2019-10-07, 15:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så är LW inne i en period av ältande som så att säga får sitt utlopp genom anmälningarna. Skilsmässan mellan UW och MH kanske spelar in i någon grad, om det nu är så att en orsak var att MH hade synpunkter på hur konflikter med barnen och dylikt hanterades av av UW och LW.
LW har kanske blivit kritiserad angående något barnen gör (eller inte gör), eller att hon i sista stund vill byta vecka att ha barnen? En till omständighet som tynger henne.
Däremot är jag tveksam till att vare sig LW eller UW tänkt sig någon återförening så vete sjutton om ens SD hade någon kännedom om vad som försiggick mellan UW och MH?

Jag lutar nog åt att brytningen mellan SD och LW antagligt är redan innan november när hon gör anmälan om ofredandet. Det kan ju vara så att han varit otrevlig mot henne (om han inte vill prata om vad hon kan tänkas vilja dryfta), det kan ju ofta vara effektivt, att vara otrevlig mot människor man vill ha visst avstånd till.

Så tror inte @Dalhliabelle.
Alltså, här skriver postaren att det var LW som ville avsluta med SD. SD ville inte:

Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?

Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.

Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.

EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.
Citera
2019-10-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men vore det inte bättre då att åklagaren berättade för SD på vilka grunder hon misstänker honom? Det kanske finns naturliga förklaringar till att det ser ut på ett visst sätt, och kanske det t.o.m. enkelt går att reda ut eventuella missförstånd så att han i så fall slipper sitta häktad helt i onödan?

Eller inser kanske åklagaren själv att hennes teori har för alltför stora luckor för att vara övertygande, och att det är just därför som hon ännu efter sjutton månaders misstänkande inte törs avslöja sin bevisning ens för den misstänkte själv?

Det kanske är som åklagarna brukar säga: Dubbelkolla aldrig en bra indiciekedja, det kan visa sig att den inte håller.

SD fick höra på senaste häktningsförhandlingen vad åkl misstänker honom på för grunder. Tingsrätten tog ställning till det och förlängde häktningen.
Lämna tråden rättshaverist!!
Citera
2019-10-07, 16:02
Medlem
Honan6s avatar
Det kan ha varit trösterikt för SD att läsa i tråden innan han häktades eftersom det tycks finnas några SD-allierade som kanske t o m kommer att stötta honom om det skulle bevisas utom rimligt tvivel att han är skyldig till fasansfulla mordet på L*ena. De allierade kramar vidare och skriver kanske brev till sin häktade vän i syfte att berätta att han inte behöver känna sig ensam, att de finns för honom och berättar att de kommer fortsätta att göra så vad som än händer framöver - t o m om det visar sig att han fälls för mord?

Frågan är hur långt dessa allierade är eller var beredda att gå för sin vän? Har de skyddat honom och hållit inne med fakta som borde ha berättats för utredarna? Vi har fått reda på att JG har agerat ungefär som att SD vore hans make/bror när han utanför tråden har kontaktat skribenter i syfte att stoppa dem skriva i tråden? Se T34Panzers skärmdump på JG:s "stöttande": https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB5...90CB10FEE_jpeg

Vad är det hos de SD:s allierade, varav en del även varit LW:s vän tidigare, som gör att de står upp för honom fast det är uppenbart att han är en otrogen typ som inte drar sig för att fusklogga, mästra andra, sms-bomba och knoga huvudet på sin älskarinna? Vad är det som gör att de inte kan tro att han kan vara mördaren - ensam eller tillsammans med HD? Vilka teorier har de SD-allierade om mordet?

Det kan inte ha undgått någon i tråden att ShHolmes är upprörd över SD-alliansen. Hens inlägg visar att åtminstone någon som kände L*ena bryr sig och vill se att rättvisa skipas. De SD-allierade vet nog innerst inne hur det ligger till, men hoppas att SD är oskyldig? De vill inte ta ställning förrän det kan/har bevisats? Det kan man förstå, men den diplomatiska hållningen visar samtidigt en form av ryggradslöshet.

Om jag hade varit med på GC-event och en tidigare vän dyker upp som gubben i lådan och som dessutom är misstänkt för mord, så skulle jag tycka det blev väldigt obehagligt. Skulle jag spela teater och låtsas som ingenting? Skulle jag hålla tyst eller skulle jag fronta vederbörande och ställa frågor som:

Var befann du dig när L*ena mördades?

Vet du vad som hände den där måndagskvällen?

Vad pratade du och hon om den dagen/kvällen?

Vilken tid såg eller hörde du ifrån henne senast?

Vet du vilka bevis polisen anser att de har mot dig - det måste ju finnas mer än de tidigare anmälningarna?

Varför plockade de in dig direkt som misstänkt - gjorde du eller sa du något konstigt?

Hur kunde du dra till USA i det där läget?

Hur klarar du av att bete dig precis som om ingenting har hänt?

Hur tänkte du när du tog på dig ansvaret att laga hennes yngsta son cache på hans födelsedag och på årsdagen efter att L*ena upptäcktes försvunnen?

Varför tror du att L*na mördades?

Var det du som mördade henne?

Om inte det var du, vem tror du mördade henne?

Jag vet inte alls hur jag skulle reagera om en bekant blev misstänkt, men skulle jag vara nära vän med den misstänkte så skulle hen inte komma undan mina frågor. Hade jag inte fått några svar tidigare så skulle jag skriva till hen i häktet och be om svar. Om jag vore en partner, bästa vän eller förälder skulle den misstänkte veta att jag vet om/när hen ljuger. Alltså tror jag att HD och JG vet...

--------------------

Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747
Senast redigerad av Honan6 2019-10-07 kl. 16:13.
Citera
2019-10-07, 16:07
Medlem
Citat:
Men vore det inte bättre då att åklagaren berättade för SD på vilka grunder hon misstänker honom? Det kanske finns naturliga förklaringar till att det ser ut på ett visst sätt, och kanske det t.o.m. enkelt går att reda ut eventuella missförstånd så att han i så fall slipper sitta häktad helt i onödan?

Eller inser kanske åklagaren själv att hennes teori har för alltför stora luckor för att vara övertygande, och att det är just därför som hon ännu efter sjutton månaders misstänkande inte törs avslöja sin bevisning ens för den misstänkte själv?

Det kanske är som åklagarna brukar säga: Dubbelkolla aldrig en bra indiciekedja, det kan visa sig att den inte håller.

Det finns ju en ganska enkel lösning på detta och det är ju att SD faktiskt berättar vad han gjorde den där kvällen. Då kan man förmodligen förflytta honom till någon lämplig cell. Men han vill väl sitta och suga på sitt s.k. ess i rockärmen. Risken finns väl att det är lägsta värdet i leken och inte den högsta.

Eller har du ännu listat ut varför hela rättssamhället i Sverige skulle vara ute efter denna, enligt dig, högst alldagliga person?
Citera
2019-10-07, 16:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vilken åklagare lägger alla korten på bordet direkt för den åtalade?
Har du hört talas om det?

Det vet ju även du?
Varför fortsätter du att tjata om det här?

Det är ju det som är meningen.
Den misstänkte ska berätta sin version om vad som hände. Då kan åklagaren presentera vilka bevis, vittnen osv som stöder/inte stöder det som den misstänkte berättat.

Ska hon berätta först att vi har först en mastuppkoppling här och ett vittne där, sedan har vi ett klockslag här... sedan får den misstänkte berätta sin historia. Som då kommer att passa som hand i handske på bevisningen.
Citera
2019-10-07, 16:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?

Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.

Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.

EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.

Hade bilderna och filmerna blivit
offentliga om hon gått vidare med
anmälan? Eller åtminstone att hon skickat
känsligt material till SD?
Var det därför hon inte gick vidare?
Eller var hon rädd att SD skulle sprida
dem om hon gick vidare?

Hur kan vuxna människor vara så
”dumma” så att de ger den makten till
någon?
Citera
2019-10-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det kan ha varit trösterikt för SD att läsa i tråden innan han häktades eftersom det tycks finnas några SD-allierade som kanske t o m kommer att stötta honom om det skulle bevisas utom rimligt tvivel att han är skyldig till fasansfulla mordet på L*ena. De allierade kramar vidare och skriver kanske brev till sin häktade vän i syfte att berätta att han inte behöver känna sig ensam, att de finns för honom och berättar att de kommer fortsätta att göra så vad som än händer framöver - t o m om det visar sig att han fälls för mord?

Frågan är hur långt dessa allierade är eller var beredda att gå för sin vän? Har de skyddat honom och hållit inne med fakta som borde ha berättats för utredarna? Vi har fått reda på att JG har agerat ungefär som att SD vore hans make/bror när han utanför tråden har kontaktat skribenter i syfte att stoppa dem skriva i tråden? Se T34Panzers skärmdump på JG:s "stöttande": https://myfile.is/l1Ne704dna/EC6AFB5...90CB10FEE_jpeg

Vad är det hos de SD:s allierade, varav en del även varit LW:s vän tidigare, som gör att de står upp för honom fast det är uppenbart att han är en otrogen typ som inte drar sig för att fusklogga, mästra andra, sms-bomba och knoga huvudet på sin älskarinna? Vad är det som gör att de inte kan tro att han kan vara mördaren - ensam eller tillsammans med HD? Vilka teorier har de SD-allierade om mordet?

Det kan inte ha undgått någon i tråden att ShHolmes är upprörd över SD-alliansen. Hens inlägg visar att åtminstone någon som kände L*ena bryr sig och vill se att rättvisa skipas. De SD-allierade vet nog innerst inne hur det ligger till, men hoppas att SD är oskyldig? De vill inte ta ställning förrän det kan/har bevisats? Det kan man förstå, men den den diplomatiska hållningen visar samtidigt en form av ryggradslöshet.

Om jag hade varit med på GC-event och en tidigare vän dyker upp som gubben i lådan och som dessutom är misstänkt för mord, så skulle jag tycka det blev väldigt obehagligt. Skulle jag spela teater och låtsas som ingenting? Skulle jag hålla tyst eller skulle jag fronta vederbörande och ställa frågor
som:

Vet du vilka bevis polisen anser att de har mot dig - det måste ju finnas mer än de tidigare anmälningarna?

Varför plockade de in dig direkt som misstänkt - gjorde du eller sa du något konstigt?

Hur tänkte du när du tog på dig ansvaret att laga hennes yngsta son cache på hans födelsedag och på dagen efter att L*ena upptäcktes försvunnen?

Jag vet inte alls hur jag skulle reagera om en bekant blev misstänkt, men skulle jag vara nära vän med den misstänkte så skulle hen inte komma undan mina frågor. Hade jag inte fått några svar tidigare så skulle jag skriva till hen i häktet och be om svar. Om jag vore en partner, bästa vän eller förälder skulle den misstänkte veta att jag vet om/när hen ljuger. Alltså tror jag att HD och JG vet...

--------------------

Fetade 1: Kanske de inte ens vill tro att det är sant, även om SD skulle fällas? De skulle eventuellt tro att rättegången var fel och borde tas om. (Vad som än händer så kommer detta gå vidare till Hovrätten, det kan vi vara säkra på.)

Fetade 2: Tillsammans med någon annan i så fall, så man inte själv råkar illa ut. Men vissa verkar inte bry sig. Vissa pratar bara om vad LW GJORDE FÖR FEL FÖR ATT BLI GRYMT MÖRDAD OCH KASTAS SOM SKRÄP bakom bullerplanket, här i tråden. Ungefär som att hon var orsaken till sin egen död, fick skylla sig själv för att hon var "jobbig".

Antar att jag själv skulle vara ytterst reserverad - men också säga till den misstänkte att jag är just osäker och mår jävligt illa av att personen är där, i samma gemenskap som mig själv.
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-07 kl. 16:19.
Citera
2019-10-07, 16:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade 1: Kanske de inte ens vill tro att det är sant, även om SD skulle fällas? De skulle eventuellt tro att rättegången var fel och borde tas om. (Vad som än händer så kommer detta gå vidare till Hovrätten, det kan vi vara säkra på.)

Fetade 2: Tillsammans med någon annan i så fall, så man inte själv råkar illa ut. Men vissa verkar inte bry sig. Vissa pratar bara om vad LW GJORDE FÖR FEL FÖR ATT BLI GRYMT MÖRDAD OCH KASTAS SOM SKRÄP bakom bullerplanket, här i tråden. Ungefär som att hon var orsaken till sin egen död, fick skylla sig själv för att hon var "jobbig".

Det fetade: Det är din tolkning. Vi
försöker förstå varför GM ansåg sig ha
motiv att mörda LW. Det betyder
INTE att hon får skylla sig själv.
Eller att GM hade någon rätt att mörda
henne. Men det borde väl ändå finnas
någon anledning i GMs huvud till att hen
gjorde som hen gjorde?
Citera
2019-10-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Det kan inte ha undgått någon i tråden att ShHolmes är upprörd över SD-alliansen. Hens inlägg visar att åtminstone någon som kände L*ena bryr sig och vill se att rättvisa skipas. De SD-allierade vet nog innerst inne hur det ligger till, men hoppas att SD är oskyldig? De vill inte ta ställning förrän det kan/har bevisats? Det kan man förstå, men den diplomatiska hållningen visar samtidigt en form av ryggradslöshet.

Om jag hade varit med på GC-event och en tidigare vän dyker upp som gubben i lådan och som dessutom är misstänkt för mord, så skulle jag tycka det blev väldigt obehagligt. Skulle jag spela teater och låtsas som ingenting? Skulle jag hålla tyst eller skulle jag fronta vederbörande och ställa frågor som:

Hur tänkte du när du tog på dig ansvaret att laga hennes yngsta son cache på hans födelsedag och på årsdagen efter att L*ena upptäcktes försvunnen?

--------------------

Väl formulerat. Det behöver ju inte handla om att jaga SD med högafflar utan enbart att man tar ett steg tillbaka under utredningen. Kände man enbart SD och inte LW så är det ju en annan sak. Vi får väl utgå ifrån att de i det s.k. ”Järngänget” endast anser sig på sin höjd varit ytligt bekanta med LW. Annars är det riktigt illa ställt med civilkuraget.
Citera
2019-10-07, 16:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
gjorde som hen gjorde?
Den anledningen finns i GM:s huvud och behöver inte ha någonting att göra med vad LW sagt eller gjort eller vilken personlighet hon hade.
Citera
2019-10-07, 16:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
gjorde som hen gjorde?

Spekulation :
Antar att det berodde på att hon alltför ofta hade egen vilja enligt SD som hon inte gav vika på , inte ens en tum ....
Men att mörda någon för en sådan sak , tyder bara på att personen som mördade henne är en xxxxx ....

Ordet får ni sätta dit själva utifrån om ni anser MGM skyldig eller ej .
Citera
2019-10-07, 16:34
Medlem
Citat:
gjorde som hen gjorde?

Syftar på ett par postare som enbart verkar leta efter fel hos LW, men om SD skriver de ingenting negativt. Han verkar vara en hyves man som endast blivit utsatt för en rabiat kvinna med krav. Vad nu det kan bero på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in