2019-10-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Haha, det är ju helt otroligt att du "läser till ssk" (och framställer det som någon merit) samtidigt kastar ur dig diagnoser efter att ha sett några videor på internet. En kompetens du inte ens kommer ha rätt att utöva när du är färdigutbildad och legitimerad (om du nu blir det)! Makalöst!

För övrigt borde du väl ha lärt dig under din "gedigna" utbildning att medicinska rån inte är någonting definitivt, utan just rådande idéer som kan förändrats över tid. För inte allt för länge sedan förklarades sjukdomstillstånd med "kroppens fyra vätskor" exempelvis, för att ge dig perspektiv. Det är ingenting människor tror på idag. Eller du kanske gör?

För det första så LÄSER jag till ssk, jag är ingen ssk och skriver inget av detta i professionssyfte utan enbart utifrån mina kunskaper i kroppens fysiologi. För det andra så vore det intressant att höra kring din medicinska utbildning eftersom du har så himla bra koll på kroppens fysiologi. Hur många HP i medicin har du?

Gällande diagnoser så ställer jag inga diagnoser och kommer inte göra i mitt jobb sedan heller. Gällande Münchhausen så är jag inte den första i tråden att nämna detta. Jag skrev för att jag är orolig för Oliver, INTE för att sätta mig på en hög häst och spela viktig och diagnostisera folk.

Läs gärna om mitt inlägg för att förstå syftet. Och hoppa inte på mig och säg att jag ”kanske inte blir en ssk”, du vet ingenting om mig, mina kunskaper eller hur långt jag kommit i min utbildning.

Ett barn ska få växa upp i trygghet, där hen får chans att utvecklas och uppfylla sina drömmar. En vuxen människa med psykiska besvär ska få hjälp från psykiatrin. Ett barn ska aldrig behöva agera den vuxne, pga att föräldern mår dåligt. Håller du inte med mig på denna punkt, så varsågod och förklara fördelarna med att inte få hjälp med dessa problem.

Som någon annan skrev - kanske en tillfällig separation hade gjort nytta för dessa två personer.
Citera
2019-10-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
139 inlägg på flashback har personen och alla är i den här tråden 😂
Det enda personen gör är att piska upp stämningen och hålla allt igång, men idioten tror sig hjälpa J.
Alla borde bara blocka urvf och ignorera denne, det är bara en galning i färgglatt hår

Edit: roligt hur urvf ser ner på sjuksköterskor men har J som idol. Galning.

Nu bör vi alla hålla tummarna för att J inte får någon ny lägenhet.

Visst, kan tycka att dom inte förtjänar ngn ny lägenhet. Mamman borde lära sig att flytta runt löser inga problem men det är väl hennes sätt att hålla ungen från skolan. Men samtidigt skulle det vara intressant att se en flytt igen. Kanske en ny kommun med nya problem, sjukdomar och diagnoser
Och sedan spännande och se om ungen går till skolan? Den nya eller vad det nu blir? Men pga av flyttstress så lär hon väl inte gå.
Citera
2019-10-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Visst, kan tycka att dom inte förtjänar ngn ny lägenhet. Mamman borde lära sig att flytta runt löser inga problem men det är väl hennes sätt att hålla ungen från skolan. Men samtidigt skulle det vara intressant att se en flytt igen. Kanske en ny kommun med nya problem, sjukdomar och diagnoser
Och sedan spännande och se om ungen går till skolan? Den nya eller vad det nu blir? Men pga av flyttstress så lär hon väl inte gå.

Inte förtjänar en lägenhet?? Alla medborgare i Sverige förtjänar väl att ha ett tak över huvudet, och den nuvarande lösningen är inte på något sätt en långvarig lösning, utan en ny lösning måste till. Så är det när man är fast på en andra hands marknad, tyvärr. Vi får hoppas att den nya lagen för det bättre.

Dock hoppas jag, för alla inblandade att det är en lägenhet i samma kommun, är ganska övertygad om att det skulle vara det bästa för alla inblandade.

Så jag hoppas att familjen får den nya lägenheten, att den funkar och att den ligger i Norrköping, eller i varje fall väldigt nära Norrköping så att samma skola kan fortsätta försöka lösa skolfrågan, hur mycket skolan nu försöker det.
Citera
2019-10-05, 17:15
Medlem
11433.08s avatar
Citat:

Sant, the show must go on.
undrar vad dagens goda gärning blir..
J måste komma på något bättre än att issy ska ge henne bullar. Nästa blir väl att J håller upp dörren för någon.

En sak jag tänkt på är att de säger att youtube är issys intresse och att det är hennes kanal.
Ändå har kanalen varit döpt med Js namn först, jewels n issy. Och hälften av deras videos består av J.
Och nu heter den turessons, plural, när det logiska kanske vore enbart turesson.
Det verkar faktiskt mest vara Js kanal, när hon dessutom går så långt och börjar spela spel för barn.

Vad hade J gjort utan youtube som plattform för tiggeri, fame och självömkan.
De kanske hade haft ett innehållsrikt liv, och J hade tagit ett jobb för att fördriva tid och ha något att göra.

J, du läser ju här. Det vore roligt om du kunde skriva lite här för att bemöta frågor, anklagelser osv. Men du verkar ju intw bry dig alls om vad folk skriver på ett öppet forum.
Det vore nyttigt för dig, och din kanal kanske inte skulle rasa lika mkt då.
För nu framstår du som dryg och arrogant, när man inte kan skriva till dig någonstans.
Hade du tänkt att stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting och tro att vi glömmer dottern som vanvårdas av en psykopat?
Kom in och red ut lite saker. Eller ha en frågestund på youtube där du faktiskt tar upp och pratar om allt. Sluta ducka.
Och hur går det med stämningen av rask? Är datum satt för förhandling?
Hur känns det att stämma någon som sagt sanningen om dig?
Du är så pass usel att det går att stämma människor för att de talar sanning om dig. Din person är så pass körd att du själv inte tål att någon pratar om dig.
Jag skulle förstå dig till fullo om du stämde honom om han skulle farit med osanning.
Men killen kommenterade hur DU skällde på issy, hur DU tigger via mail och vill göra fejkade videos med "kändisar".
Citera
2019-10-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Inte förtjänar en lägenhet?? Alla medborgare i Sverige förtjänar väl att ha ett tak över huvudet, och den nuvarande lösningen är inte på något sätt en långvarig lösning, utan en ny lösning måste till. Så är det när man är fast på en andra hands marknad, tyvärr. Vi får hoppas att den nya lagen för det bättre.

Dock hoppas jag, för alla inblandade att det är en lägenhet i samma kommun, är ganska övertygad om att det skulle vara det bästa för alla inblandade.

Så jag hoppas att familjen får den nya lägenheten, att den funkar och att den ligger i Norrköping, eller i varje fall väldigt nära Norrköping så att samma skola kan fortsätta försöka lösa skolfrågan, hur mycket skolan nu försöker det.

Men dom tål ju inte luften i Norrköping. Tänk om det blåser någon dag och den dåliga luften kommer till dom?
Och så har vi detta med tvättstugor. Dom brukar ju finnas i dom flesta hyreshus och en del har även en egen tvättmaskin i lägenheten.
Fortsätta i samma skola? En skola hon inte går till?
Har ungen varit där efter sommarlovet? Om 2 månader är vi inne i December 🎅 🎄 ⛄ 🎄
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-10-05 kl. 17:24.
Citera
2019-10-05, 17:34
Medlem
Citat:
Men dom tål ju inte luften i Norrköping. Tänk om det blåser någon dag och den dåliga luften kommer till dom?
Och så har vi detta med tvättstugor. Dom brukar ju finnas i dom flesta hyreshus och en del har även en egen tvättmaskin i lägenheten.
Fortsätta i samma skola? En skola hon inte går till?
Har ungen varit där efter sommarlovet? Om 2 månader är vi inne i December 🎅 🎄 ⛄ 🎄

De har inga bekymmer med luften i Norrköping. De har problem med luften som kommer från tvättstugan, in i köket vars fönster är alldeles ovanför frånluften i tvättstugan, och de har bekymmer med en pappersmassafabrik eller vad det är för slags fabrik. Vilket jag som tillbringat tid i Iggesund och norra Sundsvall kan förstå. För det är inte hela Norrköping kört, Säg att fabriken ligger i norra delen och den nya lägenheten är i södra delen av staden, kanske 3-5 mil mellan fabriken och den nya lägenheten. Om det då är så att det blåser på "fel" sätt en gång i månaden, är det fortfarande bättre än flera gånger i veckan.

Och ja, jag tycker det är enormt synd att varken mamman, socialen eller skolan kan lyckas få en skolgång att fungera. Säger något om den stelbenhet som skolans personal verkar inom.
Citera
2019-10-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
De har inga bekymmer med luften i Norrköping. De har problem med luften som kommer från tvättstugan, in i köket vars fönster är alldeles ovanför frånluften i tvättstugan, och de har bekymmer med en pappersmassafabrik eller vad det är för slags fabrik. Vilket jag som tillbringat tid i Iggesund och norra Sundsvall kan förstå. För det är inte hela Norrköping kört, Säg att fabriken ligger i norra delen och den nya lägenheten är i södra delen av staden, kanske 3-5 mil mellan fabriken och den nya lägenheten. Om det då är så att det blåser på "fel" sätt en gång i månaden, är det fortfarande bättre än flera gånger i veckan.

Och ja, jag tycker det är enormt synd att varken mamman, socialen eller skolan kan lyckas få en skolgång att fungera. Säger något om den stelbenhet som skolans personal verkar inom.

Hur gör dom när dom tvättar sina egna kläder eller gör dom inte det?
Naja.. Socialen kan jag hålla med om är stelbent men inte skolan.
Skolan har väl gjort vad dom kunnat. Nu senast blev hon väl även erbjuden skoltaxi.
Hon behöver inte ens gå i klassen eller träffa dom där. Studerar enskilt i mindre grupp.
Hon har även haft möjlighet att bara hämta sina uppgifter och studera hemma men inte ens det fungerar heller.
Citera
2019-10-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Du älskar verkligen att försvara Jewels
Ha ha, men ge dig. Kan du peka ut exakt var i texten jag "försvarar Jewels"? Jag skrev nämligen ingenting alls om henne, hennes problem eller situation.

Vad jag skrev var att en random person som studerar till SSK inte har befogenhet att sätta diagnos på folk utifrån några videor denne sätt. Håller du inte med mig om det?
Citera
2019-10-05, 20:08
Medlem
Citat:
Hur gör dom när dom tvättar sina egna kläder eller gör dom inte det?
Naja.. Socialen kan jag hålla med om är stelbent men inte skolan.
Skolan har väl gjort vad dom kunnat. Nu senast blev hon väl även erbjuden skoltaxi.
Hon behöver inte ens gå i klassen eller träffa dom där. Studerar enskilt i mindre grupp.
Hon har även haft möjlighet att bara hämta sina uppgifter och studera hemma men inte ens det fungerar heller.
Det finns ju parfymfri tvättmedel. Det är dessutom gradskillnad på att hälla i tvättmedel i en maskin (vad kan det ta? 5 sekunder?) och att ha konstant införsel av "tvättmedelslukt" i sitt hem, om man nu är känslig mot parfym, har astma etc. Oavsett vilken "inställning" man har till lukter så tror jag det är få som tycker det är trevligt att få in lukter utifrån i sitt hem konstant. Men jag kan ha fel.

Blir dock otroligt nyfiken på det du skriver om att "det funkade inte när hn fick hämta läxor i skolan heller". Vad baserar du det på? O gick ju 8an i Norrköping. Nu går han i 9an. Om han inte skulle ha klarat upp 8ans mål i betygsättning hade han ju fått gå om 8an, eller hur? Det har han inte gjort. Så uppenbarligen har han klarat de målsättningar som har funnits. Eller hur tänker du?
Citera
2019-10-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja för om något i luften gjorde folk fysiskt sjuka med kräkningar så hade det ju säkert bara drabbat de två.
Hur vet du att det inte drabbat fler då? Jag säger inte att du har fel, jag undrar bara hur du kan veta.
Citera
2019-10-05, 20:17
Medlem
Ha ha, det är sanslöst att du alltid kommer med samma argument. "Jag är bättre än J för jag har tre andra barn och ett heltidsjobb". Ingen bryr sig om du har tre andra barn eller heltidsjobb! Ingen bryr sig om dig över huvud taget!

Varför lägger du så mycket energi på att få bort dom från Youtube?
Det är ju ingenting du har börjat med nyligen, utan sedan de startade sin kanal?
Vad var fel med deras videor för 5 år sen?
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99

You are a moron if you think you can compare me to jewels........the woman is nearly 40 with not even a primary education....never had a job....struggles with just 1 child and has the delusion that she is going to be a youtube celebrity and appear on ellen....

me on the other hand....just a simple aussie bloke with three other children...a full time job....family that i haven't alienated and trying to get jewels and oliver OFF YOUTUBE and out of the spotlight which might....just might force jewels into getting help and letting oliver branch out!

I am trying to show jewels that YOUTUBE IS OVER FOR HER!
Citera
2019-10-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Det finns ju parfymfri tvättmedel. Det är dessutom gradskillnad på att hälla i tvättmedel i en maskin (vad kan det ta? 5 sekunder?) och att ha konstant införsel av "tvättmedelslukt" i sitt hem, om man nu är känslig mot parfym, har astma etc. Oavsett vilken "inställning" man har till lukter så tror jag det är få som tycker det är trevligt att få in lukter utifrån i sitt hem konstant. Men jag kan ha fel.

Blir dock otroligt nyfiken på det du skriver om att "det funkade inte när hn fick hämta läxor i skolan heller". Vad baserar du det på? O gick ju 8an i Norrköping. Nu går han i 9an. Om han inte skulle ha klarat upp 8ans mål i betygsättning hade han ju fått gå om 8an, eller hur? Det har han inte gjort. Så uppenbarligen har han klarat de målsättningar som har funnits. Eller hur tänker du?

Tror jag inte på.
Vem säger att hon går i 9an?
Hon säger ju själv att hon har värdelösa betyg. Hög frånvaro och pissiga betyg.
I Sorsele gick hon inte mycket i skolan. Bara lite i början sedan var hon frånvarande.. Hur länge?
Ett år va? Sedan flytta dom till Norrköping. Hur mycket skola har det blivit i Norrköping?
Vi kan nog räkna på en hand antal dagar... Timmar snarare.
Jag skulle tro hon borde gå om både årskurs 7, 8 och 9.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in