2019-10-07, 20:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så tror inte @Dalhliabelle.
Alltså, här skriver postaren att det var LW som ville avsluta med SD. SD ville inte:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?

Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.

Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.

EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.

Förstår inte varför vissa här inne envisas med att det var mer troligt att SD ville avsluta, trots att flera som känt LW irl hävdar likt bl.a @Dahliabelle och @Holmes att Lena ville gå vidare.

Troligen har det gått prestige i saken. Eller så är man bara allmänt grälsjuk.

Men men tids nog, troligen inom någon/några månader kommer vi att få svar, svart på vitt, när deras digitala kommunikation blir offentlig.

För vissa blir det nog då att ta fram sin skämskudde.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-10-07 kl. 21:53.
Citera
2019-10-07, 21:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror åklagaren ÅH är säker på sin sak vid det här laget, men hon kommer inte släppa förundersökningen till åtal förrän hon är helt säker - och hon kommer kanske förlänga häktningen ett par gånger till. Det är helt ok, bara inte en mördare slipper ut pga en usel förundersökning / åtalsunderlag.

Tror också att vi kan förvänta oss minst 2 omhäktningar. Gott om tid för begrunda sina synder.
Och även som van projektledare gå igenom var i h-e det gick fel..
Risksanalys var ordet:

”Med hjälp av riskanalys kan man både förebygga och skapa en möjlighet att undvika att krissituationer uppstår. ”

forts.
Citera
2019-10-07, 21:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det finns ju en ganska enkel lösning på detta och det är ju att SD faktiskt berättar vad han gjorde den där kvällen. Då kan man förmodligen förflytta honom till någon lämplig cell. Men han vill väl sitta och suga på sitt s.k. ess i rockärmen. Risken finns väl att det är lägsta värdet i leken och inte den högsta.
Ja, det här låter ju väldigt märkligt. Menar du alltså att åklagaren Åsa Hiding ännu inte har avkrävt den ständige misstänkte SD en utförlig redogörelse för sina egna förehavanden under mordkvällen?

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Eller har du ännu listat ut varför hela rättssamhället i Sverige skulle vara ute efter denna, enligt dig, högst alldagliga person?
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att "hela rättssamhället i Sverige" skulle vara ute efter denne SD, för så är det ju inte. De enda här som uttryckligen säger sig misstänka SD för brottet är alltså åklagaren Åsa Hiding, rådmannen Ulla Simpampen-Gustavsson och rådmannen Jens Lindborg, samtliga med lokal anknytning till just Örebro. Sedan har du ju också Nerikes Allehandas hycklande chefredaktör Anders Nilsson, men han räknas väl knappast till "rättssamhället".

Sedan vet jag inte om det skall tillmätas någon särskild betydelse här, men det kanske ändå är lite intressant att ingen av de inblandade poliserna (spaningsledarna Peter Springare resp. Mikael Nyqvist) anser sig misstänka SD. Kan det möjligen vara så att de utredande poliserna i stället lutar åt att det var HD som mördade LW?
Senast redigerad av Draifos 2019-10-07 kl. 21:50.
Citera
2019-10-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD är ateist. HD oklart, men det var LW som gifte dom (den ordinarie fick förhinder, sägs det).

Ja, LW vigde paret. Varifrån har du fått uppgiften om att ordinarie präst hade förhinder? Har du blandat ihop det med Er*ik F som uttalade sig om LW i media?
Citera
2019-10-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här kommer en liten video med vår MGK Hanna i en av rollerna....👩🏼‍⚕️

http://streamio.com/api/v1/videos/56fd27cb6f8d8d5b1e000067/public_show?link=true&player_id=5059d54e11581e5f4e 00003e

Haha, hur lyckades du gräva fram den där?

På filmen syns inte Hax näsvårta, men den syns rejält på en bild här och näsan ser ut att ha växt. Glad är hon ihop med Ann* Karm*nsbo. Äntligen av med SD?

http://coord.info/GLZZQYQ5
Citera
2019-10-07, 21:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Haha, hur lyckades du gräva fram den där?

På filmen syns inte Hax näsvårta, men den syns rejält på en bild här och näsan ser ut att ha växt. Glad är hon ihop med Ann* Karm*nsbo. Äntligen av med SD?

http://coord.info/GLZZQYQ5

Jag har mina metoder och källor

Fast jag tycker det känns som om hon medvetet söker sig till annat geofolk, och ser till att hon får med dom på sina selfies. Känns nästan mer som hon använder dom som rekvisita.

Jag upplever det som att hon vill visa upp sig, nån sorts...”ofarlig-görande”.

Försöker hon vinna sympatier? Försöker hon likt SD ”ge sin version”?

Istället för att cacha själv och hålla lite låg profil...med tanke på att hon trots allt är fortsatt misstänkt för medhjälp till mord alt. skyddande. Och med en rättegång på ingående.
Känns lite ”oskickligt”
Senast redigerad av T34Panzer 2019-10-07 kl. 22:12.
Citera
2019-10-07, 21:51
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det här låter ju väldigt märkligt. Menar du alltså att åklagaren Åsa Hiding ännu inte har avkrävt den ständige misstänkte SD en utförlig redogörelse för sina egna förehavanden under mordkvällen?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att "hela rättssamhället i Sverige" skulle vara ute efter denne SD, för så är det ju inte. De enda här som uttryckligen säger sig misstänka SD för brottet är alltså åklagaren Åsa Hiding, rådmannen Ulla Simpampen-Gustavsson och rådmannen Jens Lindborg, samtliga med lokal anknytning till just Örebro. Sedan har du också Nerikes Allehandas hycklande chefredaktör Anders Nilsson, men han räknas väl knappast till "rättssamhället".

Sedan vet jag inte om det skall tillmätas någon särskild betydelse här, men det kanske ändå är lite intressant att ingen av de inblandade poliserna (spaningsledarna Peter Springare resp. Mikael Nyqvist) anser sig misstänka SD. Kan det möjligen vara så att de utredande poliserna i stället lutar åt att det var HD som mördade LW?

Hur har du kommit till slutsatsen att polisen inte misstänker SD?
Citera
2019-10-07, 22:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Brent
Hur har du kommit till slutsatsen att polisen inte misstänker SD?
Jag ber om ursäkt om jag var otydlig i mitt inlägg, men jag drar alltså inte några egna slutsatser här. Jag har bara att förhålla mig till de uppgifter jag har sett i media, och ingen av de inblandade poliserna har väl (till skillnad från några andra makthavare här) uttryckt misstankar mot just SD.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-07 kl. 22:11.
Citera
2019-10-07, 22:04
Medlem
Citat:
Här kommer en liten video med vår MGK Hanna i en av rollerna....👩🏼‍⚕️

http://streamio.com/api/v1/videos/56fd27cb6f8d8d5b1e000067/public_show?link=true&player_id=5059d54e11581e5f4e 00003e

Ja jösses! Plötsligt blev hon en strokepatient! Lite fejk att inte ens kunna ta in en riktig patient
Citera
2019-10-07, 22:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att "hela rättssamhället i Sverige" skulle vara ute efter denne SD, för så är det ju inte. De enda här som uttryckligen säger sig misstänka SD för brottet är alltså åklagaren Åsa Hiding, rådmannen Ulla Simpampen-Gustavsson och rådmannen Jens Lindborg, samtliga med lokal anknytning till just Örebro. Sedan har du ju också Nerikes Allehandas hycklande chefredaktör Anders Nilsson, men han räknas väl knappast till "rättssamhället".

Det första fetade: Hur f-n läser och tolkar du? Tolkar du allting bokstavligt? Eller driver du med oss? Hade den gode SD öppnat näbben så hade säkerligen antalet förhör kunnat halveras. Men troligen nekar han ihärdigt. Det här handlar mer om skam än skuld. Snacka om att det kommer att bli repor i den annars så välputsade fasaden.

Att ÅK/FUL eller FL frågat/avkrävt SD svar betyder väl inte att han:
1. sagt hela sanningen
2. överhuvudtaget besvarat frågan.

Har du nån källa på det andra fetade? Dvs nån artikel, video där dessa två poliser uttryckligen säger att de inte misstänker SD?
Senast redigerad av T34Panzer 2019-10-07 kl. 22:22.
Citera
2019-10-07, 22:14
Medlem
Citat:
Tror också att vi kan förvänta oss minst 2 omhäktningar. Gott om tid för begrunda sina synder.
Och även som van projektledare gå igenom var i h-e det gick fel..
Risksanalys var ordet:

”Med hjälp av riskanalys kan man både förebygga och skapa en möjlighet att undvika att krissituationer uppstår. ”

forts.

Just precis så!

Det får bara inte förekomma minsta slarv här, det vore helt förödande! Men det jag har sett av åklagare ÅH IRL så verkar hon inte vara en person som låter sig övertalas att gå en annan väg än hon har bestämt att hon ska gå och skiter i ev tryck från media = en bra egenskap hos en åklagare som sätter in alla klutar!
Citera
2019-10-07, 22:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../
Har du nån källa på det andra fetade? Dvs nån artikel, video där dessa två poliser uttryckligen säger att de [u]inte [/b] misstänker SD?
Jag tycker inte att jag var otydlig i mitt inlägg, men jag har alltså bara att förhålla mig till de uppgifter jag har sett i media, och ingen av de här inblandade poliserna har väl (till skillnad från de andra makthavarna här) uttryckt några misstankar mot just SD. Det är det enda jag säger.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-07 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in