Citat:
Ursprungligen postat av
subverteramera
Kanske är dessa globala fenomen.
2015
"refugees welcome"
2016(?)
"metoo"
2019
Klimatgreta etc
Vad blir nästa kampanj?
Du glömde Tiggare får ett bättre liv i Sverige 2014.
Man behöver analysera lite. Jag kan notera vissa likheter mellan alla dessa fyra. De är drivna av kvinnligt känslotänkande och emot manligt förnuftstänkande. Kvinna: vi måste ta hand om flyktingar. Man: flyktingen vill bara ha bättre ekonomi osv. Så jag tror även nästa trend är styrd av kvinnor, något kvinnor värnar om eller är rädd för.
En annan likhet är att den som inte följde med drevet paria-stämplades och fick inte ens delta i samtalet. Det är också kvinnligt tänkande, man skjuter på budbäraren istället för att analysera vad han säger.
För att skapa lika stora drev som dessa krävs fullständig uppslutning bland alla Sveriges kvinnliga journalister och politiker. Det får inte finnas en enda som står upp och säger emot.
Å andra sidan är feminism ganska ute så jag tror inte på fler debatter typ kvinnor ska ha samma lön eller hälften av styrelsen. Har dock noterat Albright-stiftelsen som når ut längre och längre när de mäter t.ex "hur många män är på bilderna i tidningens sportbilagor". De skulle kunna komma med något uridiotiskt, och så börjar alla räkna kön på sportfoton. Men jag tror inte det kan bli lika stort.
Kanske rädsla för övervakning från google och facebook? Bara halvstort ännu, men om det kommer fram några smaskiga konkreta exempel så kan jag tänka mig att alla går igång. google och facebook är så stora och lyckade att de måste skjutas ner. Det är människans natur.
Alla är nog ganska observanta på de idiot-trender som styrt Sverige åt skogen de senaste 6 åren, vilket gör det lite svårare att skapa ett nytt idiot-drev. Men ändå lyckades någon ta bort mina plastsugrör på Burger King, trots att detta naturligtvis är rent trams och en totalt obetydlig förbättring av världen. Klimattramsande kommer att hålla på i många år till. Tänk bara kärnkraften som ska fasas ut i Tyskland...