2019-10-05, 09:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det kommer mer, det största avslöjandet har inte kommit ännu.

Är det hon som har något på gång som hon kommer avslöja eller är det tidningarna som kommer med ett snaskigt avslöjande?

Jag tror hon förskingrat miljoner ur bolagen för att hålla uppe sin livsstil och kommer åka in för det!
Citera
2019-10-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Kollar man årsredovisningen för Löwengrip invest:

https://www.allabolag.se/5567988927/bokslut

Så gjorde man en vinst på knapp 1 miljon, nästan hela vinsten (900 000) Vart en aktieutdelning.

Det egna kapitalet var 6,8 miljoner och skulder 1,6 miljoner.

För Löwengrip Beauty AB:

https://www.allabolag.se/5569021982/lowengrip-beauty-ab

Ser det ut som följande:

vinst på knappt 4 miljoner
eget kapital på 6,8 miljoner och skulder på drygt 16 miljoner

Sammanlagt (och nu vet jag att det är 2 olika bolag) så hade dom ett eget kapital på 13.6 miljoner kronor, samtidigt var ju skulderna nästan 18 miljoner för dom båda företagen.

Om man nu skulle vilja satsa utomlands, säg USA som dom försökte med, hur mycket skulle en sån satsning kosta? Går det ens att beräkna? Bara att etablera kontor och personal m.m lär väl kosta ett par miljoner så dom där 13 miljonerna man har i eget kapital försvinner ju ganska snabbt, och sen måste man väl vara rätt uthållig, Isabella gav ju upp efter en månad, men kan tänka mig att det tar ett par år att etablerar sig på en ny marknad?
Kan inte tala för att lansera hudvårdsprodukter i USA men kan ana att det är snarlikt att lansera ett kosttillskott/FMCG produkt. Av egen erfarenhet, ca 20m USD. Självklart går det att "lansera i USA" genom att hitta en återförsäljare och göra ett spektakel av det hela för typ en hundring. Men ska man göra det rätt och riktigt med distros, åf, advokater, irs, kontor, marketing, personal etc etc så är den generella riktlinjen runt 20m USD om du seriöst vill ha en chans i staterna.
Citera
2019-10-05, 12:20
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pengarnaforsvann
Kan inte tala för att lansera hudvårdsprodukter i USA men kan ana att det är snarlikt att lansera ett kosttillskott/FMCG produkt. Av egen erfarenhet, ca 20m USD. Självklart går det att "lansera i USA" genom att hitta en återförsäljare och göra ett spektakel av det hela för typ en hundring. Men ska man göra det rätt och riktigt med distros, åf, advokater, irs, kontor, marketing, personal etc etc så är den generella riktlinjen runt 20m USD om du seriöst vill ha en chans i staterna.

Tack för info, var väl som jag trodde då med några hundra miljoner iallafall. Sen måste man väl vara lite mer uthållig än en månad också antar jag ?😁
Citera
2019-10-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Är det hon som har något på gång som hon kommer avslöja eller är det tidningarna som kommer med ett snaskigt avslöjande?

Jag tror hon förskingrat miljoner ur bolagen för att hålla uppe sin livsstil och kommer åka in för det!

SvD har något stort på gång.
Citera
2019-10-05, 13:26
Medlem
Citat:
Det kommer mer, det största avslöjandet har inte kommit ännu.

Kan du ge oss en hint om vad det rör sig om?
Citera
2019-10-05, 13:52
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:

men kom igen nu!
SPILL THE TEA!
Citera
2019-10-05, 14:28
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:

fan va schysst
har precis börjat prenumerera på den
Citera
2019-10-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan du ge oss en hint om vad det rör sig om?

Nollåttan har hittills aldrig kommit med någon ny information så man kan nog anta att han inte har någon denna gång heller... Men jag hoppas jag har fel, alltid kul med insiderinfo!
Citera
2019-10-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Den stora nyheten antyder ju något häpnadsväckande ... Jag har bara svårt att se vad det skulle vara som skulle få människorna i denna tråd att bli förvånade. Efter Hajen-gate har man ju sett och hört allt. Jag antar att om hon har någon STOR positiv nyhet att komma med överhuvudtaget så är den kopplad direkt till hennes pojkvän. Han skulle absolut kunna satsa på ett liv med henne och det skulle vara en smal sak för honom att ge henne ett jobb.

Nej, det är nog få saker som skulle förvåna någon vad gäller denna mytoman.

Personligen skulle jag försöka undvika ett liv 24/7 med Blondinbella. En sak är att folk överdriver lite, kommer med en nödlögn och så vidare. Det vet man från studier att alla människor gör. Men här handlar det om en psykiatrisk störning, narcissism. Det är inte normalt att vara så kall inför vad man utsätter andra människor för, hon är helt klart sjuk. Det tror jag att de flesta något så när sansade personer noga undviker, särskilt om nyhetens behag (!) tonat bort.

Ett jobb skulle ju Balder Balle självklart kunna hjälpa detta fiasko med. Han har ju uppenbart redan betalat en hel del, det kan han säkert tänka sig att fortsätta med i utbyte mot sexuella tjänster. Det yrke Blondinbella har då vet vi ju också alla vad det kallas.
Citera
2019-10-05, 18:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag håller med dig. Jag tror aldrig Bella riktigt insett att hon var mer någon som var på rätt plats vid rätt tillfälle än någon som är genial på sociala medier som hon försöker framhäva i sitt blogginlägg - hon ligger hon finns inte ens på Medieakademins Maktbarometer 2019. Inte ens om man går till PDF-rapporten som bryter ned det hela i olika kategorier så finns hon ens omnämnd vilket bör betraktas som ett rejält underkännande för någon som utger sig ha expertis i ämnet.

Som du säger så har andra sprungit om henne rejält medan hon försökte lajva affärskvinna. Nu är hon snart 30 och antagligen rätt ointressant förutom för oss skvallerkärringar på Flashback.
Inte heller Sommarpratet var någon succé. Hon finns med på poddtopplistan, men genererade inte någon vidare uppmärksamhet i sociala medier.
https://www.dagensmedia.se/medier/radio-podd/lista-har-ar-arets-mest-lyssnade-sommarprat/
Hon är en föredetting.
Återstår att se om hon kan återuppfinna sig själv.
Citera
2019-10-05, 18:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Aha! Jag missuppfattade dig och utgick från att Bellsan skulle komma med ett avslöjande.

SvD publicerade en väldigt intressant intervju med Bellsan i somras. Texten är tryfferad med lögner, överdrifter och halvsanningar. Fler än jag blev nog överaskade över publiceringen.
https://www.svd.se/lowengrip-flyttar-till-usa--har-vuxit-ur-sverige
Gissningsvis har SvD fått en hel del reaktioner och tips efter artikeln.
Vips så har tidningen påbörjat en kritisk granskning av Bellsan och hennes företag.
Återstår att se om det kommer något stort
Citera
2019-10-05, 19:11
Medlem
Ingen som läst Breakit-artikeln om henne?

https://www.breakit.se/artikel/22035/lowengrip-beauty-i-kris-forsaljningen-halverad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in