2019-10-07, 22:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag ber om ursäkt om jag var otydlig i mitt inlägg, men jag drar alltså inte några egna slutsatser här. Jag har bara att förhålla mig till de uppgifter jag har sett i media, och ingen av de inblandade poliserna har väl (till skillnad från några andra makthavare här) uttryckt misstankar mot just SD.

Så för att de inte öppet uttryckt misstankar mot SD, (i media antar jag att du menar) så tolkar du som att de inte misstänker SD?
Snacka om ett fyrkantigt tänk, typ ”tänka inuti boxen”. Jag har ofta problem med att förstå hur du resonerar, för du tenderar att tolka det mesta rent bokstavligt, och ibland rätt uppåt väggarna. Därför blir det en hel del missförstånd i interaktion med en del av oss andra postare.
Citera
2019-10-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Haha, hur lyckades du gräva fram den där?

På filmen syns inte Hax näsvårta, men den syns rejält på en bild här och näsan ser ut att ha växt. Glad är hon ihop med Ann* Karm*nsbo. Äntligen av med SD?

http://coord.info/GLZZQYQ5

Tanken med just den här bilden är nog mest att visa att coco*c glömt att nätlogga, det är säkert därför kvinnorna har den lite extra glada uppsynen.
Citera
2019-10-07, 22:28
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att jag var otydlig i mitt inlägg, men jag har alltså bara att förhålla mig till de uppgifter jag har sett i media, och ingen av de här inblandade poliserna har väl (till skillnad från de andra makthavarna här) uttryckt några misstankar mot just SD. Det är det enda jag säger.

Poliser och övriga rättsvårdande myndigheter är helt förbjudna att tala ut i massmedia om sina personliga åsikter i en pågående förundersökning!!! Det borde du veta. I annat fall begår de ett allvarligt tjänstefel som kan få stora konsekvenser..
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-07 kl. 22:35.
Citera
2019-10-07, 22:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Så för att de inte öppet uttryckt misstankar mot SD, (i media antar jag att du menar) så tolkar du som att de inte misstänker SD?
Nej, jag drar alltså inga sådana slutsatser. Jag konstaterar bara att just de här två omtalade poliserna, till skillnad från flera andra inblandade makthavare (och till skillnad från vad många här i tråden tycks tro), inte verkar ha gett uttryck för några misstankar mot SD.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-07 kl. 22:37.
Citera
2019-10-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ja, det här låter ju väldigt märkligt. Menar du alltså att åklagaren Åsa Hiding ännu inte har avkrävt den ständige misstänkte SD en utförlig redogörelse för sina egna förehavanden under mordkvällen?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att "hela rättssamhället i Sverige" skulle vara ute efter denne SD, för så är det ju inte. De enda här som uttryckligen säger sig misstänka SD för brottet är alltså åklagaren Åsa Hiding, rådmannen Ulla Simpampen-Gustavsson och rådmannen Jens Lindborg, samtliga med lokal anknytning till just Örebro. Sedan har du ju också Nerikes Allehandas hycklande chefredaktör Anders Nilsson, men han räknas väl knappast till "rättssamhället".

Sedan vet jag inte om det skall tillmätas någon särskild betydelse här, men det kanske ändå är lite intressant att ingen av de inblandade poliserna (spaningsledarna Peter Springare resp. Mikael Nyqvist) anser sig misstänka SD. Kan det möjligen vara så att de utredande poliserna i stället lutar åt att det var HD som mördade LW?

Jag tror inte att SD berättat den sanningsenliga historien över vad han gjorde vid tidpunkten för mordet. Vad tror du?

Om det nu skulle vara HD. Tror du att SD inte är inblandad alls då?

Det är ju lite så du har försökt få det att framstå här i tråden under ett års tid eller liknande. Ingenting som pekar i den riktningen och att flera olika personer oberoende utav varandra skulle gå ihop för att sätta dit SD. Luktar konspiration lång väg.

Vilka har du hittat som tror att SD är oskyldig?
Citera
2019-10-07, 22:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att GC-touren lades ner var ett beslut baserad på enbart ekonomisk grund. GC-människor genererade troligen lite spridningseffekter i kommunen. De är knappast större konsumenter av restaurangmat, hotellboende, kläder eller andra konsumtionsvaror. Kommunens förväntade intäkter uteblev.

Jag tror inte att hon blev utfryst från nya frikyrkan eller GC-gänget. Finns inte något som tyder på det. Inte heller har hon någon brist på egna kvinnliga väninnor.
Allt genereras av dina religiösa tankar om straff von oben för relationen med SD.

Uppenbart var inte SD trogen, lojal och tillfredsställd inom äktenskapet. Då hade han varit trogen HD.

Det fetade:
Och hur vet du det?

Du vet ju att SD och JG unfriendade
henne på FB. Hela järngänget följde
säkert sin ledare då också. Jag tror att
hon kände sig ensam och utstött innan
hon hittade andra att leka med.

När skulle hon ha haft någon tid att vara
i den nya församlingen när hon jagade
burkar 24/7?
Jag tror att hon sökte sig till GC när hon
blev utstött ur den andra församlingen.

Var har du sett att hon hade några egna
kvinnliga vänninor, förutom Blessedfruit,
och de hade väl knappt träffats IRL på
20 år?

Och kommunen nämnde speciellt att det
var samarbetssvårigheter med GC-folket
om touren. Att det inte var värt tiden och
pengarna.

Så du menar alltså att SDs otrohet var
HDs fel? Varför måste det alltid vara en
kvinnas fel när en man är otrogen?
Tycker du att det är OK för en man att
vara otrogen mot sin sjuka fru som får
vara hemma och ta hand om barnen?
För att han inte är tillfredsställd??!!
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-07 kl. 23:00.
Citera
2019-10-07, 22:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tror inte att SD berättat den sanningsenliga historien över vad han gjorde vid tidpunkten för mordet. Vad tror du?
Ingen aning. Så länge jag inte har fått läsa FUP och ta del av vad han själv säger så törs jag inte uttala mig alls.

Citat:
Om det nu skulle vara HD. Tror du att SD inte är inblandad alls då?
Det här blir ju väldigt hypotetiskt, men om HD mot förmodan skulle vara mördaren så tänker jag mig nog att SD också måste vara inblandad på något sätt.

Citat:
Det är ju lite så du har försökt få det att framstå här i tråden under ett års tid eller liknande. Ingenting som pekar i den riktningen och att flera olika personer oberoende utav varandra skulle gå ihop för att sätta dit SD. Luktar konspiration lång väg.
Här hänger jag inte alls med. Vad är det du menar att jag skulle ha försökt få det att framstå som här i tråden?

Citat:
Ingen. Och det vore väl rent löjligt att ha någon uppfattning i en sådan fråga innan man har fått ta del av FUP.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-07 kl. 22:55.
Citera
2019-10-07, 23:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, det här låter ju väldigt märkligt. Menar du alltså att åklagaren Åsa Hiding ännu inte har avkrävt den ständige misstänkte SD en utförlig redogörelse för sina egna förehavanden under mordkvällen?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att "hela rättssamhället i Sverige" skulle vara ute efter denne SD, för så är det ju inte. De enda här som uttryckligen säger sig misstänka SD för brottet är alltså åklagaren Åsa Hiding, rådmannen Ulla Simpampen-Gustavsson och rådmannen Jens Lindborg, samtliga med lokal anknytning till just Örebro. Sedan har du ju också Nerikes Allehandas hycklande chefredaktör Anders Nilsson, men han räknas väl knappast till "rättssamhället".

Sedan vet jag inte om det skall tillmätas någon särskild betydelse här, men det kanske ändå är lite intressant att ingen av de inblandade poliserna (spaningsledarna Peter Springare resp. Mikael Nyqvist) anser sig misstänka SD. Kan det möjligen vara så att de utredande poliserna i stället lutar åt att det var HD som mördade LW?

Varifrån har du fått detta (det fetade)?
Citera
2019-10-07, 23:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varifrån har du fått detta (det fetade)?
Försök att åtminstone läsa en sida bakåt i tråden innan du skriver:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ingen aning. Så länge jag inte har fått läsa FUP och ta del av vad han själv säger så törs jag inte uttala mig alls.,

Det här blir ju väldigt hypotetiskt, men om HD mot förmodan skulle vara mördaren så tänker jag mig nog att SD också måste vara inblandad.

Här hänger jag inte alls med. Vad är det du menar att jag skulle ha försökt få det att framstå som här i
tråden?

Citat:

Ingen. Och det vore väl rent ,löjligt att ha någon uppfattning i en sådan fråga innan man ens har fått läsa FUP.

Snälla Draifos.
Du vågar dig alltså inte ens på en vild gissning? Inte ens på en försiktig icke/bindande spekulation?

Detta är ändå ett debattforum. Som bygger på att utbyta tankar, åsikter och spekulationer. Under en stor del av tiden har man ju i krimtrådarna inte ens fått tillgång till FUP. Ska man då sätta trådarna på paus?

Att inte ha/våga ha en aning/tanke/spekulation/misstanke/fundering efter 17 långa månader och över 64.000 inlägg är enligt mig minst sagt rätt imponerande, läs konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ingen aning. Så länge jag inte har fått läsa FUP och ta del av vad han själv säger så törs jag inte uttala mig alls.

Det här blir ju väldigt hypotetiskt, men om HD mot förmodan skulle vara mördaren så tänker jag mig nog att SD också måste vara inblandad på något sätt.

Här hänger jag inte alls med. Vad är det du menar att jag skulle ha försökt få det att framstå som här i tråden?

Ingen. Och det vore väl rent löjligt att ha någon uppfattning i en sådan fråga innan man har fått ta del av FUP.

Fast ändå så gjorde du just det och tog upp ämnet själv.

Klart det blir hypotetiskt. Än så länge är det så nära vi kan komma. SD är dock anhållen på Sannolika skäl och HD är Skäligen misstänkt så den mest troliga utgången är att någon utav dem är skyldig. Främst då SD i nuläget.

Att rättsväsendet i Sverige skulle bedriva någon slags blind vendetta gentemot SD.
Citera
2019-10-07, 23:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Snälla Draifos.
Du vågar dig alltså inte ens på en vild gissning? Inte ens på en försiktig icke/bindande spekulation?

Detta är ändå ett debattforum. Som bygger på att utbyta tankar, åsikter och spekulationer. Under en stor del av tiden har man ju i krimtrådarna inte ens fått tillgång till FUP. Ska man då sätta trådarna på paus?

Att inte ha/våga ha en aning/tanke/spekulation/misstanke/fundering efter 17 långa månader och över 64.000 inlägg är enligt mig minst sagt rätt imponerande, läs konstigt.
Min uppfattning är alltså att vi ännu inte har sett någonting som talar för att SD skulle vara gärningsmannen.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-07 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in