2019-10-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malet
Jag kan inte vara ensam om att ha den åsikten. Ett bra exempel är min förra arbetsledare, en kvinna som blandade in känslor i sitt arbete. Jag kunde göra ett skitbra jobb för övrigt men hela tiden skulle känslorna blandas in och hon skulle alltid ta på sig offerrollen. Gjorde inte saken bättre att arbetsgivaren var kvinna också, så två kvinnor som gaddar ihop sig. Hon påstod även att hon bestämde i hushållet, det visar hur mycket skada hon lyckats göra bara genom att hennes man inte kan vara en man och sätta henne på plats.

Ser man på t.ex politiken så inser man hur mycket skada en kvinna kan göra om hon får en ledande roll. Politiker likt Annika Strandhäll och Annie Lööf är två bra exempel. Så fort dom får kritik så drar dom på sig offerrollen och påstår att det är för att dom är kvinnor. För mycket känslor.

Så är det kvinnans fel att Sverige ser ut som det gör idag? Hade Sverige varit ett bättre samhälle om hon hade hållit sig i köket eller haft en lägre roll i samhället utan för mycket inflytande?

Ska medge att jag aldrig haft någon fungerande relation med kvinnor. Jag tro de beror på att dom inte gillar mej och och då gillar inte jag dom heller. Och så blir de en negativ spiral. Skulle aldrig binda mej och har en dating karusell för att kunna ha sex några gånge i veckan. Men kvinnor jag byter ut regelbundet. Jag hör ju skälv hur de låter.

Men professionellt håller med dej alls. Kvinnor fungerar precis lika bra i ledande positioner. Jag har en chefsposition och skulle aldrig diskriminera kvinnor bara för att jag inte gillar kvinnor. Räddar de mej från misogyni? Jag vet inte.

Hemligheten yrkesmässigt om man i likhet med mej har problem med kvinnor. Är att hålla dom kort och va professionell. Se objektivt på hur man bemöter dom. Och va avvisande/reserverad men vänlig om dom söker kontakt med något som inte jobb relaterat. Du kan inte prata med en kvinna som du prata med man heller. Kvinnor är mer prövande och ödmjuka i sin stil.
Senast redigerad av Ki 2019-10-03 kl. 22:16.
Citera
2019-10-03, 22:11
Medlem
Citat:
Jag kan inte vara ensam om att ha den åsikten. Ett bra exempel är min förra arbetsledare, en kvinna som blandade in känslor i sitt arbete. Jag kunde göra ett skitbra jobb för övrigt men hela tiden skulle känslorna blandas in och hon skulle alltid ta på sig offerrollen. Gjorde inte saken bättre att arbetsgivaren var kvinna också, så två kvinnor som gaddar ihop sig. Hon påstod även att hon bestämde i hushållet, det visar hur mycket skada hon lyckats göra bara genom att hennes man inte kan vara en man och sätta henne på plats.

Ser man på t.ex politiken så inser man hur mycket skada en kvinna kan göra om hon får en ledande roll. Politiker likt Annika Strandhäll och Annie Lööf är två bra exempel. Så fort dom får kritik så drar dom på sig offerrollen och påstår att det är för att dom är kvinnor. För mycket känslor.

Så är det kvinnans fel att Sverige ser ut som det gör idag? Hade Sverige varit ett bättre samhälle om hon hade hållit sig i köket eller haft en lägre roll i samhället utan för mycket inflytande?

varken outbildade män eller kvinnor ska ha ledande positioner som påverkar andra.
Citera
2019-10-03, 22:15
Avslutad
Citat:

Vem som helst med lite ärlighet och integritet i skallen kan erkänna att vi män lyft fram kvinnor som jämlika (och priviligierade) som en ynnest och samtidigt tagit brötet och lidandet bakom kulisserna.

Allt annat tjafs är tjäbbel.
Citera
2019-10-03, 22:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Ska jag anta att du tycker Stefan Löfven är en bra ledare och politiker då, eftersom han är man?
Citera
2019-10-03, 22:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vem som helst med lite ärlighet och integritet i skallen kan erkänna att vi män lyft fram kvinnor som jämlika (och priviligierade) som en ynnest och samtidigt tagit brötet och lidandet bakom kulisserna.

Allt annat tjafs är tjäbbel.

Du, slå dig inte för bröstet alltför hårt. Finns väldigt många män som skapar väldigt mycket lidande bakom kulisserna för väldigt många.
Citera
2019-10-03, 23:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2019-10-03, 23:30
Medlem
Vet inte riktigt var det här kommer ifrån. Håller med de flesta andra. Haft både manliga och kvinnliga chefer och kan i ärlighetens namn inte peka på några direkta skillnader i ledarskap. Inte några skillnader som är knutna till kön i alla fall. Hade en manlig chef som var helt bedrövlig och tog allt man sade personligt. Resonerade som en barnunge och blev tvärsur när man kritiserade beslut. Hade efter det en kvinnlig chef som var rak och tydlig, professionell och kunnig. Tänker däremot inte dra några slutsatser om hur manliga respektive kvinnliga chefer är, eftersom det handlar om personlighet.
Citera
2019-10-04, 00:07
Avslutad
Hade en manlig chef en gång som skällde ut oss för småsaker och kallade oss för både det ena och andra, han var hysterisk och hispig.

Hade en kvinnlig chef en gång som bara tänkte på pengar och var arbetsnarkoman. Men försökte vara rättvis i övrigt trots att hon var blek och fullständigt utbränd.

Och däremellan alla sorters chefer.

Chefer är också människor, man måste bara lära sig att hantera dem. Eller byta jobb, vilket jag gjorde på båda ovanstående exemplen.
Citera
2019-10-04, 06:21
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
varken outbildade män eller kvinnor ska ha ledande positioner som påverkar andra.
Det här inte med bildning att göra... Det har med karaktär, intelligens och personlighet att göra
Citera
2019-10-04, 10:14
Medlem
Det finns både bra och dåliga ledare inom grupperna män och kvinnor. Även många män är inte lämpliga för att bli chefer eller ledare. Jag upplever dock att det finns fler män som ÄR lämpade för att bli chefer och ledare, än sin motsvarighet inom gruppen kvinnor. Därmed inte sagt att alla kvinnor är olämpliga som chefer eller ledare. Jag har haft två kvinnliga chefer under mitt liv som varit jävligt vassa. Men som sagt... de är sällsynta!
Citera
2019-10-04, 13:07
Medlem
RiktigtGoSnuss avatar
asså inte för att vara den som är den. men din fråga var väldigt tråkig så jag orkade inte läsa hela. men antar att den handlar om kvinnor som ska ha mer rättigheter vilket är helt absurt. Kvinnor har alltid varit mindre värda och ska vara i köket och sovrummet. ingen som håller med mig?
Citera
2019-10-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad exakt är det de har gjort fel? Hade jag kritiserat någon av mina manliga chefer hade jag inte blivit populär bland dem heller.
Du fick inte ta över deras positioner i egenskap av att vara man eller?

Nä ingen gillar att bli kritiserad, speciellt inte av någon av lägre rang. Dock så har kvinnor en tendens att blanda in känslor och förstora upp saker. har du någonsin umgåtts med en kvinna så borde du ha märkt av att dom har problem med att hålla isär känslor och arbetsliv.

I arbetslivet handlar allt om pengar, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in