Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Detta snack med samhällskontrakt tror jag är atrunt. Vaddå samhällskontrakt. Frågar du folk på gatan vet de inte ens vad ordet betyder. Svenskar har en enorm tillit till samhället. Det gnälls på forum som detta, och ytterligare några gnäller hemma vid matbordet. De flesta är dock rätt obekymrade över samhällets utveckling. De jobbar på, betalar sina räntor, gnäller lite allmönt och sen bokar de en charterresa till kanarieöarna.
De som gnäller mest är arbetslösa som själva inte bidrar men är rädda för att invandrare ska ta de bidragen de sjölva har ”rätt” till.
Det överlägset största hotet mot stabilitet i Sverige är försämrad ekonomi.
Det är klart, skulle gängkriminalitet och våldtäkter eskalera till det tiodubbla så är det ju jävligt obra men inget talar för det idag.
Klockorna stannar varje gång du uttalar dig. Förra året betalade jag iaf 150 000 i skatt om man endast ser till inkomst, förra året 350 000.
Halva familjen bor utomlands, ska faktiskt dit och reka om några veckor. Kommer definitivt undersöka möjligheterna att börja jobba där pga alla efterblivna vänstermänniskor i Svea. Så jävla trött att få skit för min hudfärg och mitt kön trots att jag är mönstermedborgare. Aldrig att jag heller skulle ta en kula för att försvara galningar som dig eller den rådande globalistiska korruptionen bland våra flesta politiker. Nu ska de dessutom investera miljarder i ”hållbara investeringar” trots att effekt ges först om 50 år (då det enl. Domedagsprofeter redan skulle vara försent). Iofs har det varit försent vart tionde år sedan 1972. Dessutom är sverige redan co2 neutralt. Denna bottenlösa inkompetens kan inte vara annat än orkestrerad för annars lär det inte vara möjligt att bli minister med den IQn.
Utländska investerare BLANKAR hela jävla Sverige. Den låga kronkursen har höjt priset på det mesta (importerad inflation) vilket inte endast påverkar folks marginaler, utan samhällsekonomin överhuvudtaget. Det varslas rejält även om det inte alltid syns i den vanliga statistiken då många är inhyrda konsulter. Lycka till att betala den där förbannade räntan utan ett jobb, vare sig den är 3 eller 5%.
Kombinationen av försämrade levnadsvillkor och denna kriminalitet kommer inte bli en rolig cocktail. Folk tror inte svenskar kan bli onda, men den som tror det lär inte ha läst många sidor psykologi.