2019-10-07, 11:57
Medlem
Bara några få dagar kvar. Visst blir det spännande !
Placeringen i Studion inte minst.

Observera vidare att redan onsdag 16 oktober ges chans till revansch vid
partiledardebatt i Riksdagen. Men det här väl måste väl vara den första
"riktiga" debatten med alla partiledare och med en gällande budget som
avspeglar den nya majoritetens prioriteringar ?

https://www.svtplay.se/agenda
Citera
2019-10-07, 12:21
Medlem
Publiceras Sön 13 okt 20.00.
Direktsänd debatt med de åtta riksdagspartiernas partiledare och språkrör. Programledare: Anders Holmberg och Camilla Kvartoft.

LACAMILLA ännu en gång.
Citera
2019-10-07, 12:30
Medlem
bombaccis avatar
Det ser jag fram emot. Det ska bli intressant att se hur KD och M ställer sig till C och L.

Jag är väldigt nyfiken på Sabuni också. Förut var hon lite hårdare och vågade gå sin egen väg mera. De intryck jag fått efter att ha sett henne som partiledare är att hon tonat ned sig betydligt. Tror att hon kommer behöva "kaxa till sig" igen, för att kunna lyfta L.

Ska bli intressant att se vilka hon kommer söka debatter med. Ska hon kritisera Stefan Löfven (S) hela tiden men ändå stå för januariavtalet? Kommer hon attackera Jimmie Åkesson (SD).

Hur blir migrationsdebatten nu när M vill sätta tak på hur många Sverige ska ta emot. Kommer det bli en spiral nedåt där S och M tävlar om att ta in lägst (efter sd).

Redan trött på Ulf I Moderaterna. Tycker han är en så tråkig debattör. Hoppas vi slipper se han igen som partiledare efter M förlorat valet 2022.
Citera
2019-10-07, 16:42
Medlem
Tror vi kommer få se en U-formad placering med V+S+MP på ena sidan. L+C i mitten och M+KD och SD på andra sidan. Känns som om att det är den mest naturliga ordningen.

Ska helt klart bli en spännande debatt. Vet vi något om vilka frågor som ska behandlas?
Citera
2019-10-07, 19:46
Medlem
Butty-Boyss avatar
Tror SVT är listiga.

De kommer blanda viktiga frågor i opinionen:
  • Lag & ordning
  • Invandring & immigration
  • Sjukvård

Med sin vanliga agenda-korridor:
  • KLIMATET
  • Trump är dum.
  • Det är galet att lämna EU. Dvs frossa i negativa konsekvenser av Brexit (det negativa för UK, inte EU).
Citera
2019-10-07, 22:38
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butty-Boys
Tror SVT är listiga.

De kommer blanda viktiga frågor i opinionen:
  • Lag & ordning
  • Invandring & immigration
  • Sjukvård

Med sin vanliga agenda-korridor:
  • KLIMATET
  • Trump är dum.
  • Det är galet att lämna EU. Dvs frossa i negativa konsekvenser av Brexit (det negativa för UK, inte EU).

Sysstelsättning måste ju vara med också. Det är alltid ett givet ämne, och där ingår oftast skatter m.m.

Trump är dum hoppas jag de skippar. Hoppas de tar upp små aktuella frågor med som "vårdvägran", hade gärna sett Sabuni vs Busch i en miniduell.
Citera
2019-10-10, 00:28
Medlem
Yatsys avatar
Partiledardebatten blir säkert som vanligt.
Citera
2019-10-10, 00:35
Bannlyst
Kommer Ulf få stå på en pall?
Citera
2019-10-10, 07:42
Medlem
SD slår ständigt nya rekord i OU. Något som de andra partierna är mycket väl medvetna om. Precis som man är medvetna om att S är på väg ner i ett politiskt slukhål.

På förhand är det mest intressant om man kan spåra några spänningar inom JÖKen. Hittills har inget parti vunnit på den konstellationen. Förutom just SD.

Sedan vore det njutbart om Ebba verbalt kunde bitchslappa Fjamåt i direktsändning. Alltså hon som nu är havande med regeringens första JÖK-unge. Ett lyckligt äktenskap kan tyckas. Men vad tycker Löfven i direktsändning? Det formatet passar bevisligen inte honom.

Och så har vi Liberalernas negress. Vilken svartkroppsstrålning kommer hon att ge ifrån sig?
Senast redigerad av Mentapesola 2019-10-10 kl. 08:11.
Citera
2019-10-10, 17:44
Medlem
Nu hoppas jag att Åkesson är riktigt på hugget, och inte lutar sig tillbaka bara för att senaste OU visar största stödet någonsin.

Han säger själv att han inte gillar "Vad var det jag sa..."
Men just detta är vad han behöver påtala. Hela tiden.
Visa att SD:s problembeskrivning har stämt i 30 års tid. Man har fått rätt i allt!
Visa att S och de övriga ligger och alltid har legat 20 år efter SD.
Citera
2019-10-11, 12:40
Medlem
SvT gick igenom upplägget för söndagens debatt i morgonTV.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/partiledardebatt-i-agenda-efter-hostbudgeten-har-ar-amnena

Från klimat till kriminalitet ...
Citera
2019-10-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Tror vi kommer få se en U-formad placering med V+S+MP på ena sidan. L+C i mitten och M+KD och SD på andra sidan. Känns som om att det är den mest naturliga ordningen.

Ska helt klart bli en spännande debatt. Vet vi något om vilka frågor som ska behandlas?

Det tror jag också men det är samtidigt en placering som inte alls speglar riksdagens sammansättning. Hade (S)VT varit objektiva borde de placera regerings JÖKarna i mitten, med (V) vid sidan som vänster opposition, och (M/KD) till höger som borgerlig opposition och (SD) någonstans bredvid (M/KD) som ett eget oppositionsalternativ. Alltså typ

V -- S/MP/C/L -- SD -- KD/M.

Det går ju att ha ett U men försöker man ge sken av att det är röd-gröna mot Alliansen fortfarnde genom att placera C/L mellan S/MP och M/KD (med ett litet avstånd till bägge) så försöker (S)VT bedra väljarna. Det är väl i och för sig vad man kan förvänta sig av statstelevisionen...

Den placering jag hade gillat mest vore en ren regering mot opposition med 4 platser på varje sida:

C, L, MP, S mot V, KD, M, SD

Där varje sida har ett gemensamt bord med fyra platser. Skulle bli fin-fin dynamik det
Senast redigerad av FBerntsson 2019-10-11 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in