• 1
  • 2
2019-10-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danandson
Jag har faktiskt aldrig sett tidsangivelsen 15 min med p-skiva på någon skylt. Brukar normalt sett bara stå 15 min, men inget krav på p-skiva.
Här i Umeå används P-skiva inte alls, men på de orter där detta tillämpas är det sällan under två timmars tillåten tid för parkering.
Citera
2019-10-07, 19:51
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Jag vet, men om det kommer en lapplisa 5 minuter efter att jag har parkerat, typ 15:10 och det står 15:30 på klockan?
Ställer du en p-skiva på 15:10 tolkas detta som att den står på 15:00.
Citera
2019-10-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Ställer du en p-skiva på 15:10 tolkas detta som att den står på 15:00.
Men om du då sätter den på 15:30 och så kommer p-vakten 15:20 och tänker att du stått där närmre ett dygn. Eller hur ska p-vakten veta vilket dygn man kom på?
Citera
2019-10-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Men om du då sätter den på 15:30 och så kommer p-vakten 15:20 och tänker att du stått där närmre ett dygn. Eller hur ska p-vakten veta vilket dygn man kom på?
Det resonemanget lär inte förekomma. De vet givetvis att det är jämna kommande halvtimmar som gäller. En bil som det misstänks att den är kvar dygnsvis, den får man ta ventilställning på.
Citera
2019-10-07, 21:55
Medlem
Flera verkar vara lika okunniga som jag var, men nu hittade jag information från körkortskolan.

Parkeringsskiva (P-skiva)
På många parkeringsplatser används parkeringsskiva för att tidsbegränsa parkering.
Hur du använder parkeringsskiva:
Parkerar du inom tiden som anges av tilläggstavlan, ställer du in parkeringsskivan på närmast följande halvtimme efter din ankomsttid. Parkerar du innan tiden som anges på tilläggstavlan ställer du in parkeringsskivan på den tid då tidsbegränsningen börjar.
Placera parkeringsskivan väl synlig under framrutan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in