Citat:
Ursprungligen postat av
Halte Harald
Så ifall .. Säg din mamma skulle ringa dig imorgon och skamset berätta hur hon just swishat bort hela ditt arv så skulle du tycka hon får skylla sig själv? Såklart pantat att övh gå på en dylik scam men det betyder inte att det är ännu mera efterblivet och framförallt TATTIGT att stjäla pengar på detta vis. Du tänker inte längre än vad näsan räcker det ser jag.
Det är klart som fan att man ser det på ett annat sätt om det är ens morsa som drabbats. Det är klart det påverkar en själv också. Troligtvis hade jag gjort livet riktigt surt för honom om det drabbade nån i min familj. Å ena sidan står jag fast vid att man får skylla sig själv, även om det är min morsa som swishat bort pengarna. Men aggressiviteten och hämndlusten skulle vara över gränsen om det drabbade en nära och kära, det fattar alla.
Vill de där korkade brottsoffren och anhöriga ge igen så hade jag knappast gråtit utan faktiskt t.o.m. uppmuntrat det. Men att allmänheten ska göra grovjobbet för dessa lättlurade kärringar och gubbar ser jag som konstigt, vilket också är anledningen till att sådana här typer av trådar blir inaktiva efter nån vecka bara.