Citat:
Ursprungligen postat av
Szabolcs86
De har anmält mig för att jag har ironiserat. De tolkade eller framställde det som sexuell trakasseri. Jag lutar mer åt att de vill jävlas med mig. Om jag har väckt så pass stor obehag, varför pratade de med mig hela tiden när de såg mig i korridoren med en vänlig röst? De har behandlat mig på ett vänligt sätt även efter incidenten. Jag tror att de vill jävlas med mig. Dock vet jag inte varför. Kanske vill de ha uppmärksamhet.
Ja trist situation du befinner dig i. Ur ett lärarperspektiv lär du ju komma ihåg att de befinner sig i en känslig ålder när det kommer till självkänsla och utveckling. De testar gränser mot vuxenvärlden och ser hur de blir behandlade utefter det, vad som händer, testar världen, hur den fungerar och hur mycket inflytande de har.
Vissa är flickor i den åldern och andra mer utvecklade, dock fortfarande barn. Vissa har aldrig tänkt på sex och andra har haft det, vissa har upplevt äldre mäns intresse, blickar och kanske till och med kladd på deras kroppar. Det är en konstig upplevelse och bilden av män förändras.
Även om det var ironi, är det någon ironi du skulle använda dig av till din dotter? För det är så trygg du ska kännas imo. Pappa hade då aldrig kallat mig snygg ironiskt och det är jag djupt tacksam för.
Du är ju ändå 18-19 år äldre och kan åldersmässigt vara farsa åt dessa jäntor.