2019-10-04, 19:27
Medlem
UF företag med hans son, Edward Nordling
https://ungforetagsamhet.se/7harad-uf

Edward Nordling innebandy
https://www.laget.se/Viskadalen_Herr/Troop/2551828/Edward-Nordling

Han gick på Rävlandaskolan mellan 1997 och 2007. https://www.stayfriends.se/profile/56QDQR/about?visitreferer=3
Citera
2019-10-04, 20:27
Medlem
Mikael verkar ha en ganska grandios självbild då barnen bär gamla kunganamn (så de blir riktiga kungabarn) har egen graverad stol med sitt namn i guld på favoritkrogen, kör ”mäktiga” bilar, örnar vid infarten som är låst och utrustad med porttelefon.
När man har en sån profil, då syns och märks man, det måste finnas massor med människor i trakterna kring denna man som har ett och annat att berätta om denne. Dessutom är ju familjen både stor, förmögen och välförankrad i samhället, så det förvånar mig att inte mer kommit fram om dessa i tråden.

En annan grej, jag kom att tänka på en väldigt gammal säsong av ”Robinson” (antagligen en av de första) där en välnärd göteborgare i relativt rätt ålder med dialekt som titulerade sig ”entreprenör från Bollebygd” var med några avsnitt i början men åkte ut som en av de första.
Kan detta möjligtvis vara våran Mikael?
Citera
2019-10-04, 21:08
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilhandlarHasse

En annan grej, jag kom att tänka på en väldigt gammal säsong av ”Robinson” (antagligen en av de första) där en välnärd göteborgare i relativt rätt ålder med dialekt som titulerade sig ”entreprenör från Bollebygd” var med några avsnitt i början men åkte ut som en av de första.
Kan detta möjligtvis vara våran Mikael?

En snabb sökning gav mig:
"En av deltagarna som syns och hörs i första programmet är Anders Kihlström från Bollebygd. Målet med "Robinson" var att gå ner i vikt och det gjorde han."
Från 2005.

Inte bara Fetma-Mikael som är äckligt fet från Bollebygd.
Citera
2019-10-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Enligt denna länk opererar Mikael genom ”The Royal Bank of Canada”. Men jag är osäker på vad de menar med ”Abandoned Properties - Eastern Caribbean Central Bank?

http://eccb.slu.lc/statistics/abandoned-properties?page=2176

Övergivna tillgångar?
Som efter 15 år tillfaller staten?

ANDERS MIKAEL IVANOFF
Country:St. Lucia
Commercial Bank:The Royal Bank of Canada
Date as at:6th Jul 2017

Kan ju iof vara 1:-
Senast redigerad av Gripper 2019-10-04 kl. 21:19.
Citera
2019-10-04, 21:51
Medlem
Har släktningar i umeå och ingen känner till denna typ...
Citera
2019-10-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
En fråga är också hur man slussar pengar till Mikael utan att skattemyndigheterna ser transaktionerna?
Det är ju det man gjort "2015 upptäcker Skatteverket hundratals insättningar på totalt 15 miljoner från privatpersoner till hans svenska bankkonton, pengar som går att koppla till Kurt."

https://www.svt.se/nyheter/granskning/sa-luras-manniskor-av-bankmannens-loften-och-det-pagar-just-nu

Olika privatpersoner har sammanlagt skickat in 15 miljoner på Kurts order till Mikaels konton. Snacka om storvinst! Som att ha alla rätt på Joker och lite till. På sätt och vis kan jag förstå att Kurt och Mikael fortsätter med detta. Är det så enkelt att lura folk samt att rättsväsendet inte kan göra något, så varför inte fortsätta. De skulle gärna få konfiskera min pension om jag istället kunde få folk att skattefritt pynta, sammanlagt på 20 år, över 100 miljoner till mitt bankkonto.
Citera
2019-10-04, 22:39
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Det är ju det man gjort "2015 upptäcker Skatteverket hundratals insättningar på totalt 15 miljoner från privatpersoner till hans svenska bankkonton, pengar som går att koppla till Kurt."

https://www.svt.se/nyheter/granskning/sa-luras-manniskor-av-bankmannens-loften-och-det-pagar-just-nu

Olika privatpersoner har sammanlagt skickat in 15 miljoner på Kurts order till Mikaels konton. Snacka om storvinst! Som att ha alla rätt på Joker och lite till. På sätt och vis kan jag förstå att Kurt och Mikael fortsätter med detta. Är det så enkelt att lura folk samt att rättsväsendet inte kan göra något, så varför inte fortsätta. De skulle gärna få konfiskera min pension om jag istället kunde få folk att skattefritt pynta, sammanlagt på 20 år, över 100 miljoner till mitt bankkonto.

Även om det efter 20 år skulle uppdagas och du skulle bli föremål för ett avsnitt av Uppdrag Granskning samt en flashback tråd där du blir hatad? Allt detta med ett väldigt ovisst(men förhoppningsvis rättvist) slut?
Citera
2019-10-04, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Även om det efter 20 år skulle uppdagas och du skulle bli föremål för ett avsnitt av Uppdrag Granskning samt en flashback tråd där du blir hatad? Allt detta med ett väldigt ovisst(men förhoppningsvis rättvist) slut?
Givetvis. Människan glömmer fort. Likväl kommer den här tråden vara död om en vecka och tjocka zigernarmicke kan dricka sin burkcola i lugn och ro.
Citera
2019-10-04, 23:52
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Givetvis. Människan glömmer fort. Likväl kommer den här tråden vara död om en vecka och tjocka zigernarmicke kan dricka sin burkcola i lugn och ro.
Det får inte hända, folk måste fortsätta trakassera Mikael och Kurt. Själv kommer jag besöka Mikaels hus och plantera sprängmedel någonstans. Kurt är lite klurigare eftersom han bor i ett lägenhetshus... Jag får fundera vidare
Citera
2019-10-04, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Det får inte hända, folk måste fortsätta trakassera Mikael och Kurt. Själv kommer jag besöka Mikaels hus och plantera sprängmedel någonstans. Kurt är lite klurigare eftersom han bor i ett lägenhetshus... Jag får fundera vidare
Du kommer inte göra ett skit jävla mongo.

Svälj det svarta pillret och inse hur människan funderar. Det har funnits flera sådana här bedrägeritrådar där huvudmännen identifierats och hängts ut. Numera är de trådarna helt döda och huvudmännen lever i lugn och ro.

Sen må micke och kurt ha varit riktiga svin, men är man så idiotiskt lättlurad som dessa offer är så får man faktiskt stå sitt kast och skylla sig själv.
Citera
2019-10-05, 00:03
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Du kommer inte göra ett skit jävla mongo.

Svälj det svarta pillret och inse hur människan funderar. Det har funnits flera sådana här bedrägeritrådar där huvudmännen identifierats och hängts ut. Numera är de trådarna helt döda och huvudmännen lever i lugn och ro.

Sen må micke och kurt ha varit riktiga svin, men är man så idiotiskt lättlurad som dessa offer är så får man faktiskt stå sitt kast och skylla sig själv.

Så ifall .. Säg din mamma skulle ringa dig imorgon och skamset berätta hur hon just swishat bort hela ditt arv så skulle du tycka hon får skylla sig själv? Såklart pantat att övh gå på en dylik scam men det betyder inte att det är ännu mera efterblivet och framförallt TATTIGT att stjäla pengar på detta vis. Du tänker inte längre än vad näsan räcker det ser jag.
Citera
2019-10-05, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Så ifall .. Säg din mamma skulle ringa dig imorgon och skamset berätta hur hon just swishat bort hela ditt arv så skulle du tycka hon får skylla sig själv? Såklart pantat att övh gå på en dylik scam men det betyder inte att det är ännu mera efterblivet och framförallt TATTIGT att stjäla pengar på detta vis. Du tänker inte längre än vad näsan räcker det ser jag.
Det är klart som fan att man ser det på ett annat sätt om det är ens morsa som drabbats. Det är klart det påverkar en själv också. Troligtvis hade jag gjort livet riktigt surt för honom om det drabbade nån i min familj. Å ena sidan står jag fast vid att man får skylla sig själv, även om det är min morsa som swishat bort pengarna. Men aggressiviteten och hämndlusten skulle vara över gränsen om det drabbade en nära och kära, det fattar alla.

Vill de där korkade brottsoffren och anhöriga ge igen så hade jag knappast gråtit utan faktiskt t.o.m. uppmuntrat det. Men att allmänheten ska göra grovjobbet för dessa lättlurade kärringar och gubbar ser jag som konstigt, vilket också är anledningen till att sådana här typer av trådar blir inaktiva efter nån vecka bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in