2019-10-06, 12:12
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Jefferson fick väl barn med en av sina slavar, dom därtill var mulat eftersom hans pappa även var hennes.
Ja, det var nog hyfsat vanligt.

Hade han barn med sin halvsyster menar du?
Citera
2019-10-06, 12:14
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Vad är thaihorgubbboken?

Boken ”thailandssvenskarna” https://www.svt.se/kultur/bokrecensi...v-joakim-medin
Citera
2019-10-06, 12:40
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Mja, tittar man överlag i historien så är det många sådana karaktärer som haft affärer vid sidan om. Det ena utesluter inte det andra. Man får komma ihåg att det var andra tider och andra värderingar. Kristendomens sexualfientliga hållning gjorde att dubbelmoralen grasserade. I praktiken gällde olika måttstockar för olika människor.
Nej, den bibliska idéen om den förbjudna frukten som en attraktionskraft är djupt överdriven. Dessutom skulle Thomas Jefferson vara en bit över sextio med flertal smärtsamma sjukdomar.
Citera
2019-10-06, 12:54
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nja, du är nog efterbliven som inte ens läser innehållet i länken
utan tror mer på en pellejöns som läser hittepå från en prompter.
Jo, jag skummade igenom den. Din länk innehåller ett avsnitt som heter "dissenting views", och det mest vetenskapliga bevis som presenteras mot Thomas Jefferson är att det finns en genetisk länk mellan Jeffersonsläkten och Eston Hemming, en av Sallys barn. Dock fanns det ett flertal män ifrån den släkten på farmen.

Tips för framtiden: Varför håller du dig inte till att spekulera om Anna Book? Det är ungefär så långt som din intellektuella räckvidd når.
Citera
2019-10-06, 13:22
Medlem
patrikgbgs avatar
En ganska viktig poäng som saknas i denna tråden är att slavar var DYRA att köpa. Omräknat i dagens pengavärde så kostade dom ca en halv miljon. Naturligtvis mer eller mindre beroende på skick och duglighet.

Du som slavägare var naturligtvis då mån om att hålla din slav frist och stark eftersom du inte vill kasta pengar i sjön. En välnärd slav jobbar bättre och en frisk slav slipper frånvaro från arbetet. Därav kommer bilden man ganska ofta ser i slavhandelssammanhang där intresserade köpare noga tittar igenom slavarnas tänder, för att slippa kostnader associerade med tandhälsa.

Att plåga sina slavar eller på annat sätt bidra till att dom arbetar sämre var alltså väldigt kostsamt!

Många slavar levde bättre som slavar än om dom själva hade levt i naturen och då drabbats av svält eller sjukdomar som dom inte kunde bota. Det är anledningen till att relativt få slavar rymde och slavar med kedja runt halsen är ofta karikatyrer även om det säkert förekom.

Någon klok människa skrev någon gång att enda anledningen till att slaveriet i nordamerika upphörde var för att det ersattes med det ekonomiskt mer effektiva - löneslaveriet. Löneslaveriet innebär att den enskilda själv är ansvarig för sin hälsa och att lägga undan pengar till mat och husrum. Alltså mycket mer kostnadseffektivt för dom nya slavägarna.
Citera
2019-10-06, 13:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Jo, jag skummade igenom den. Din länk innehåller ett avsnitt som heter "dissenting views", och det mest vetenskapliga bevis som presenteras mot Thomas Jefferson är att det finns en genetisk länk mellan Jeffersonsläkten och Eston Hemming, en av Sallys barn. Dock fanns det ett flertal män ifrån den släkten på farmen.

Tips för framtiden: Varför håller du dig inte till att spekulera om Anna Book? Det är ungefär så långt som din intellektuella räckvidd når.

De nämner om fler tester, har jag för mig i programmet vars länk jag skickade om Jefferson
eller om det var i ett annat program.

Jag blandar högt som lågt, ungefär som du med din promterläsande Pellejöns.
Har inte skummat igenom dina övriga inlägg, det har ingen betydelse för mig.
Du kanske borde ansluta dig till Anna tråden, nu när du ändå är igång...
Senast redigerad av cece123 2019-10-06 kl. 13:35.
Citera
2019-10-06, 13:34
Avstängd
Citat:
Skulle en vit makt gubbe som rabblar i sin egna kanal vara ett bevis

Jag tror mer på vetenskapen än en excentrisk rigid gubbe, som har svårt att ta
in att kåtheten tar över hjärnan oavsett vem man är ..se bara knugen som knullade
Camilla Henemark...
Inte konstigt att majoriteten av snubbarna som blivit omskrivna i thaihorgubbboken
som nyss kom ut är Sverigedemokrater...

https://www.pbs.org/wgbh/pages/front...efferson/true/

Jared Taylor är en mycket kunnig och pålitlig herre.

Och Sally var inte ens svart. Det är fake news redan där. Hon var antingen mulatt eller 1/4 svart.
Citera
2019-10-06, 13:36
Medlem
Gustaf.Horns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Var det vanligt förekommande tror ni? Var det lagligt? Givetvis förstår jag att det förekom men i vilken utsträckning och hur sågs det på en man som spände på sina slavinnor? Fanns det unga slavinnor som endast var påtänkta för en sak?

Om man kollar på statistik över hur många mulatter som föddes av slavhonor kan man se "svart på vitt" att det var mycket ovanligt.

Jag kan ha fel, men jag tror att det presenterades i den här (mycket innehållsrika) videon av "Alternative hypothesis / People's Veto":

https://youtu.be/NwHEMdOhoIs
Citera
2019-10-06, 13:48
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Tänker att slavägare inte hade något problem att skaffa vanliga kvinnor sen så såg man nog ganska allvarligt på tidelag.
Citera
2019-10-06, 13:49
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Boken ”thailandssvenskarna” https://www.svt.se/kultur/bokrecensi...v-joakim-medin
Lol, jasså Jimmy firade jul i thailand 2018? Det innebär ju med automatik att han välsingnar sexhandel..

Jag tror det var vanligt att man låg med kvinnorna, men också lika vanligt att man inte kunde tänka sig att ligga med människor man föraktade.

Titta på statistisken över våldtäkt av svarta kvinnor genomförda av vita män i USA. Det brottet finns knappt och är grymt ovanligt.

Jag har bara träffat en enda negress i hela mitt liv jag velat knulla. Och jag finner dom inte tilltalande i porr heller.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2019-10-06 kl. 13:53.
Citera
2019-10-06, 14:28
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Varför snackar folk om våldtäkt? Kvinnor har i alla tider legat med de starkaste männen, de hade förmodligen oftast inget emot det

Nästa gång din morsa eller syster blir våldtagna av en arab så hoppas att du berättar för de att de egentligen ville det själva. Ok? Bra!!
Citera
2019-10-06, 14:49
Medlem
Borde väl finnas berättelser från fd svarta slavar eller deras barn o barnbarn hur det förhåll sig med den saken. Hade slavägarens hustru passerat bäst-före-datum borde en tonårig negress vara rätt svår att motstå. Och inget olagligt sker och ingen får veta. Så jo, det skedde nog på "daily basis".

Undrar fö hur man ska se på det här med sex med slavar.
Alltid som våldtäkt eller bara ordinärt brukande av egendom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in