Citat:
Ursprungligen postat av
PerGunnar76
Du verkar inte förstå vad ärendet gäller
Jag utgår från att Sverige har begriplig svensk rätt . Då är frågan hur kan KFM få sätta upp en skuld på en i 6 veckor utan att man kompenseras.
Hur länge får de göra det ?
6 veckor får de tydligen tycker alla i tråden?!
7 veckor?
8 veckor?
9 veckor?
10 veckor? 10 år? Who knows?
Kanske inte lagen har uppdaterats med GDPR. Man får inte publicera personuppgifter hur som helst längre. Hört talas om det?
Det är begripligt. Att du inte begriper är någonting annat, men det är inte lagen det är fel på. Det finns ingen gräns, det finns inget schablonbelopp, det finns ingenting som säger att de "får" göra det.
Att någonting blir fel innebär inte automatiskt att du har rätt till kompensation för skador som du inte kan påvisa har ett samband med felet. Om du kan det, och kan visa hur stor skada du har lidit, ja, då kan du ju få kompensation.
Men du verkar ju inte fatta att det är avhängigt att du faktiskt drabbats av en skada till följd av felet som begåtts, inte bara att du tycker att det blivit fel och att du därför ska ha pengar för det.
Jag själv är nöjd med den ordningen, för jag vill inte att mina skattepengar ska gå till att kompensera människor för skador som de åsamkar sig själva och sin ekonomi, och sedan skyller på något fel kfm gjort.