Citat:
Sluta tramsa. Man har för helvete inte någon besittningsrätt till en annans bil för att man har fått skjuts någon gång.
Det är ju extremt foliehattigt att inbilla sig att SD och LW pratat ihop sig om att hon ska göra en falskanmälan. De uppger i förhör samstämmiga uppgifter om vad som hände så antingen var det faktiskt det som hände eller också har de pratat ihop sig om en lögn. Jag tror inte de pratat ihop sig.
LW uppger vidare att hon anmälde händelsen så snart hon kom in till sig, vilket var på natten, så händelsen inträffade nog strax innan strax utanför hennes bostad. En knoggnuggning ger heller inte mycket mer märken än en rodnad som kanske kvarstår ett par minuter.
Det var den enda "kroppsskada" hon uppvisade, inga strypmärken eller dylikt. Inga granbarr i naveln efter våldtäkt i skogen etc..
Det är rent av komiskt hur anti SD falangen är så benägen att peka ut de av oss som är mer tveksamma som troll och spridandes "trådsanningar" ja så till den grad att man måste krysta fram att LW nog ljög vid sina anmälningar till polisen för att kunna omforma händelseförloppet till ett annat. För det är väl så, hade bilincidenten av er själva setts som allvarlig behövs väl inte ett annat händelseförlopp försökas stöpas?
Eller fantasierna att LW mördats för att hon i egenskap av något slags Enid Blyton hjältinna kommit på omfattande bedrägerier och förskingring?
Nej, LW mördades nog på grund av den sunkiga relationen med SD men frågan är om det var SD själv eller någon annan i parternas närhet (jag utesluter inte att involverad med LW heller kan ha upplevt hennes ofärdiga relation med SD som "i vägen").
Det är ju extremt foliehattigt att inbilla sig att SD och LW pratat ihop sig om att hon ska göra en falskanmälan. De uppger i förhör samstämmiga uppgifter om vad som hände så antingen var det faktiskt det som hände eller också har de pratat ihop sig om en lögn. Jag tror inte de pratat ihop sig.
LW uppger vidare att hon anmälde händelsen så snart hon kom in till sig, vilket var på natten, så händelsen inträffade nog strax innan strax utanför hennes bostad. En knoggnuggning ger heller inte mycket mer märken än en rodnad som kanske kvarstår ett par minuter.
Det var den enda "kroppsskada" hon uppvisade, inga strypmärken eller dylikt. Inga granbarr i naveln efter våldtäkt i skogen etc..
Det är rent av komiskt hur anti SD falangen är så benägen att peka ut de av oss som är mer tveksamma som troll och spridandes "trådsanningar" ja så till den grad att man måste krysta fram att LW nog ljög vid sina anmälningar till polisen för att kunna omforma händelseförloppet till ett annat. För det är väl så, hade bilincidenten av er själva setts som allvarlig behövs väl inte ett annat händelseförlopp försökas stöpas?
Eller fantasierna att LW mördats för att hon i egenskap av något slags Enid Blyton hjältinna kommit på omfattande bedrägerier och förskingring?
Nej, LW mördades nog på grund av den sunkiga relationen med SD men frågan är om det var SD själv eller någon annan i parternas närhet (jag utesluter inte att involverad med LW heller kan ha upplevt hennes ofärdiga relation med SD som "i vägen").
Vem har pratat om att "SD och LW pratat ihop sig om att hon ska göra en falskanmälan."???
Inte jag iaf. Känner inte igen detta alls.
Och vem har pratat om att jag tror att:"att man måste krysta fram att LW nog ljög vid sina anmälningar till polisen för att kunna omforma händelseförloppet till ett annat"????
Känner inte igen att jag skulle ha skrivit något liknande heller.
Vad de bråkade om har jag ingen aning. Vi har bara spekulerat.
De tjafsade om allt möjligt.
Det är inte ointressant vad de bråkade om, om SD är skyldig till mordet, därav spekulationerna.
Vi vet inte ens om det har pågått oegentligheter runt ekonomin av geotouren.
Alltså, ingen vet ju vad som har hänt i bilen. Eller hur??
Ett kraftigt och smärtsamt tag runt någon nacke genom ett hårt grepp som trycker ner huvudet kan bara det i sig skapa panikkänslor. Att sedan inte kunna värja sig mot att bli knoggnuggad...
Bara för att det inte syns tydligt (svårare att se i en hårbotten med tjockt svart hår kanske?) att man har blivit knoggnuggad betyder det väl inte att det inte gjort ont, att LW blivit skrämd eller att hon inte har gjort en riktig bedömning? Att det inte stod i proportion till hennes handlande?
Det kan mycket väl vara så att när de bråkade sa han:
- Gå ur bilen
Hon svarar:
- Jag tycker att vi pratar klart först.
Pang, han tar greppet.
Kan du säga med säkerhet att det inte gick till så?
Från NA:
"De ska sedan ha börjat att tjafsa "om allt möjligt". När mannen bad Lena att kliva ut ur bilen förklarade hon att hon ville prata klart först.
Mannen ska enligt anmälan då ha hävt sig över passagerarsidan och lagt sin högerarm om Lenas nacke."
https://www.na.se/logga-in/hemliga-bilden-som-visar-lena-wesstroms-trasiga-orhange-blivit-bojt-pa-grund-av-det-vald-hon-utsatte s-for