2019-10-04, 15:17
Medlem
Loveisgones avatar
Hej kära vänner.

Jag hade under en period kommit in i ett missbruk av kokain som ledde till extremt dåliga beslut. Detta var för ca 1 år sedan. Jag köpte större mängder för att sälja det, men min egna konsumtion var så hög så jag fick inget sålt. Jag köpte av en individ till ett sex-siffrigt värde och återbetalade det fulla priset plus 15000 kr extra. Såklart var det min familj som hjälpte mig efter hot och dylikt trots att jag var i tid eller möjligtvis några dagar sen. Därav den extra betalningen på 15 k.

Sedan köpte jag av en annan individ för 60 k. Hans pengar återbetalades i tid och däröver återlämnade jag delar av det vita till ett värde av 15 000 kr.

Sammanfattningsvis betalade jag allt, och 30 k extra.

Jag överdoserade och hamnade på psyk, därefter åkte jag på 12-stegs rehabilitering. Allt har funkat bra, jag studerar vid högre studier och håller mig ren.

Under augusti månad började dessa individer kräva pengar av mig igen via hot om allt mellan himmel och jord. Påståenden och hitte-på historier om varför de bötfällde mig. De totala kraven ligger på 130 k.

Jag har visserligen satt mig själv i denna sits genom mitt förflutna. Men mitt förflutna är något jag inte kan förändra. Jag har äntligen sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra. Det betyder otroligt mycket för mig rent psykiskt att jag faktiskt inser det och inte belastar mig själv med den ångesten över mina tidigare misslyckanden och val.

Men jag kan förändra det jag kan. Det som komma skall. Jag tycker att jag gjort det, och jag gör det. Jag gör rätt för mig inom alla sammanhang här i livet. Jag har gått igenom så pass mycket att jag inte längre kan se några som helst hinder för min lycka och framfart.

Därför skriver jag till er, om vi tillsammans kan hitta en rimlig lösning.

Polisen? För och nackdelar?

Betala trots att jag har skulder och familjen är skuldsatt på grund av mig? För och nackdelar?

Andra alternativ? För och nackdelar?

Jag tar nu till er hjälp, då jag känner mig otillräcklig. Men jag är säker på att allt löser sig.

Tack för att du läste!
Citera
2019-10-04, 15:29
Avstängd
Du förklarar lugnt för dem att om de anser att du är skyldig dem pengar -
stämmer de dig i domstol - och om de vinner betalar du enligt domen.

Det är så vi löser penningtvister i det här landet
Citera
2019-10-04, 15:32
Medlem
Loveisgones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Jag har förklarat att polisen kan komma att kopplas in och då säger dom att dom skjuter min familj.

Dessutom, vad kan dom ens få för straff och jag blandar in rättsväsendet? 1 år? Med mängdrabbatten och med 2/3 regeln landar dom på två månader.

Jag vill inte vara orolig över mina nära och kära varje dag.
Citera
2019-10-04, 15:41
Medlem
kalkryggars avatar
Anledning till att inte betala ett endaste öre igen:

Dom kommer att se dig som ett lätt byte och ju mer du betalar desto mer kommer dom pressa dig. Du måste gå till polisen och gör det helst med hela din familj.

Den enda lösningen som är hållbar i längden.

Citat:

Inte ens det skall man säga. Man skall inte säga ett pip. Bara ignorera alla försök till kontakt. Konsekvent. Ger man med sig en enda gång och tar upp ett samtal så har man förlorat.
Citera
2019-10-04, 15:53
Medlem
Loveisgones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Anledning till att inte betala ett endaste öre igen:

Dom kommer att se dig som ett lätt byte och ju mer du betalar desto mer kommer dom pressa dig. Du måste gå till polisen och gör det helst med hela din familj.

Den enda lösningen som är hållbar i längden.

Jag har ständigt försökt försvinna, till och med flyttat. Men de har bortfört mig när de någon gång sett mig och de ringde senast med dolt och ställde ett ultimatum.. de vet vart mina nära och kära bor, det är det som svider. Men förstår samtidigt att det är det dom spelar på för dom vet att det gör ont.

Jag håller med om att dom kommer kräva mig på mer pengar om jag betalat en krona till.

Men polisen, herregud. Svensk polis. Jag får ångest! Det känns som det blir värre i längden! Eller har jag bara förutfattade meningar om polisen? Någon insatt som vet vad de går för i ärenden som dessa??

Dessa individer är i gång, de har kusiner, de har resurser och de har vapen. Om en åker bakom lås och bom, så kommer ju tre andra och gör saker mot min familj och nära som jag inte ens vill föreställa mig.

Det här är så tufft, men jag kommer inte låta det äta mig.
Citera
2019-10-04, 15:53
Medlem
Zer0Shits avatar
Du har redan visat dig vara en mjölkko så dom kommer fortsätta mjölka dig på pengar.

z
Citera
2019-10-04, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Loveisgone
Jag har förklarat att polisen kan komma att kopplas in och då säger dom att dom skjuter min familj..

Det svarar man på - När då - lovar du det - ha ha det tror jag inte på Du är bara en SnackBalle
- du kan få svaret - det kan du ge dig fan på - o så tar du livet av skithögen.

Jag var utsatt för dödshot - det var han eller jag - o han sa att det var sant - nödvärn under dödshot m a o

Alternativ 2 är att du bevisar hoten o polisanmäler ink övergrepp i rättssak
Citera
2019-10-04, 15:54
Medlem
StrutenDenOtroligas avatar
Citat:

Det här rådet är mycket bra...
Betala INTE..!!!!
Det kommer kvitta hur mycket du betalar dem så kommer det hela tiden nya krav..
När de ser att det hjälper att hota sig till pengar så kommer det fortgå igen och igen och igen...
Tror inte de gör varken dig eller din familj något..
Tänk som jag nyss skrev, att det kvittar om du nu betalar dem de 130 K de begär så kommer nya krav att komma och om du inte betalar det de återigen vill ha så kommer nya krav och hot hela tiden..
Lika bra att visa genast, vid första kravet/hotet, att det blir inga pengar...
Du kan gärna berätta för de som hotar dig att deras namn är kända hos olika personer, men säg inte att du syftar på din familj, utan säg det bara så där så de inte vet vilka de ev 'ska tysta...'
Säg att, om det händer dig, eller din familj något, så är deras namn kända i en ganska stor krets...
Då har du hotat/skrämt dem tillbaka...
De vet att de genast skulle bli misstänkta...
Citera
2019-10-04, 15:57
Medlem
Loveisgones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Du har redan visat dig vara en mjölkko så dom kommer fortsätta mjölka dig på pengar.

z

Det funkar inte så idag. Jag är inte samma person som för ett år sen. Jag är säker på att du inte heller är samma person som du var för ett år sedan. Sen om du blivit en sämre eller bättre version av dig själv idag jämfört med för ett år sedan låter jag vara osagt.
Citera
2019-10-04, 16:02
Medlem
Loveisgones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrutenDenOtroliga
Det här rådet är mycket bra...
Betala INTE..!!!!
Det kommer kvitta hur mycket du betalar dem så kommer det hela tiden nya krav..
När de ser att det hjälper att hota sig till pengar så kommer det fortgå igen och igen och igen...
Tror inte de gör varken dig eller din familj något..
Tänk som jag nyss skrev, att det kvittar om du nu betalar dem de 130 K de begär så kommer nya krav att komma och om du inte betalar det de återigen vill ha så kommer nya krav och hot hela tiden..
Lika bra att visa genast, vid första kravet/hotet, att det blir inga pengar...
Du kan gärna berätta för de som hotar dig att deras namn är kända hos olika personer, men säg inte att du syftar på din familj, utan säg det bara så där så de inte vet vilka de ev 'ska tysta...'
Säg att, om det händer dig, eller din familj något, så är deras namn kända i en ganska stor krets...
Då har du hotat/skrämt dem tillbaka...
De vet att de genast skulle bli misstänkta...

Det kanske är värt att nämna att dom här är högsta hönsen, så att hota dom känns inte som en smidig lösning. Det är väl lite därför som jag är kluven.
Citera
2019-10-04, 16:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag har ständigt försökt försvinna, till och med flyttat. Men de har bortfört mig när de någon gång sett mig och de ringde senast med dolt och ställde ett ultimatum.. de vet vart mina nära och kära bor, det är det som svider. Men förstår samtidigt att det är det dom spelar på för dom vet att det gör ont.

Jag håller med om att dom kommer kräva mig på mer pengar om jag betalat en krona till.

Men polisen, herregud. Svensk polis. Jag får ångest! Det känns som det blir värre i längden! Eller har jag bara förutfattade meningar om polisen? Någon insatt som vet vad de går för i ärenden som dessa??

Dessa individer är i gång, de har kusiner, de har resurser och de har vapen. Om en åker bakom lås och bom, så kommer ju tre andra och gör saker mot min familj och nära som jag inte ens vill föreställa mig.

Det här är så tufft, men jag kommer inte låta det äta mig.

Det är ju hela din familj som är hotad och du har redan utsatts för mycket grova brott. Hela familjen måste gå till polisen och anmäla och kräva skydd. Hela familjen måste tjata, tjata, tjata på polisen utan att ge upp.

Jag förstår inte vad ni väntar på? Ni måste åka in till polisen redan idag. Helst nu med en gång, men ni kan vänta tills alla slutat skolan och jobb. Samla er och åk till polisen. Va fan är problemet?
Citera
2019-10-04, 16:08
Medlem
StrutenDenOtroligas avatar
Citat:
Det kanske är värt att nämna att dom här är högsta hönsen, så att hota dom känns inte som en smidig lösning. Det är väl lite därför som jag är kluven.

Ok, det där vet du ju bäst själv, så klart...
Följ ändå SC430's och mitt råd men hoppa då över det med att hota dem tillbaka om du finner det säkrast...
Men, tro mig, de kommer INTE att sluta kräva dig på nya pengar igen och igen om du börjar betala...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in