2019-10-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
Mitt syfte var inte att förminska henne. Mitt syfte var att med humor hantera situationen som är bekväm både för henne och mig.

Är du socialt handikappad? Än en gång visar du nämligen prov på din oförmåga att se saker och ting från en annan individs perspektiv.
Citera
2019-10-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Det är bara så ironiskt. : P

Om du har en kollega som gjort ett dåligt jobb och säger ”Bra jobbat” och samtidigt visar att det inte alls är vad du menar så är det sarkasm.
http://skillnadmellan.se/skillnaden-mellan-sarkasm-och-ironi/

Ett "Bra jobbat" borde vi väl kunna likställa med ditt "det var jättesnyggt" eller håller du inte med om det?

Med andra ord har du återigen uppvisat brister i dina allmänna kunskaper och dessutom som språklärare, vilken verkligen borde ha insikt om skillnaden.

Vad ens intention är och hur det uppfattas av andra är inte alltid samstämmig.
Citera
2019-10-07, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Är du socialt handikappad? Än en gång visar du nämligen prov på din oförmåga att se saker och ting från en annan individs perspektiv.

Oavsett vad duger det inte som sexuell trakasseri.
Citera
2019-10-07, 00:10
Medlem
Citat:

Så du tyckte hon gjort ett bra jobb och ville ge henne en komplimang för att uppmuntra henne att fortsätta?
Citera
2019-10-07, 00:12
Medlem
Citat:
Så du tyckte hon gjort ett bra jobb och ville ge henne en komplimang för att uppmuntra henne att fortsätta?

Jag ville skämta med henne om att hon har arbetat fantastiskt bra under lektioner.
Citera
2019-10-07, 00:15
Medlem
Citat:

Där har du rätt, ironi räcker inte att bli dömd för sexuella trakasserier, att kommentera småflickors utseende gör det däremot.

Jag hoppas du får stanna så elevernas föräldrar får chans att lyncha dig
Citera
2019-10-07, 00:16
Medlem
Citat:
Där har du rätt, ironi räcker inte att bli dömd för sexuella trakasserier, att kommentera småflickors utseende gör det däremot.

Jag hoppas du får stanna så elevernas föräldrar får chans att lyncha dig

Jag kommer att neka allt som inte är sant eller kan missuppfattas. Flickor vet inte ens vad sexuell trakasseri betyder.

Istället för att söka uppmärksamhet på fel sätt borde de ägna sig åt sina studier.
Citera
2019-10-07, 00:18
Medlem
Citat:
Jag ville skämta med henne om att hon har arbetat fantastiskt bra under lektioner.

Du ville skämta med henne om att hon gjort ett bra arbete? Har du provat att tänka innan du skriver?

Frågar igen, tyckte du hon gjort ett bra arbete? Om du gjorde det, varför skämta om det?
Citera
2019-10-07, 00:19
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:

Det saknar helt och hållet betydelse när det gäller huruvida din påstådda kommentar är att ses som varande sarkastisk eller ironisk. Läs om, läs rätt och försök förstå.

Citat:

Nej, det gör det inte ifall det nu verkligen är vad som blev sagt men mycket talar för att du snarare sa att hon är jättesnygg alternativt gullig (enligt din trådsstart och dina tidigare inlägg innan du insett att du därmed har skitit i det berömda blå samt därefter desperat försöker framhärda att du bara sa "det var jättesnyggt") och då kan det faktiskt räknas som en form av sexuell trakasseri.

Citat:

Jag instämmer med föregående talare - ge upp läraryrket och sök dig till något annat där du inte behöver interagera med människor.
Citera
2019-10-07, 00:20
Medlem
Citat:
Du ville skämta med henne om att hon gjort ett bra arbete? Har du provat att tänka innan du skriver?

Frågar igen, tyckte du hon gjort ett bra arbete? Om du gjorde det, varför skämta om det?

"Fantastiskt bra" har hon jobbat om man räknar ut hur många minuter hon jobbade med att klaga över allting.

Att skämta om saker som är dåliga kan vara ett sätt att hantera dem smidigare. Ironi kan väcka skratt, och skratt är bra för hälsan.
Citera
2019-10-07, 00:20
Medlem
Citat:
Jag kommer att neka allt som inte är sant eller kan missuppfattas. Flickor vet inte ens vad sexuell trakasseri betyder.

Istället för att söka uppmärksamhet på fel sätt borde de ägna sig åt sina studier.

Kommer dock inte hjälpa dig, du är redan brännmärkt.

Med en stöttande och uppmuntrande lärare hade de tagit sina studier på större allvar.
Citera
2019-10-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Det saknar helt och hållet betydelse när det gäller huruvida din påstådda kommentar är att ses som varande sarkastisk eller ironisk. Läs om, läs rätt och försök förstå.

Nej, det gör det inte ifall det nu verkligen är vad som blev sagt men mycket talar för att du snarare sa att hon är jättesnygg alternativt gullig (enligt din trådsstart och dina tidigare inlägg innan du insett att du därmed har skitit i det berömda blå samt därefter desperat försöker framhärda att du bara sa "det var jättesnyggt") och då kan det faktiskt räknas som en form av sexuell trakasseri.

Jag instämmer med föregående talare - ge upp läraryrket och sök dig till något annat där du inte behöver interagera med människor.

Det blir ord mot ord. Jag sa "det var jättesnyggt" och nekar allting annat. Dessutom krävs det att man förföljer någon flera gånger för att det ska räknas som trakasseri. Det har jag inte gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in