2019-10-06, 17:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur framställdes denna knivskärning av KL med tanke på att den väl inte är anmäld och med i nån dom?
Dom finns inte nämnda någonstans i några domar och blir man så allvarligt knivskuren så man håller på att stryka med så borde finnas någon om det... Vi är flera som har sökt men ingenting!

Det finns två "knivskärningar" nämnda i tråden men den ena var för länge sedan och då hade Karin tappat minnet om vad som hade hänt.
Men allt det är påstående från en postare som har utgått ur tråden för länge sedan.
Just den har det spekulerats om ifall Karin hade ramlat genom en glasdörr eller liknande för att såret var så ojämnt.

Den andra knivskärningen har vi inget bevis på heller mer än Karins påstående i ett mail som hennes hundvakt skickade in till rätten för att än en gång fördröja ett mål.
KLANDER AV BODELNING... och där får Karin till slut delges med Kungörelsedelgivning.
Ljusblått markerat i samlade dagboksblad, bara srolla ner till slutet av aug 2017. https://minfil.com/jfIcm279nd/Dagboksblad_kronologiskt_pdf

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg

Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Händelsen har koppling till tidigare händelser. Hon fortfarande mkt dålig och sängliggande. Hennes tfn är spärrad. Där hon är har hon ej tillgång till mejl, oklart när hon klarar av att resa åter till Stockholm. Det går att skicka meddelande via denna mejl. Jag, f.d. hundvakt, är långt ifrån henne, men har antagit mig att hjälpa med mejl då jag studerar och har mkt ledig tid. Vänligen sekretessbelägg bilder, mejl och mejladress. Mvh KL gn mig

Det är ju om det vi har funderat i tråden hur Karin meddelade sig till hundvakten för hon kunde inte maila och inte ringa. Röksignaler går ju inte för dom är långt ifrån varandra. Telepati kanske?

Här är inlägget där det skrivs om knivskärningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Detta pågick ju i många år innan en intervention med släkt gjordes. Skilsmässan var sista vägen ut för HOL. Så nån första gång finns nog varken vad gäller våldsamheter eller fylla. Men hon hade ju dessutom hjälp av sin formidable hundvakt att lämna små skrivelser. Skrivelser som dessa, fantastiskt genomtänka, nedan: Observera att hundvakten endast förmedlar det KL VILL att han skall förmedla. Inget annat.

---------------------

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg

Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Händelsen har koppling till tidigare händelser. Hon fortfarande mkt dålig och sängliggande. Hennes tfn är spärrad. Där hon är har hon ej tillgång till mejl, oklart när hon klarar av att resa åter till Stockholm. Det går att skicka meddelande via denna mejl. Jag, f.d. hundvakt, är långt ifrån henne, men har antagit mig att hjälpa med mejl då jag studerar och har mkt ledig tid. Vänligen sekretessbelägg bilder, mejl och mejladress. Mvh KL gn mig

----------

Från: t*mmy b*lut Skickat: den 20 november 2017 13:52 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T 5134-17 BRÅDSKANDE INFORMATION TILL RÅDMAN ELLER TIMMO ÖHMAN

strax efter Karin lilja möte med Ola Hansson på Hamilton inträffade en ny otrevlig händelse , hon hamnade igen på sjukhus och fick igen en hjärnskakning. I torsdags var första dagen som hon var på benen , strax utanför den senaste bostaden som ännu inte upptäckts av svaranden, troligtviss för att den är långt ifrån Stockholm i ett stillsamt samhälle. Strax utanför bostaden svimmade Karin och föll som vanligt på vänster sida efter en av hennes tre hjärnskador , hon fördes till sjukhus och syddes i huvudet igen, stygnen ska tas bort inom 7 till 10 dagar. pgr av alla otaligt många skador mot huvudet orsakade av andra eller att hon som i torsdags svimmade Tar varje skada mot huvudet tar längre tid att läka Hon måste därför be om ytterligare anstånd till efter tingsrätten julledighet Positivt är att hon tror att hon har hittat en advokat med aktuell inriktning som inte borde vara jävig eller bara vara för rätt för att åta sig målet. Hon kan dock inte boka in ett besök fören hon mår bättre , halva håret är inkletat i blod och hon har av läkare avråtts att duscha Om intyg från sjukhus och läkare som ska ta bort erfodras vänligen kontakta henne på hennes telefonnummer eftersom ni inte pgr av sekrettes och bristande förekomst av fullmakt kan kontakta mig Detta mail ska därför enbart uppfattas som information från hennes sida Stort tack på förhand Hälsningar Karin lilja
Citera
2019-10-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Vad har mannen ifråga för samband med det misstänkta brottet? Och det skrivs om en våldtäkt. Finns det någon dom, eller är det bara fantasier.

Villospår deluxe. Oklart varför det postats alls i denna tråd.
Citera
2019-10-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag återkommer när ni malt klart om Karin och börjar titta på skjutningen. Just nu arbetas det aktivt med att måla ut Karin som anstiftare och då kommer inte skjutningen att lösas.

Jag tror inte att fallet kommer lösas. Jag tror Henrik ljuger om hur det gått till. Han utnyttjar situationen och tråden till att hämnas på Karin.

Synd om barnen.

Malt klart om KL? Måla ut KL som anstiftare? Fallet kommer inte lösas och Henrik ljuger?

Ok då ska vi kika på hur E08 gjorde entré här i tråden.
Kom gärna med spontana kommentarer till hur 08 har svängt mer och mer bort från KL och fokuserar på HOL och Fulen.
(Tror proppen kommer gå i Timeout när detta läses.)

———————————-
Efternamn08 in action 6-7/9:

Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.

——

Jag säger bara, rätt åt honom. Han har betett sig förjävligt åt mot exfrun.

—-
Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Johann*a Nis*ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Exfrun verkar ha trött att det var Henrik som trakasserade hennes vänner, varav en manlig vän men det visade sig vara älskarinnans vuxna 20 åriga dotter.

Beslutet från tingsrätten i Solna kom förra veckan och det var väl då exfrun blev rasande.

——

Känner exfrun rött bra eftersom vi lärt känna varandra via olika tillställningar. Den enda blonda männen jag kan tänka mig är en man FO som är runt 45 men som ser väldigt ung ut och kan lätt tas för 35. Väldigt kriminell och som inte har fast bostadsadress. Han har ett långt belastningsregister. Hon var hans godeman/kontaktperson.

——-

Jag uppfattar inte exfrun som galen, min uppfattning är tvärtom att hon är en smart och trevlig person full av humor och livslust. Hon hade gått vidare och träffat en man som är i 60års åldern.

—-

Bli inte förvånade om Karin släpps. Finns bara indicier som motiv men inget annat.
Det ska bli väldigt intressant att följa utredningen om Lilja/Lilja.
Advokatsamfundets beskrivning av advokaten är intressant - verkar inte vara så högt aktad där! Intressant också att följa spekulationerna om Domarens inblandning ....... visserligen har hon (haft?) en alkoholproblematik (precis som fd maken) men hon är intelligent och jag tror inte att man kommer hitta en koppling mellan henne och gärningsmannen - om hon inte vill det - eller är totalt oskyldig! Pressens spekulationer är lite osmakliga tycker jag! Men som sagt vi får se!
Senast redigerad av Avel 2019-10-06 kl. 17:28.
Citera
2019-10-06, 17:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, den allvarliga sårskadan är intressant.
Hade väl varit ypperligt att angripa HOL med.
Då Karin har angripit HOL med massor av falska anmälningar så är det väldigt underligt att just denna inte finns nämnd någonstans i någon utredning eller dom där Karin ska berätta hur det har varit i äktenskapet.
Men OM hon har ramlat på fyllan och inte minns vad som hänt så kanske man inte vill ta upp det.

Inte ett ord om den någonstans annat än det vi fick från rotesau som citat från Avel...

(Rotesau gjorde en exit från tråden för några veckor sedan och passade då på att låta oss veta att HOL var en otrogen bög.)
Citera
2019-10-06, 17:22
Medlem
Citat:
Jag återkommer när ni malt klart om Karin och börjar titta på skjutningen. Just nu arbetas det aktivt med att måla ut Karin som anstiftare och då kommer inte skjutningen att lösas.

Jag tror inte att fallet kommer lösas. Jag tror Henrik ljuger om hur det gått till. Han utnyttjar situationen och tråden till att hämnas på Karin.

Synd om barnen.

Varför skulle HOL vilja hämnas på KL menar du?
Citera
2019-10-06, 17:36
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Malt klart om KL? Måla ut KL som anstiftare? Fallet kommer inte lösas och Henrik ljuger?

Ok då ska vi kika på hur E08 gjorde entré här i tråden.
Kom gärna med spontana kommentarer till hur 08 har svängt mer och mer bort från KL och fokuserar på HOL och Fulen.
(Tror proppen kommer gå i Timeout när detta läses.)

———————————-
Efternamn08 in action 6-7/9:

Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.

——

Jag säger bara, rätt åt honom. Han har betett sig förjävligt åt mot exfrun.

—-
Det som fick exfru Lilja att förstå att Henrik fortsatte med älskarinnan som han körde dubbelt med under deras äktenskap var att älskarinnans dotter blev misstänkt för ett brott och Henrik anmälde sig som om ombud för älskarinnans dotter. Dottern Johann*a Nis*ll är misstänkt för att ha trakasserat vänner till exfrun.
Exfrun verkar ha trött att det var Henrik som trakasserade hennes vänner, varav en manlig vän men det visade sig vara älskarinnans vuxna 20 åriga dotter.

Beslutet från tingsrätten i Solna kom förra veckan och det var väl då exfrun blev rasande.

——

Känner exfrun rött bra eftersom vi lärt känna varandra via olika tillställningar. Den enda blonda männen jag kan tänka mig är en man FO som är runt 45 men som ser väldigt ung ut och kan lätt tas för 35. Väldigt kriminell och som inte har fast bostadsadress. Han har ett långt belastningsregister. Hon var hans godeman/kontaktperson.

——-

Jag uppfattar inte exfrun som galen, min uppfattning är tvärtom att hon är en smart och trevlig person full av humor och livslust. Hon hade gått vidare och träffat en man som är i 60års åldern.

—-

Bli inte förvånade om Karin släpps. Finns bara indicier som motiv men inget annat.
Det ska bli väldigt intressant att följa utredningen om Lilja/Lilja.
Advokatsamfundets beskrivning av advokaten är intressant - verkar inte vara så högt aktad där! Intressant också att följa spekulationerna om Domarens inblandning ....... visserligen har hon (haft?) en alkoholproblematik (precis som fd maken) men hon är intelligent och jag tror inte att man kommer hitta en koppling mellan henne och gärningsmannen - om hon inte vill det - eller är totalt oskyldig! Pressens spekulationer är lite osmakliga tycker jag! Men som sagt vi får se!

Det verkar som om någon/några i den här tråden läger ut/har lagt ut en hel del dimridåer!
Citera
2019-10-06, 17:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Synd om barnen.

Och det har bara du lagt märke till? Är det inte precis tvärtom? Jag tror att fler misstänker att tråden utnyttjas av KL för att ljuga och hämnas på HOL. Hon har i alla fall anledning att hämnas. Har HOL det menar du?
Citera
2019-10-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Det verkar som om någon/några i den här tråden läger ut/har lagt ut en hel del dimridåer!

Just nu står E08 lägre i kurs än Fulen här för mig. Och det säger rätt mycket. Misslyckad kampanj 08?
Citera
2019-10-06, 17:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Just nu står E08 lägre i kurs än Fulen här för mig. Och det säger rätt mycket. Misslyckad kampanj 08?

Då var vi på ruta ett igen. KL är misstänkt för anstiftan och skytten håller sig undan. Det är väl ungefär det vi vet?
Citera
2019-10-06, 17:59
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Jag tolkar det fulis lägger upp som koppling till kyrkan och pastorn som kyrkan där Karin lärde känna Fredrik. Kanske tolkar jag det fel?

Jag tolkar det som att du och fulis är totalt irrelevanta för den här tråden. Completamente.
Citera
2019-10-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Då var vi på ruta ett igen. KL är misstänkt för anstiftan och skytten håller sig undan. Det är väl ungefär det vi vet?

Nu finns en bild på FO tillgänglig (oskyldig eller ej)så håll utkik i buskarna. Kopplingen FO-KL måste förstärkas nu när Fulens och 08s dimma och ridåer lättnar.

SHs anmälan av JN är ett hett spår ändock. Inte som fokus på JL utan på KL

Får försöka få fram den fupen här i veckan. Fick KL SH att anmäla osv. Är KL anstiftare till falskanmälan här för att trakassera MN-HOL?
(Hur är KL så insatt i ärendet hotmejl, via FO?)

Kyrkan NewYou.nu nåt som nån skribent nämnde efter Fulen indikerat kyrkan där FO och KL träffats.
Ännu ett villospår?

Domen från Borås år 2000 dyker upp här i veckan. Ännu en kvinnomisshandel? Förstärker idén om FO som gränslöst våldsam?

Kan fuparna till KLs domar ge oss en ännu bättre bild av hur gränslöst hon kan bete sig?

Vad hände vid den där barrikaden i poliskvinnans lgh, går det att få fram några underlag från ärendet?

Osv.

Varit för mkt fokus på Fulen nu.
FO måste kopplas närmare till KL innan de evtl kan avfärdas.
Senast redigerad av Avel 2019-10-06 kl. 18:07.
Citera
2019-10-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag tolkar det som att du och fulis är totalt irrelevanta för den här tråden. Completamente.

De bluffar. Vi sätter punkt där ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in