2019-10-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är svårt att hitta ett objektivt mått på truppkvalite. Vid förra landslagssamlingen var åtta spelare iväg (A + U21). Så många har det inte varit tidigare.

Angående utveckling är det också svårt. Kristoffer Olsson utvecklades bra, även om han inte är egen.

Olsson är väl inte riktigt den kategori av spelare som jag tänker på, det är däremot Alexander Isak.

På tal om ungdomsspelare så lirar Sveriges P16 mot Danmark imorgon i EM kval, vi har två intressanta anfallare i truppen. Edwin verkar ju dock vara förlorad, kommer nog flytta över till Chelsea efter sommaren 2020.

Citat:
Akademin

Sverige P16 är vidare till nästa EM-kval (Elite Round). Inte minst tack vare vassa insatser av IFK Göteborgs spelare.

Med en match kvar (Danmark, torsdag) är svenska fotbollsgrabbar födda 2003 vidare till ett andra EM-kval till våren. Detta efter 6–1 mot Litauen och och 2–0 mot Färöarna.

Av de totalt åtta målen har Edwin Andersson och Oscar Vilhelmsson svarat för hälften av fullträffarna. Edwin gjorde två mål och Oscar ett i öppningsmatchen. Då Färöarna besegrades svarade Vilhelmsson för 2–0. Även den tredje representanten från akademin, Jesper Tolinsson har varit en bidragande orsak till avancemanget.

Kvalturneringen spelas i Helsingborg.

Ulf Jörnvik
Publicerad: 1 oktober 2019 - 07.58

Edit: Gnaget har med en kille som heter Noah Tesfai Negash, Bajen reppas av Emil Roback.

Edit #2: Verkar som att Ulf fick det lite fel, Sverige vann mot Litauen med 4-2, Danmark vann mot Litauen med 6-1, de slog även Färöarna med 6-1, så det blir nog en rätt tuff gruppfinal. De blåvita stod dock för 4 av totalt 6 mål i de matcherna.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-10-03 kl. 00:12.
Citera
2019-10-03, 09:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Olsson är väl inte riktigt den kategori av spelare som jag tänker på, det är däremot Alexander Isak.

På tal om ungdomsspelare så lirar Sveriges P16 mot Danmark imorgon i EM kval, vi har två intressanta anfallare i truppen. Edwin verkar ju dock vara förlorad, kommer nog flytta över till Chelsea efter sommaren 2020.

Jag har inte sett jättemycket av Edvin men det jag har sett har inte varit sådär jätteimponerande att någon jag varit på dom matcherna med sett att "det där är något utöver det vanliga, känns givet att han går till Chelsea".
Sedan kan han givetvis ha visat mycket annars eller innan övergången blev klar men det känns som han skulle mått bäst av att stannat i något/några år till och fått lite mer seniorboll i sig (mer än u21 om vi nu räknar det till seniorfotboll). Nu känns det som att han kommer gå till Chelsea och komma hem till nån svensk klubb om ett par,tre år igen.
Citera
2019-10-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har inte sett jättemycket av Edvin men det jag har sett har inte varit sådär jätteimponerande att någon jag varit på dom matcherna med sett att "det där är något utöver det vanliga, känns givet att han går till Chelsea".
Sedan kan han givetvis ha visat mycket annars eller innan övergången blev klar men det känns som han skulle mått bäst av att stannat i något/några år till och fått lite mer seniorboll i sig (mer än u21 om vi nu räknar det till seniorfotboll). Nu känns det som att han kommer gå till Chelsea och komma hem till nån svensk klubb om ett par,tre år igen.

Så kan det absolut vara, sedan får man nog ändå säga att många skulle anse att det skulle vara en rätt kul och spännande grej att göra, och så hänger ju hela familjen med. London är en rätt kul stad att bo i(kanske inte för alla dock). Men att han får sin fortsatta fotbollsutbildning i Chelsea är inte någon garanti för att han kommer spela i Premier League men det ju inte så att man är körd när man är 18-19 år, då kan man ju t ex fortfarande vara ett alternativ för AS... eller andra ligor.

Som Blåvit vill jag ju se alla våra egna försöka ta sig upp till A-laget men samtidigt kan jag ju förstå varför dom valt att prova på detta när chansen finns.
Citera
2019-10-06, 07:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Så kan det absolut vara, sedan får man nog ändå säga att många skulle anse att det skulle vara en rätt kul och spännande grej att göra, och så hänger ju hela familjen med. London är en rätt kul stad att bo i(kanske inte för alla dock). Men att han får sin fortsatta fotbollsutbildning i Chelsea är inte någon garanti för att han kommer spela i Premier League men det ju inte så att man är körd när man är 18-19 år, då kan man ju t ex fortfarande vara ett alternativ för AS... eller andra ligor.

Som Blåvit vill jag ju se alla våra egna försöka ta sig upp till A-laget men samtidigt kan jag ju förstå varför dom valt att prova på detta när chansen finns.

Det är klart det är lockande det köper jag helt och fullt men det är svårt att se honom lyckas där och då är det bättre att fått spela seniorboll här först.

Det är rätt tufft att komma hem som den där stora talangen som gick till Chelsea med, kraven blir större då än om man debuterar i a-laget som 18-19åring.
Citera
2019-10-06, 09:23
Medlem
Citat:
Det är klart det är lockande det köper jag helt och fullt men det är svårt att se honom lyckas där och då är det bättre att fått spela seniorboll här först.

Det är rätt tufft att komma hem som den där stora talangen som gick till Chelsea med, kraven blir större då än om man debuterar i a-laget som 18-19åring.

Finns ju många vägar att gå efter deras akademiutbildning, men visst det är ju inte så många som klarar av det, Seb L är ju en av få.

Låter för övrigt hyfsat lovande med snacket om Anestis, skulle jubla nästan lika mycket om han förlänger som jag gjorde när man fick höra att Paka och Yusuf har långa kontrakt. Hade varit guld. Han får ju skattlättnader genom expertskatten under 3 år så det borde ju vara ok iaf utan att det blir orimligt dyrt.
Citera
2019-10-06, 16:34
Medlem
Citat:
....
Fast från danskt kylskåp till A-landslaget är väl ändå utveckling eller menar du bara utveckling av tonåringar?
Citera
2019-10-07, 16:07
Avslutad
Farbror Oscar har förlängt till 2024! Vilka underbara nyheter.
Citera
2019-10-07, 16:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Finns ju många vägar att gå efter deras akademiutbildning, men visst det är ju inte så många som klarar av det, Seb L är ju en av få.

Låter för övrigt hyfsat lovande med snacket om Anestis, skulle jubla nästan lika mycket om han förlänger som jag gjorde när man fick höra att Paka och Yusuf har långa kontrakt. Hade varit guld. Han får ju skattlättnader genom expertskatten under 3 år så det borde ju vara ok iaf utan att det blir orimligt dyrt.

Greken har varit otroligt bra hela säsongen och fenomenal igår. Ett nytt kontrakt på ett par år där vore guld ja.
Det vore verkligen något som skulle glädja!
Citera
2019-10-08, 14:48
Medlem
Citat:
Greken har varit otroligt bra hela säsongen och fenomenal igår. Ett nytt kontrakt på ett par år där vore guld ja.
Det vore verkligen något som skulle glädja!

Ja det måste vara högprioriterat.

På tal om målvakter så hade snubben som håller på med playmaker kört in en modell på bästa målvakterna i deras program nyligen. Har för mig att det var #1 Pettersson, #2 Abrahamsson och så överraskningen Keita på tredje plats. De två förstnämnda är nog med i topp 3 enligt mig, Keita... nja.
Citera
2019-10-08, 14:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

På tal om målvakter så hade snubben som håller på med playmaker kört in en modell på bästa målvakterna i deras program nyligen. Har för mig att det var #1 Pettersson, #2 Abrahamsson och så överraskningen Keita på tredje plats. De två förstnämnda är nog med i topp 3 enligt mig, Keita... nja.

Det stämmer bra om du menar Fotbollslabbet. Backe reagerade och menade att den han skulle köpt Johan Dahlin.
Citera
2019-10-09, 05:36
Avslutad
AIKare på forumet, några nyheter om Nyholm? Såg att hans kontrakt var utgående antar att det inte kommer förlängas?
Citera
2019-10-09, 09:10
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Fniss Dahlin inte ens topp 3.

Avgå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in