2019-10-04, 10:55
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Tack för ditt researcharbete! Då var det ju ändå rätt små summor. Men kan tänka mig att saker sköts rätt snurrigt där, ett under att det inte är fler grejer.

Jo men även om det är små summor så tycker jag det tyder på att dom inte riktigt har koll på saker och ting, var ju inte bara en gång utan två gånger som dom hamnat hos KFM, och innan det hamnar hos kronofogden så har ju säkert företagen skickat ut ett antal påminnelser också.
Citera
2019-10-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jo men även om det är små summor så tycker jag det tyder på att dom inte riktigt har koll på saker och ting, var ju inte bara en gång utan två gånger som dom hamnat hos KFM, och innan det hamnar hos kronofogden så har ju säkert företagen skickat ut ett antal påminnelser också.
Visst, det indikerar slarv. Min poäng tidigare var att det inte säger något om bolagets ekonomi.
Citera
2019-10-04, 11:06
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Visst, det indikerar slarv. Min poäng tidigare var att det inte säger något om bolagets ekonomi.

Nä och det håller jag ju med om.
Citera
2019-10-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Men om en konkursansökan till Kronofogden har gjorts så finns det kanske inte mycket för Pingis att återvända till? I alla fall inte krämbolaget. Fattar inte varför BreakIT eller Expressen snappat upp detta med att Löwengrip Beauty är ett ärende hos Kronofogden.

För det kan väl inte vara något annat än konkurs man ansöker om hos Kronofogdemyndigheten? Kan nån med bättre koll på företagsekonomi och juridik förklara detta skumma för mig?

Edit: Det behöver inte betyda konkurs. Kanske är det Löwengrip som inte betalat sina räkningar till leverantörer?

Jag har ingen aning om vad det där gäller, men hon kan exempelvis ha låtit bli att betala någon lön. Med tanke på att hon har tydligen har ens stor mängd deltidsanställda med lönebidrag, enligt uppgift, som kommer och går, så skulle det inte förvåna mig om det finns en och annan rättmätigt missnöjd ungdom bland dem.

https://lawline.se/answers/10228
Citera
2019-10-04, 11:31
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag har ingen aning om vad det där gäller, men hon kan exempelvis ha låtit bli att betala någon lön. Med tanke på att hon har tydligen har ens stor mängd deltidsanställda med lönebidrag, enligt uppgift, som kommer och går, så skulle det inte förvåna mig om det finns en och annan rättmätigt missnöjd ungdom bland dem.

https://lawline.se/answers/10228

Om du läser tråden så ser du ju att jag ringde och kollade vad det var för nått. Litet tips bara
Citera
Medlem
Citat:
Väldigt intressant Teori och med tanke på Eriks Koppling till Collector är det ju ingen vild gissning att hon kommer få väldigt bra villkor på lånet hon köpet ut Pingis med.

Eftersom hennes företag förmodligen blir säkerhet iså fall så kanske det inte ens är någon stor risk att låna ut pengar teoretiskt sett, men man kan ju tycka att den nya investeraren skulle vilja ha lite reell kontroll också över att företaget maxar sin potential. Det skulle kanske kunna skötas bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Om du läser tråden så ser du ju att jag ringde och kollade vad det var för nått. Litet tips bara

Tusen tack Hor-Ulla. Du är en liten ängel.
Citera
2019-10-04, 11:37
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Eftersom hennes företag förmodligen blir säkerhet iså fall så kanske det inte ens är någon stor risk att låna ut pengar teoretiskt sett, men man kan ju tycka att den nya investeraren skulle vilja ha lite reell kontroll också över att företaget maxar sin potential. Det skulle kanske kunna skötas bättre.

Men stämmer det där verkligen? Jag vet att om du t.ex ska köpa en hyresfastighet så måste du gå in med 30-40 % i kontantinsats, även fast man har siffror som visar att debit och kredit går ihop..

Citat:
Tusen tack Hor-Ulla. Du är en liten ängel.

Äsch då
Citera
2019-10-04, 11:46
Medlem
Citat:
Men stämmer det där verkligen? Jag vet att om du t.ex ska köpa en hyresfastighet så måste du gå in med 30-40 % i kontantinsats, även fast man har siffror som visar att debit och kredit går ihop..

Äsch då

Jag menar att om en långivare kräver en säkerhet så tar de ju bara säkerheten ifall låntagaren inte betalar. Som när någon går i borgen. Företaget kanske är värt lånesumman, menar jag, och mer därtill om någon vettig människa tar tag i rodret. Hon anstränger sig ju för att snacka ner värdet på sitt företag/namn just nu efter att ha skönmålat saker en längre tid. Så helt totalt värdelöst är det nog inte. Det går fort i hockey, hon kan vara på uppgång nästa vecka.
Citera
2019-10-04, 11:59
Medlem
Bara en början ...

https://www.lexbase.se/_foretagsok?Search%5Bname%5D=l%C3%B6wengrip&Search %5Bpersonal_id%5D=&_=
Citera
2019-10-04, 12:00
Medlem
Hor-Ullas avatar

Men alltså, var ska man börja? Hon säger hejdå till sverige i Augusti och i september kommer hon på att företagen blöder för mycket pengar? Det är alltså en månad efter att hon sagt hejdå?
Citera
2019-10-04, 12:04
Avslutad
Citat:

Men alltså, var ska man börja? Hon säger hejdå till sverige i Augusti och i september kommer hon på att företagen blöder för mycket pengar? Det är alltså en månad efter att hon sagt hejdå?

Hon är fullständigt oduglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in