. de hade felk uppgifter i 6 veckor. Jag bryr mig inte om vad Lowell tycker . det är KFM som avgör vad som är rätt och fel och i slutändan Tingsrätt där ärendet nu ligger inne på månad 5 . KFM var rejält ute och cyklade och har nu rensat bort 90% av skuldsaldot som var fel . 10% återstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in