2019-10-05, 16:29
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
Hej

Jag vill berätta lite om att jag blev anmäld i skolan för sexuella trakasserier. Jag tänker berätta hur jag ser på det och hur jag upplever det. Jag blev helt chockad när rektorn har berättat för mig att jag blev anmäld för sexuella trakasserier.

Jag har inte tafsat på flickor i skolan. Jag undviker kroppskontakt med dem, eftersom det kan missuppfattas. De påstår att jag har försökt tafsa på dem i matsalen. Jag sitter nästan aldrig bredvid flickor i matsalen och när jag gör det finns det ett betydligt stort avstånd mellan mig och dem.

Jag har inte tagit bilder på dem, jag har inte facebook, Instagram eller andra sociala medier. Jag har aldrig skrivit privata meddelande till dem på något sätt.

Den enda som jag har gjort och som har misstolkats kan vara att jag sa att du är jättegullig eller snygg till en flicka. Jag sa det med en ironisk leende och med glimten i ögat. Jag hade inga sexuella avsikter med dem och jag har inte förföljt flickorna. jag ville hantera situationen på ett humoristiskt sätt. Flickorna är väldigt omotiverade att arbeta med engelskan och tyskan och försökte använda ironi för att hantera situationen. Det är nästan alltid så att de börjar klaga om att de inte gillar engelska och tyska när de börjar prata med mig.

Som jag skrev tidigare blev jag helt chockad när rektorn meddelade att jag blev anmäld. Rektorn sa att jag ska stanna hemma på torsdag och fredag samt måndag och tisdag nästa vecka tills han, jag och rektorns chef har samtalat. Jag får lön under tiden.

Hela situationen känns väldigt surrealistisk. Det är som att deltaga på en David Lynch film.

Tror ni att de avstänger mig?

Ta det lugnt och ta med dig någon från facket när du ska snacka med rektorn och hans chef!
Citera
2019-10-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Ta det lugnt och ta med dig någon från facket när du ska snacka med rektorn och hans chef!

Hej

Tyvärr är jag inte med i facket. Spelar det stor roll om någon i facket är med i diskussionen?
Citera
2019-10-05, 16:36
Medlem
yuptagets avatar
Inte så konstigt att du blev anmäld.
Otroligt klumpigt att du väljer att kommenterar unga flickors utseende, finns så mycket annat du kan säga till dem än att anmärka om deras utseende är snyggt eller fult.
Att detta skulle ha någonting med ironi att göra låter som en efterkonstruktion från din sida.
Du menade då alltså att dina unga tjejelever är fula när du sa att dem var snygga?
tycker inte det förbättrar din situation på något sätt ironi eller inte
Citera
2019-10-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuptaget
Inte så konstigt att du blev anmäld.
Otroligt klumpigt att du väljer att kommenterar unga flickors utseende, finns så mycket annat du kan säga till dem än att anmärka om deras utseende är snyggt eller fult.
Att detta skulle ha någonting med ironi att göra låter som en efterkonstruktion från din sida.
Du menade då alltså att dina unga tjejelever är fula när du sa att dem var snygga?
tycker inte det förbättrar din situation på något sätt ironi eller inte

Nej nej nej. Jag pratade inte om de var snygga eller fula. När jag sa "du var jättesnygg eller gullig" menade jag att jag är irriterad på att att de ständigt klagar och gör ingenting under lektioner. Framförallt ordet gulligt brukar jag använda ironiskt. Hur flickor ser ut spelar ingen roll för mig. Jag kommenterar inte deras utseende.
Citera
2019-10-05, 16:41
Medlem
intruders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Varför sa du att hon var snygg?

Just det, det är väl inte din uppgift att kommentera utsenden?????
Citera
2019-10-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191005
Jag tror och hoppas att du får sparken, du verkar vara en riktigt dålig och pervers lärare.
Hur hade du reagerat om det var din dotter som blev utsatt för ett sådant slem som dig?

Vadå utsatt? Jag har inte utsatt någon för någonting. Som jag skrev tidigare var flickor vänliga mot mig efter incidenten. Det är bland annat därför jag tycker att det är konstigt att de har anmält mig. Jag har inte trakasserat dem.

Jag skulle ha frågat läraren vad han/hon menar innan jag anmäler honom/henne. Det är också djupt obehagligt att du kallar mig för slem. Jag har aldrig blivit anklagad för pedofil, trakasserier eller liknande. Många elever, både pojkar och flickor tycker om mig i skolan. Så hemsk kan jag inte vara.
Senast redigerad av Szabolcs86 2019-10-05 kl. 16:47.
Citera
2019-10-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intruder
Just det, det är väl inte din uppgift att kommentera utsenden?????

Det var fel av mig men ibland händer det att man inte hinner tänka innan man pratar. Jag ville egentligen säga "det är jättesnyggt" istället för "du är jättesnygg". Mitt uttalande handlade om faktumet att flickorna bara klagar utan att göra någonting. Jag har använt ironi.
Citera
2019-10-05, 16:54
Medlem
Citat:
Jag börjar tro att du driver med oss.

Jag lovar att jag inte gör. Vissa saker kommer jag ihåg senare än andra. När rektorn har meddelat att de har anmält mig kunde jag inte säga någonting, eftersom jag var chockad. När det kommer fram fler detaljer ändras bilden för mig. Du och alla andra akn vara säkra på att jag inte hittar på saker här.
Citera
2019-10-05, 16:57
Medlem
yuptagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
Vadå utsatt? Jag har inte utsatt någon för någonting. Många elever, både pojkar och flickor tycker om mig i skolan. Så hemsk kan jag inte vara.
Att många elever tycker om dig är inte direkt till din fördel, precis så pedofiler arbetar medans de försöker läsa av vem av eleverna som är det svagaste offret.
Nu tror jag iförsig inte att du är pedofil men om du var min dotter du sa så till så skull jag aldrig mer lita på dig.
Klarar du av att se detta från föräldrarnas perspektiv?
Som lärare ingår väll att kunna se andra perspektiv än sitt egna
Citera
2019-10-05, 16:57
Medlem
Citat:
Du är i detta nu anklagad för att du kommenterat en liten flickas utseende, vad är det du inte förstår?
Oavsett ditt uppsåt så kallar man inte sin elev för snygg, hon tycker du är obehaglig och har nu anmält dig.

Vad du får för straff är omöjligt för oss att veta.

Det lustiga är att jag inte har trakasserat någon. Jag har blivit anmäld för saker som jag inte har gjort. Jag har visserligen sagt saker som tolkades på ett felaktigt sätt. Att anmäla någon för sexuella trakasserier är väldigt allvarligt. Jag tror inte att flickorna förstår vad sexuell trakasseri betyder.
Citera
2019-10-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuptaget
Att många elever tycker om dig är inte direkt till din fördel, precis så pedofiler arbetar medans de försöker läsa av vem av eleverna som är det svagaste offret.
Nu tror jag iförsig inte att du är pedofil men om du var min dotter du sa så till så skull jag aldrig mer lita på dig.
Klarar du av att se detta från föräldrarnas perspektiv?
Som lärare ingår väll att kunna se andra perspektiv än sitt egna

Jag är inte pedofil. Jag har agerat klumpigt, men jag har inga sexuella avsikter. Ibland säger jag saker som jag ångrar. Oavsett vilket straff jag kommer att få kommer jag inte att undervisa flickan från och med nästa vecka.
Citera
2019-10-05, 17:03
Medlem
Citat:
Den enda personen på flashback som jag litar på är mig själv.
Om du verkligen har rent mjöl i påsen så föreslå ett möte med rektor flickan och flickans föräldrar.

Fortsättningsvis, kommentera inte dina elevers utseende.

Jag ska ta bägge dina råd. Jag ska ringa rektorn på måndag för att fråga honom om flickans föräldrar, jag och rektorn kan delta i ett samtal. Helst vill jag inte blanda i rektorns chef.
Senast redigerad av Szabolcs86 2019-10-05 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in