2019-10-05, 17:10
Medlem
Herregud vad alla är kränkta i det här jävla lagom landet. Löjligt att göra en så stor sak av det du sagt. Tvärtom tycker jag det var bra. Många, särskilt unga tjejer, idag har så låg självbild och behöver bekräftelse och att få höra att de är snygga och gulliga. Särskilt viktigt att de får höra det av förebilder som t ex en lärare. Förstår öht inte hur man kan få trevliga komplimanger till sexuella trakasserier. Jag lider med dig ts. De kommer förstöra ditt liv och ditt rykte. Tyvärr.
Citera
2019-10-05, 17:13
Medlem
yuptagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
Jag ska ta bägge dina råd. Jag ska ringa rektorn på måndag för att fråga honom om flickans föräldrar, jag och rektorn kan delta i ett samtal. Helst vill jag inte blanda i rektorns chef.
Låter som ett späntade möte, hur har du tänk förklara att du kommenterar flickans utseende?
Tycker nog att du skall skippa att skylla på ironi då det bara låter som en extremt dålig lögn.
Så vad är din plan för mötet?
Citera
2019-10-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Herregud vad alla är kränkta i det här jävla lagom landet. Löjligt att göra en så stor sak av det du sagt. Tvärtom tycker jag det var bra. Många, särskilt unga tjejer, idag har så låg självbild och behöver bekräftelse och att få höra att de är snygga och gulliga. Särskilt viktigt att de får höra det av förebilder som t ex en lärare. Förstår öht inte hur man kan få trevliga komplimanger till sexuella trakasserier. Jag lider med dig ts. De kommer förstöra ditt liv och ditt rykte. Tyvärr.

Det lustiga är att jag inte hade sexuella avsikter med vad jag sa när jag sa gullig. Jag tänker anmäla dem för förtal.
Senast redigerad av Szabolcs86 2019-10-05 kl. 17:16.
Citera
2019-10-05, 17:14
Medlem
Lowlyfes avatar
Ja, förtalsanmälning och förbli en öppen bok under utredningen. Vet en del tjejer som, tyvärr, nog skulle gjort samma under skolan.
Sedan går det inte att öppna käften i detta land längre utan att riskera sitt kneg, något du fick lära dig den hårda vägen. Ingenting med detta är okej idag, varken att elever blir kallade snygga av deras lärare/en äldre auktoritär person, eller att dessa tjejer anmäler vad som, enligt tråden, uppfattas som en harmlös kommentar.
Citera
2019-10-05, 17:17
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:

Du vet väl att vi bor i Sverige?
Citera
2019-10-05, 17:20
Medlem
AnythingGoess avatar
Jag hoppas du inte är representativ för dagens lärarkår, det hade varit nedslående. Skriva verkar du inte kunna heller?
Citera
2019-10-05, 17:20
Medlem
yuptagets avatar
Citat:
Fast Ts säger ju själv att han var ironisk så det var inte menat som en komplimang.
Har du barn själv? Eller varför resonerar du så? Att unga tjejer har dåligt självförtroende brukar sällan handla om huruvida äldra män vill knulla dem eller ej. Snarare att utseende är det ändå dem har och känner sig värdelösa därför
Citera
2019-10-05, 17:23
Medlem
Citat:
Nej nej nej. Jag pratade inte om de var snygga eller fula. När jag sa "du var jättesnygg eller gullig" menade jag att jag är irriterad på att att de ständigt klagar och gör ingenting under lektioner. Framförallt ordet gulligt brukar jag använda ironiskt. Hur flickor ser ut spelar ingen roll för mig. Jag kommenterar inte deras utseende.

Du ska definitivt inte jobba som lärare, hoppas du trollar
Citera
2019-10-05, 17:25
Medlem
Rotums avatar
Citat:
Jag ska ta bägge dina råd. Jag ska ringa rektorn på måndag för att fråga honom om flickans föräldrar, jag och rektorn kan delta i ett samtal. Helst vill jag inte blanda i rektorns chef.

För det första. Du skall överhuvudtaget INTE säga/skriva på/ eller gå med på någonting utan att du har ett juridiskt ombud med dig. Är du medlem i facket kräver du att de är med. Är du inte medlem, hitta någon jurist som arbetar med dylikt (googla).

För det andra, spela alltid in samtal. Eftersom rektor och de övriga i förvaltningen aldrig vill ditt bästa. De ser enbart till elevernas "bästa" och tror uteslutande på dem. Du har rätt att spela in samtal utan att informera motparten. Så länge du själv är närvarande.

För det tredje. Fortsätt agera försiktigt, var artig, tänk på vad du säger, hur du klär dig, samt var aldrig någonsin ensam med en elev under den här soppan.

Har haft otaliga kontakter med kollegor som råkat illa ut. När elever inte fått som de velat och då tagit till "sexuella trakasserier" mot främst manliga kollegor.
Citera
2019-10-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuptaget
Fast Ts säger ju själv att han var ironisk så det var inte menat som en komplimang.
Har du barn själv? Eller varför resonerar du så? Att unga tjejer har dåligt självförtroende brukar sällan handla om huruvida äldra män vill knulla dem eller ej. Snarare att utseende är det ändå dem har och känner sig värdelösa därför

Men TS har inte sagt att han vill knulla dem. Han så skämtsamt snygg och gullig. Vad har det ens med sex att göra?
Citera
2019-10-05, 17:34
Medlem
Rotums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 191005
Vad har anklagelserna resulterat i, har även kvinnliga kollegor till dig anklagats för sexuella trakasserier?

I stort sett alla anklagelserna blev nedlagda. Jag har även kvinnliga kollegor som blivit anklagade av elever att de "tafsat" på dem eller sagt saker. Vilket visade sig inte stämma med verkligheten.

Det många i tråden inte förstår är att eleverna har makten att förstöra ditt liv. OM rektorn är en PK-person som hellre tror på eleverna än på fakta och vittnen. I dagens skola har du som lärare väldigt lite att säga till om. Trots att vi faktiskt har mer redskap att använda än för några år sedan. Samt att fler och fler elever både uppvisar psykopat drag och är mer ondskefulla än tidigare i sina ansträngningar att få lärare som ställer krav bortplockade.
Citera
2019-10-05, 17:35
Medlem
yuptagets avatar
Citat:
Men TS har inte sagt att han vill knulla dem. Han så skämtsamt snygg och gullig. Vad har det ens med sex att göra?
Jag försöker bara förklara hur föräldrarna till barnen tänker, det kommer inte gå att övertala dem till att se lärarens perspektiv så är det bara.
Personligen kan jag tycka att det är överdrivet, men att sitta här och hålla med varandra leder inte någonstans. Det ger bara ts fel idéer och saboterar med hans inställning till det eventuella mötet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in