2019-10-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vad är det du gafflar emot då?

Jag trodde jag klargjort för dig att jag tyckte det var onödigt med såpass många skott utan moteld och att träffprocenten var bedrövligt dålig.. Jag vill inte att allmänheten ska träffas av förlupna kulor för att poliserna som i detta fall är amatörer... Vill du att jag ska ta om det en tredje gång för dig??
Citera
2019-10-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Där råder det delade meningar, har hotet vänt ryggen emot så minskar "hotet" avsevärt... Och att man drar iväg såpass många kulor utan moteld, lite rim och reson borde väl ändå råda??

Sen finns det andra detaljer, men det är på nivå med ledningscentralen..
Konstigt att du hela tiden missar den enskilt viktigaste detaljen.

Hade han inte varit ute utan ledsagare så hade inget hänt. Allt annat är följder av det felet.
Citera
2019-10-06, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Och hade föräldrarna varit döda hade dom aldrig kunnat behandla honom säkerhetsmässigt efter hans mentala ålder. Vem hade du skyllt på då? För övrigt är jag inte säker på att föräldrarna är 100 % ansvariga om deras 10-årige storvuxne son blir dödad av polisen när han leker tjuv och polis. Nej, dom här poliserna borde ha blivit dömda för tjänstefel i ett fungerande rättssamhälle. Och dom borde ha blivit avskedade. Så borde det ha gått till. Och innerst inne tror jag att dom själva vet om detta.

Han var omyndig, behövs det sägas mer?

Hade inte föräldrarna varit vid liv hade han bott på gruppboende och där hade han definitivt inte tillåtits springa ut mitt i natten och leka med vapen.
Citera
2019-10-06, 14:25
Medlem
Citat:
Jag trodde jag klargjort för dig att jag tyckte det var onödigt med såpass många skott utan moteld och att träffprocenten var bedrövligt dålig.. Jag vill inte att allmänheten ska träffas av förlupna kulor för att poliserna som i detta fall är amatörer... Vill du att jag ska ta om det en tredje gång för dig??

Vad vill du komma med dessa slutsatser då? Vad ska polisen dömas för? Eller vill du bara vädra dina åsikter?
Citera
2019-10-06, 14:27
Medlem
Citat:

Hade inte föräldrarna varit vid liv hade han bott på gruppboende och där hade han definitivt inte tillåtits springa ut mitt i natten och leka med vapen.

Händer att dementa och utvecklingsstörda rymmer för det, vilka skyller vi på då?? Regeringen eller vårdpersonal?? Vem är syndabocken, det är ju viktigt att hitta en sådan...
Citera
2019-10-06, 14:35
Medlem
Citat:
Händer att dementa och utvecklingsstörda rymmer för det, vilka skyller vi på då?? Regeringen eller vårdpersonal?? Vem är syndabocken, det är ju viktigt att hitta en sådan...

Nu var det inte bara en rymning, Eric hade ett verklighetstroget vapen med sig.
Citera
2019-10-06, 14:35
Medlem
[quote=CCkane|68921975]
Citat:
Vad vill du komma med dessa slutsatser då? Vad ska polisen dömas för? Eller vill du bara vädra dina åsikter?[/QUOTE]

Det finns väl knappast någon här som tycker att det var bra med 22 missade skott.
Citera
2019-10-06, 14:42
Medlem
Citat:
Enkelt. Den vars ansvar det är att hålla koll på hjonen.
Citera
2019-10-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Stor humor att du inte begriper att det är trollet ondska som hävdar detta.

Men man får väl inte ha för höga krav på dig, då du insisterar på att kalla Eric för diverse öknamn pga att du enligt uppgift anser att det är bekvämt att göra så.

Jag misstänker att det är din läsförståelse som har vissa brister. Rättens ledamöter får inte ta hänsyn till några omständigheter utöver det som tagits upp vid huvudförhandlingen, oavsett om det finns med i förundersökningen eller ej. Att göra det är straffbart.

Att herr Ondska skulle påstå något annat har jag mycket svårt att tänka mig, då det är ganska elementär kunskap i hans yrkesroll. Om jag har fel och han faktiskt påstår detta får du hemskt gärna påvisa detta så ska jag gladeligen tillrättavisa även honom.
Citera
2019-10-06, 14:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
GW uttrycker ju även dagen före domen att han finner det märkligt att ingen av poliserna reagerar över Erics karaktäristiska utseende och istället öser på med skott mot honom.
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/leif-gw-persson-om-jonas-falk-torell-domen-och-mycket-mer-12502615

GW är och förblir en mycket klok man.
Det går säkert att hitta på 1000 teorier om hur de sekunderna gick till då skottlossningen ägde rum.
Hur var och en reagerar i exakta situationer står skrivet i himmlen.
Om poliserna brustit på något sätt, kan man ju isf ifrågasätta varför vi har den allt sämre poliskår vi har?
Vi har politiker som babblar om mer resurser, högre löner mm. mm. Men ingenting händer. Idag är statusen på polisyrket inte speciellt högt.
Men, hade Erics föräldrar haft koll på honom hade vi aldrig behövt denna tråd.
Citera
2019-10-06, 15:04
Medlem
[quote=Brewingmob|68922057]
Citat:

Det finns väl knappast någon här som tycker att det var bra med 22 missade skott.

Jo det finns en del här som hävdar det..
Citera
2019-10-06, 15:04
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Jag tycker det är fascinerande att mellan 50-70 % av inläggen handlar om föräldrarnas ansvar eller vårdnadshavarnas ansvar. Därför att juridiskt är det helt ointressant. Det är en ickefråga. Domstolen skriver inte en bokstav om föräldrarnas ansvar.

Då kommer man in på den MORALISKA aspekten, och där finns det alltid personer som tycker det ena eller andra. Dom har väldigt starka åsikter om vad en förälder bör göra eller inte göra. Men det tillför ingenting när det gäller att ta ställning till dom åtalade och frikända polisernas ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in