Citat:
Ursprungligen postat av
FruCarlsberg
Var det denne artikkelen?
"
Politiet har brukt mye tid på få plass en tidslinje for morgenen 31. oktober i fjor. Telefonsamtalen Hagen hadde med et familiemedlem, har vært underlagt omfattende undersøkelser, før etterforskerne konkluderte med at det er et sikkert livsbevis."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar
Dette er fra VGs tidslinje før og etter endringen som ble gjort nå i senere tid:
Før: Tom Hagen har telefonisk kontakt med kona. Han skal på dette tidspunktet ha befunnet seg på kontoret i Futurum Næringspark. Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer milliardærens mobiltelefon på arbeidsplassen.
Etter:
Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale hun har med en slektning klokken 09.14. Hun skal da ha vært alene i huset. Nest siste livstegn er samme morgen.
Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen.
Endringen er, som noen andre her nevnte, sannsynligvis gjort for å unngå flere spørsmål og spekulasjoner rundt denne samtalen. Jeg tror også at informasjonen i den opprinnelige tidslinjen er riktig, at mottakeren av samtalen var TH. VG skriver også at samtalen er underlagt
omfattende undersøkelser, før etterforskerne konkluderte med at det er et
sikkert livsbevis. Siden alle medier bruker uttrykket siste
sikre livstegn, VG bruker til og med livs
bevis, og undersøkelsene rundt denne samtalen er
omfattende, mener jeg at vi kan konkludere med at AEH var i live fram til kl. 9.14 og at TH befant seg på sin arbeidsplass da samtalen fant sted. De omfattende undersøkelsene etterforskerne har gjort rundt denne samtalen tror jeg er mer enn målinger fra basestasjoner og THs egne ord om samtalen. Jeg vil tro at vitner på arbeidsplassen har bekreftet at han befant seg på arbeidsplassen da samtalen fant sted og at det er mulig (som noen her tidligere har bekreftet at det er) å hente fram samtalen mellom AEH og TH, og dermed bekrefte at det er AEH i levende live, som snakker.
Hvis det også er bekreftet, noe jeg vil anta at det er, via vitner el. andre ting, at TH befant seg på sin arbeidsplass frem til litt før kl. 13.30, kan vi konkludere med at AEH ble bortført og muligens drept, uten at han var fysisk delaktig i handlingen. Jeg tror som agvvv sier, at hverken Holden eller TH er i stand til å presse politiet til noe. Selv om en viss form for korrupsjon nok også finnes innen politiets rekker, tviler jeg på at en så profilert sak som denne, er gjenstand for det. Det kunne i så fall blitt en skandale i ettertid for både politi og evt. TH med advokat, noe jeg ikke tror noen av partene ville tatt sjansen på.