2019-10-06, 12:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mycket möjligt men är han kampsportare och evtl MMA-kille så undviker han kanske saker i öronen.

Det finns väl inga riktiga bevis på att han är kampsportare, det är vad jag vet en trådsanning.
Citera
2019-10-06, 12:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Den skörhet du tillskriver KL har hon supit sig till. Finns långt många fler människor med värre ”hjärnskador” än KL har som funkar bättre än hon gör i relation till andra människor och myndigheter, eller?

Igen då, hennes lagbrott och våld är en bakgrund som HOL inte ens kommer i närheten av. Hans värv är att istället biträda sådana personer som KL som ständigt hamnar i trubbel med rättvisan samt sviker andra medmänniskor som försöker hjälpa till.

Amen.
Att ens nämna "hjärnskador" som orsak till hennes skitbeteende på fyllan är en ren kränkning mot de som fått en liten hjärnblödning med god prognos.
Det ger tamejfan inte ett sånt här stört beteende som hon har. Vore intressant att veta om hon gick till fysisk angrepp på sina barn innan mars 2014.

Att göra henne till ett offer är sjuk läsning och hur folk tappar omdömet i den här tråden är intressant i sig.
Hon spänner an personliga strängar bland batilkhäxor på soc och fylla och en och annan gubbsjuk skinnbanjo.

Förvånas om och om igen hur mycket beröringspunkter det är med Möller beteendemässigt bortom morden.
Kanske kränkta störda kvinnor har ganska rigida reaktionsmönster. Dagligt intag champagne men inte så nerdekad, fördelaktigt utseende som grundlurar folk. Ursinnig bland miljonerna vid motgång och begränsning. Pratar lika stolligt.
Lite mer fulltankad och överstyr hade nog JM lobbat runt på stan och varit lika odräglig..
Osäker på om att pippa unga drogberoende (dyr livsstil) vapendragare ingår.
Han var ju så söt när han stod där i dörröppningen med sin bandana, hade visst knivat nån. Lite busig.

Dock inte kvinnomisshandlare som FO. Han är ingen... god man.
KL är ju blåslagen var och varannan dag, knivskuren också.

Vad rör sig misshandel om år 2000 i FOs register?
Senast redigerad av develi 2019-10-06 kl. 12:55.
Citera
2019-10-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det finns väl inga riktiga bevis på att han är kampsportare, det är vad jag vet en trådsanning.

Tränar på gym
Citera
2019-10-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Hans f.d flickvän berättar det i en polisutredning. Nämner också i samband med det att han tränat med Främlingslegionen som du minns varit på tapeten här och som vi skojat lite om det är sant eller ej.

Läs protokollen och domarna som dyker upp här så hänger du med bättre.
Citera
2019-10-06, 13:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Tränar på gym

Vad rör sig misshandel om år 2000 i FOs register?
Citera
2019-10-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tänkte att HOL är även mästare på samma saker som KL, minst, "stjärnadvokaten", denna titel kommer inte för intet.

- Hur vet man att en missbrukare ljuger?
- Hen öppnar munnen.
Citera
2019-10-06, 13:03
Medlem
Citat:
Hans f.d flickvän berättar det i en polisutredning. Nämner också i samband med det att han tränat med Främlingslegionen som du minns varit på tapeten här och som vi skojat lite om det är sant eller ej.

Läs protokollen och domarna som dyker upp här så hänger du med bättre.

Jag har aldrig varit med i FL. Jag tränar inte heller kampsport längre. Jag har tränat karate och boxat när jag var yngre. Nu går jag bara på gym. Ingen MMA heller. Tjejen sysslar med kampsporter. Hon är med i en klubb här i Norge nu.
Citera
2019-10-06, 13:04
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi har avtalsfrihet i Sverige.

HOL har kommit vinnande ur ett krig med lägenheten, där han ensam är den som är nöjd med innehållet i en bodelning, avtalsvillkoren, där lägenheten hamnar på hans lott till ett värderingspris, vid en tidpunkt han har valt. Ett ensidigt bodelningsavtal där båda parterna inte kommer överens om stora ekonomiska värden och undertecknar, brukar inte "legaliseras" i domstol av advokater som vet om att den andra parten är oförmögen att ta hand om sina intressen.

Det blir i normalfallet hos en familjejurist en transparent hantering hos en mäklare just för att undvika den skit HOL och KL hamnat i. HOL hade fått tillfälle att köpa lägenheten, där han betalar marknadspris. Inte i framtiden, eller om 6 år eller när det passar honom. Det handlar inte bara om värdering, det handlar främst om när en värdering gjordes.

I stället för att en försäljning sker öppet till marknadspris får HOL lägenheten på sin lott. Trots att tvisten drar ut på tiden. Nu har han ett datum och ett pris som KL redan anser är flera miljoner under marknadspris. Efter all smutskastning behöver inte HOL finansiera sitt förvärv med annat än förtal som ersätter pengar. Han är ju en hygglig karl som tar hand om barnens framtida arv.

Rätta mig gärna, med källhänvisning, om jag har fel. Är det inte KL själv som sett till att det hamnat i detta läget genom att motsätta sig allt och förhala hela processen? Jag har inte sett att HOL själv har drivit processen åt detta hållet utan mer eller mindre tvingats in i en utdragen process.
Att tvisten dras ut tidsmässigt och det gynnar HOL kan inte lastas HOL då det är KL själv som väljer det. Om KL istället varit mer förhandlingsvillig istället för processvillig hade uppgörelsen till och med varit i hennes fördel pga utelämnandet av delar av hennes tillgångar.
Citera
2019-10-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ja ta det lugnt med söka andra medlemmars identitet även om ni känner varandra. 1.06 är en viktig regel här.

Har du koll på ditt eget användarnamn på Twitter förresten? Ännu en kontrollfråga från mig.

Det var länge sedan jag var inloggad där. Jag har kontot kvar som jag har till spel precis som min facebook.
Citera
2019-10-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
FO har inte ens en bögskjorta på sig på fotot.

Fotot tror jag är från itunekonto eller något gammalt spelkonto.
Citera
2019-10-06, 13:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Fotot tror jag är från itunekonto eller något gammalt spelkonto.
Hela paketet dinglande.

Vad rör sig misshandel år 2000 om?
Citera
2019-10-06, 13:10
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Hon är med i en klubb här i Norge nu.

Vad sysselsätter du dig med i Norge då? Hemmaman? För J jobbar väl och drar in stålar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in