Citat:
Ursprungligen postat av
itazon
Enligt din slaveri-definition så är all form av organisering slaveri? Därför att det skapar beroendeförhållanden. Dvs, om du och jag lever i skogen, och jag jagar själv en vecka för att du har stukat foten och att du därmed är skyldig mig att jaga en vecka åt mig så jag bara kan ligga och glassa i solen, för annars blir jag arg och slår dig, så är det slaveri?
Om du och jag kom överens om att du jagar åt mig och så är jag skyldig och jaga åt dig så att du efter en hel vecka av jobb kan nu softa en hel vecka där jag jobbar. Om jag nu bryter mot detta så gör jag fel. Jag har eget ansvar över mina handlingar. Göra en deal med någon och sedan bryta den = Man skadar den man bryter avtalet emot och är därmed ansvarig över sin egen handling 100% och får ta konsekvenserna.
Inom natur lagen så är det proportioneligt alltid som gäller.
Vill du slå mig i detta sammanhang så kan kan jag påstå att jag förtjänar det = Det är proportienligt. Döda mig skulle vara och gå får långt t.ex.
Självklart har du ingen rättighet och hjälpa mig heller om du inte känner för det, inte gillar mig, måste prioritera annat etc och jag har självklart ingen rättighet och kräva att någon ska hjälpa mig heller.
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Sen är grundtanken med samhället att individen är underställd samhället, enligt principen att majoritetens välbefinnande är viktigare än enskilda individers välbefinnande. Sen har man satt upp lagar för att minska majoritetens makt över individer. Det är inte en konspirationsteori, det är grundantaganden i samhällsmodellen.
Ja, detta är ingen konspirationsteori det är fakta. Vad som fortsätter och vara fakta är att detta är OMORALISKT och därmed fel. Ingen är över lagen, ingen har därmed rätt och bestämma "lagar", rätt och initiera våld etc.
Dessutom så failar hela jävla staten alltid. Majoriteten mår inte bra. Detta med "majoriteten" är en stort hoax, man har ingen rätt och offra andra människor för att andra ska må bra, detta går för övrigt emot hur naturen fungerar.
Citat:
Om du vill leva anarkistiskt (enligt din definition som jag helt håller med om, även om jag tycker att leva efter de principerna är vansinne) så är du fullt välkommen att göra det. Men, då kan man inte förvänta sig att samhället ska finnas där och ta notan när du bryter benet, får cancer, eller inte längre kan skydda dig från köld.
Tack, men det fungerar inte så. För det första, staten äger världen. Vart man än vänder sig så är staten i vägen. För det andra, frihet och slaveri kan inte co-existera. Om jag ser människor gå emot naturlagen och därmed göra fel, omoraliskt fel, ondska men dom följer man-made-laws och gör alltså inget moraliskt fel enligt staten.. SÅ kan jag inte gå in och försvara friheten av människor, djur eller naturen som drabbas för då skickas order-följarna emot mig (poliser och militärer) och mördar mig, eller kidnappar mig etc.
Som sagt, frihet och slaveri kan inte existera samtidigt. Det går tamme fan inte. Frihet handlar om insikt. Man ska bli VRÅL FÖRBANNAd när man ser orättvissa, detta är ett hälsosamt beteende som typ ingen besitter idag.
Om jag ser orättvisa så ska jag ha EMOTIONEN och agera efter detta för att försöka fixa problemet.
Man-made-laws är OMORALISKT i grunden och som en individ som står för sanning och därmed frihet, så kommer jag inte kunna agera ut efter naturlagen när en s.k stat existerar.
Citat:
Och precis som du säger är Q inte för ett samhälle utan stat, eller ett samhälle där pengar som krediter inte existerar (duh, pengar är bara krediter och har aldrig varit något annat), utan ett samhälle med en annan världsordning; specifikt en sådan där några idag öststater har större inflytande.
Och detta är slaveri, inga undantag. Detta är alltså fel på alla sätt och vis förutom om en individ ger samtycke till att vara slav. Men individen har ingen rätt och tvinga andra in i slaveri vilket är fallet i dag.
Spelar ingen roll hur du försöker förmedla detta, det är samma skit med en liten twist enbart.
Anarkism är supressad av en anledning. Även annan vital information är supressad. Natur lagen, vad det är och innebär är så supressad så det finns inte. Folk blir inmatade att sanning, rätt och fel är subjektiv. Vilket är 100% fel.
Det är en anledning att folk blir mind-controlled på detta viset.
Om man tittar och observerar världen som den är, ser den bra ut?
Det slaveri skapar är ju för bövelen KRIG, KAOS, LIDANDE, DÖD och sjukdom.
Spelar ingen roll vilken twist en stat får, är det slaveri så är det slaveri och det leder alltid till kaos och elände inga undantag.
Q är garanterat med på detta skiten tror jag, Q är nog styrd av powers that be. Dom är mästare på mind-controll, och det handlar alltid om att dividera vilket Q verkar rätt bra på för övrigt.