2019-10-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Takk! Og takk for diskusjoner og god natt

Klarer du ikke å stå for det du poster her eller? Stå nå for det du skriver eller la vær å post noe som helst, alt dette takkeriet, smileys og annet ødelegger en interessant tråd. Chatte kan dere gjøre et annet sted.

Gassa vet ikke hva en stråmann er!

Nå er snart 1 år gått, sannsynligheten for oppklaring og at hun lever blir bare mindre og mindre.
Senast redigerad av Floriss 2019-10-06 kl. 10:42.
Citera
2019-10-06, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Klarer du ikke å stå for det du poster her eller? Stå nå for det du skriver eller la vær å post noe som helst, alt dette takkeriet, smileys og annet ødelegger en interessant tråd.

Gassa vet ikke hva en stråmann er!

Nå er snart 1 år gått, sannsynligheten for oppklaring og at hun lever blir bare mindre og mindre.
Jeg setter pris på din ærlige tilbakemelding vedr mine innlegg! Jeg skal gjøre det jeg kan for å skjerpe meg. Jeg ønsker ikke å bidra til ødeleggelser av en interessant tråd.

Er det en grei løsning å legge slikt i spoiler?

Jeg har ikke erfaringer med stråmenn, så jeg kan ikke uttale meg om den saken.

Du kan også velge å ignorere mine innlegg, om du ønsker det. Det finnes en slik funksjon på FB, tror jeg.

Oppklaringen av saken skjer ganske snart, tenker jeg.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-06 kl. 10:37.
Citera
2019-10-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Kanskje (noen av) de som pusset opp var de som spanet på huset?
Tenker du i så fall at en slik ev spaning også ev ble utført av den/de samme personen(e) på forsvinningsdagen?
Det hadde vel blitt sett på som mistenkelig dersom noen hadde observert at de spanet på huset på morgenen/formiddagen i forkant av det tidsrommet AEH ble fjernet fra huset.
Citera
2019-10-06, 10:51
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
God morgen, alle sammen!
Nå kommer vi snart til ett-årsdagen for forsvinningen.
Jeg vil tro at politiet internt vil kjenne på et press for å ihvertfall ha noe å vise til.
Tatt i betraktning ressursene som er brukt på å oppklare denne saken, så er det nesten en "perfekt forbrytelse" om man etter 12 måneders etterforskning fortsatt står uten noen betydelige spor.

Har GM bare hatt flaks/tur.... eller har de vært svært dyktige/skikkelige?
Citera
2019-10-06, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
God morgen, alle sammen!
Jeg vil tro at politiet internt vil kjenne på et press for å ihvertfall ha noe å vise til.
Tatt i betraktning ressursene som er brukt på å oppklare denne saken, så er det nesten en "perfekt forbrytelse" om man etter 12 måneders etterforskning fortsatt står uten noen betydelige spor.

Godt planlagt og profesjonelle, tenker jeg.
Citera
2019-10-06, 11:02
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Om det nu er så at polisen icke har noget ess i ermet, og man 31.oktober 2019 måste erkänna att man inte vet vart AEH tatt vägen, eller hvem som gjort det..... hur länge holder man på med full spaning?
När blir det en "cold case"?
Vad tror ni?
Citera
2019-10-06, 11:02
Medlem
Citat:
God morgen, alle sammen!

Takk og god morgen!
Jeg tenker at du har rett i at de kjenner på et slikt press.
Jeg tenker at det ikke dreier seg om flaks. Jeg tenker at den/de GM som ev angrep AEH og ev fjernet henne fra huset (dersom dette var forbrytelser som var nøye planlagt over lengre tid) var 100% sikker på at ingen kunne komme tilfeldigvis innom huset på det tidspunktet da GM ev begikk forbrytelsene.
(Jeg skrev eventuelt, ettersom det finnes flere hypoteser).
Etterforskerne har kanskje flere spor enn de har gått ut offentlig med.
Citera
2019-10-06, 11:07
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Etterforskerne har kanskje flere spor enn de har gått ut offentlig med.
Men om ikke.... hvor lenge kan de holde på før de må gi seg?
Citera
2019-10-06, 11:09
Medlem
Citat:
Men om ikke.... hvor lenge kan de holde på før de må gi seg?
Jeg vet ikke hvor lenge de i så fall kan holde på før de må gi seg. Hvem er det som bestemmer slikt?
Citera
2019-10-06, 11:30
Medlem
Citat:
Tenker du i så fall at en slik ev spaning også ev ble utført av den/de samme personen(e) på forsvinningsdagen?
Det hadde vel blitt sett på som mistenkelig dersom noen hadde observert at de spanet på huset på morgenen/formiddagen i forkant av det tidsrommet AEH ble fjernet fra huset.

Tror egentlig ikke at det var behov for spaning om morgenen, da rutinene til ekteparet var kartlagt i forkant. Og hvis bortførelsen skjedde slik jeg tror, ville GM som ankom huset denne morgenen/ formiddagen, forsvunnet eller hatt en plan for hva som skulle gjøres dersom noe inntraff som forpurret deres opprinnelige plan. En kalkulert risiko har nok vært en del av planen.
Citera
2019-10-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Tror egentlig ikke at det var behov for spaning om morgenen, da rutinene til ekteparet var kartlagt i forkant. Og hvis bortførelsen skjedde slik jeg tror, ville GM som ankom huset denne morgenen/ formiddagen, forsvunnet eller hatt en plan for hva som skulle gjøres dersom noe inntraff som forpurret deres opprinnelige plan. En kalkulert risiko har nok vært en del av planen.
I teorien er det mulig å gjøre det slik som du beskriver, i et tenkt tilfelle.
Men uten spaning kort tid før forbrytelsen ble utført, ville ikke en GM kunne vite om TH var hjemme eller ikke (dersom TH hadde bilen parkert i garasjen hjemme, og GM ikke hadde sett at TH hadde kjørt eller gått hjemmefra og til jobb). TH kunne f.eks ha hatt fri fra jobb den dagen uten at GM kunne vite det. Hvordan f.eks kunne en plan for en/flere GM ha vært, hvis den/de som tok seg inn i huset ble overrasket av at AEH ikke var alene hjemme og at TH også var hjemme?

Noe jeg usikker på om jeg ganske nylig leste i en artikkel (som jeg ikke finner) som var noe om at politiet skulle foreta avhør av personer som ikke tidligere er avhørt og at politiet var positiv med tanke på fremgang i å løse saken gjennom disse avhørene. Jeg husker ikke ordlyden i artikkelen. Og det er mulig at jeg husker helt feil. Har noen av dere lest ca noe slikt i en avisartikkel?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-06 kl. 12:02.
Citera
2019-10-06, 12:29
Medlem
Citat:
I teorien er det mulig å gjøre det slik som du beskriver, i et tenkt tilfelle.
"Men uten spaning kort tid før forbrytelsen ble utført, ville ikke en GM kunne vite om TH var hjemme eller ikke (dersom TH hadde bilen parkert i garasjen hjemme, og GM ikke hadde sett at TH hadde kjørt eller gått hjemmefra og til jobb). TH kunne f.eks ha hatt fri fra jobb den dagen uten at GM kunne vite det. Hvordan f.eks kunne en plan for en/flere GM ha vært, hvis den/de som tok seg inn i huset ble overrasket av at AEH ikke var alene hjemme og at TH også var hjemme?"
Som sagt, de hadde nok en plan for evt. uforutsatte hendelser. De kunne sagt de skulle utføre noe arbeid, men kanskje hadde tatt feil adresse? Jeg tenker de var kledd i ganske dekkende arbeidsklær, for å unngå å legge igjen spor. De kunne satt TH ut av spill med et slag i hodet eller noe sånn? Det hadde jo vært genialt dersom TH selv hadde vært GM med innleide hjelpere, hadde jo styrket kidnappingsteorien og så godt som fjernet evt. mistanke mot ham selv.

"Noe jeg usikker på om jeg ganske nylig leste i en artikkel (som jeg ikke finner) som var noe om at politiet skulle foreta avhør av personer som ikke tidligere er avhørt og at politiet var positiv med tanke på fremgang i å løse saken gjennom disse avhørene. Jeg husker ikke ordlyden i artikkelen. Og det er mulig at jeg husker helt feil. Har noen av dere lest ca noe slikt i en avisartikkel?
"
Tror ikke jeg har lest noe om dette, nei...
Senast redigerad av univers123 2019-10-06 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in