Citat:
Haha, det är ju helt otroligt att du "läser till ssk" (och framställer det som någon merit) samtidigt kastar ur dig diagnoser efter att ha sett några videor på internet. En kompetens du inte ens kommer ha rätt att utöva när du är färdigutbildad och legitimerad (om du nu blir det)!
Makalöst!
För övrigt borde du väl ha lärt dig under din "gedigna" utbildning att medicinska rån inte är någonting definitivt, utan just rådande idéer som kan förändrats över tid. För inte allt för länge sedan förklarades sjukdomstillstånd med "kroppens fyra vätskor" exempelvis, för att ge dig perspektiv. Det är ingenting människor tror på idag. Eller du kanske gör?
Makalöst!För övrigt borde du väl ha lärt dig under din "gedigna" utbildning att medicinska rån inte är någonting definitivt, utan just rådande idéer som kan förändrats över tid. För inte allt för länge sedan förklarades sjukdomstillstånd med "kroppens fyra vätskor" exempelvis, för att ge dig perspektiv. Det är ingenting människor tror på idag. Eller du kanske gör?

För det första så LÄSER jag till ssk, jag är ingen ssk och skriver inget av detta i professionssyfte utan enbart utifrån mina kunskaper i kroppens fysiologi. För det andra så vore det intressant att höra kring din medicinska utbildning eftersom du har så himla bra koll på kroppens fysiologi. Hur många HP i medicin har du?
Gällande diagnoser så ställer jag inga diagnoser och kommer inte göra i mitt jobb sedan heller. Gällande Münchhausen så är jag inte den första i tråden att nämna detta. Jag skrev för att jag är orolig för Oliver, INTE för att sätta mig på en hög häst och spela viktig och diagnostisera folk.
Läs gärna om mitt inlägg för att förstå syftet. Och hoppa inte på mig och säg att jag ”kanske inte blir en ssk”, du vet ingenting om mig, mina kunskaper eller hur långt jag kommit i min utbildning.
Ett barn ska få växa upp i trygghet, där hen får chans att utvecklas och uppfylla sina drömmar. En vuxen människa med psykiska besvär ska få hjälp från psykiatrin. Ett barn ska aldrig behöva agera den vuxne, pga att föräldern mår dåligt. Håller du inte med mig på denna punkt, så varsågod och förklara fördelarna med att inte få hjälp med dessa problem.
Som någon annan skrev - kanske en tillfällig separation hade gjort nytta för dessa två personer.