Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Kan du inte besvara frågan istället, varför skulle inte en avvikande person kunna trycka av ett vapen?
Du fick ett svar på det, sedan om du vägrar tillgodogöra dig det, då ligger felet snarare hos dig än hos mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jkpg73
Naturligtvis hade det varit bättre med 2 i bålen och ett i pannan direkt, men tyvärr så är det inte så enkelt som i de Hollywoodfilmer du hämtat din "kunskap" ifrån.
Nej, bättre vore om det hade ropat om att släppa "vapnet" eller skjutit ett varningsskott före det att de pepprade honom och hela innergården.
Men tack för att du påklistrar mig åsikter jag aldrig torgfört (det är ju något av ditt signum).
Citat:
Ursprungligen postat av
Jkpg73
Enkelt. Den vars ansvar det är att hålla koll på hjonen.
Återigen, du är direkt osmaklig som här kallar Eric för "hjonen" (varför du har det här behovet att håna en död, det kan man bara spekulera i men svaret är givet).
Citat:
Ursprungligen postat av
Jkpg73
Jag misstänker att det är din läsförståelse som har vissa brister. Rättens ledamöter får inte ta hänsyn till några omständigheter utöver det som tagits upp vid huvudförhandlingen, oavsett om det finns med i förundersökningen eller ej. Att göra det är straffbart.
Ditt jävla stolpskott! Om du hade läst ursprungskommentaren så hade du sett att det var JAG som behandlade omedelbarhetsprincipen och ondska-blabla som hävdade motsatsen.
Onska-blabla sitter o hävdar att domstolen läst ur FUP vid huvudförhandling i Torell-målet, varvid jag förklarade exakt de få tillfällen det kan ske och att det oftast enbart är vid högläsning av försvar eller åklagare samt vid åberopandet av processmaterial.
(lägg ner ditt jävla trollande och OT-skapande i hopp om att kunna få folk varnade och avstängda).