2019-10-04, 10:24
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Men om en konkursansökan till Kronofogden har gjorts så finns det kanske inte mycket för Pingis att återvända till? I alla fall inte krämbolaget. Fattar inte varför BreakIT eller Expressen snappat upp detta med att Löwengrip Beauty är ett ärende hos Kronofogden.

För det kan väl inte vara något annat än konkurs man ansöker om hos Kronofogdemyndigheten? Kan nån med bättre koll på företagsekonomi och juridik förklara detta skumma för mig?

Men rätta mig om jag har fel, men en anmärkning hos KFM behöver väl inte betyda konkurs? Kan väl vara nån räkning som inte har blivit betald? Kan man ringa till KFM och fråga vad det där? Är det offentligt handling?
Citera
2019-10-04, 10:27
Medlem
Novus4212s avatar
Listan på hennes "felsatsningar" får en ju att onekligen dra på smilbanden och speglar en person som gör satsningar hejvilt utan någon direkt kunskap eller erfarenhet och en extrem övertro på sig själv efter att ha "lyckats" med en blogg som råkade ligga rätt i tiden just då.

https://www.expressen.se/dinapengar/oron-pa-bolaget-kan-ligga-bakom-helomvandningen/
Citera
2019-10-04, 10:27
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men rätta mig om jag har fel, men en anmärkning hos KFM behöver väl inte betyda konkurs? Kan väl vara nån räkning som inte har blivit betald? Kan man ringa till KFM och fråga vad det där? Är det offentligt handling?

Så är det förstås. My bad. Kanske nån leverantör som inte fått betalt. Och ja det borde vara offentlig handling.
Citera
2019-10-04, 10:34
Medlem
Hor-Ullas avatar
Tar saken i egna händer nu och ringer KFM och frågar vad det är för nått, återkommer med svar
Citera
2019-10-04, 10:36
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Tar saken i egna händer nu och ringer KFM och frågar vad det är för nått, återkommer med svar
Heja heja
Citera
2019-10-04, 10:38
Medlem
Citat:
Konkurser hanteras av tingsrätten. Kronofogden kan man hamna hos om man glömmer betala en biltullsräkning på 15 kronor. Det betyder ingenting alls.
Citera
2019-10-04, 10:39
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Konkurser hanteras av tingsrätten. Kronofogden kan man hamna hos om man glömmer betala en biltullsräkning på 15 kronor. Det betyder ingenting alls.

Njea, kan väl betyda att man är en aning oseriös om det går så långt att man hamnar hos kronofogden skulle jag vilja påstå.
Citera
2019-10-04, 10:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Listan på hennes "felsatsningar" får en ju att onekligen dra på smilbanden och speglar en person som gör satsningar hejvilt utan någon direkt kunskap eller erfarenhet och en extrem övertro på sig själv efter att ha "lyckats" med en blogg som råkade ligga rätt i tiden just då.

https://www.expressen.se/dinapengar/oron-pa-bolaget-kan-ligga-bakom-helomvandningen/

Problemet med Bella är just att hon inte har någon kunskap - hon gick aldrig ur gymnasiet, trots allt! Hon fungerar fortfarande som en 14-åring mångt och mycket; hon vill bli entreprenör med ett kontor på Strandvägen med äkta parkettgolv! Hon ska ha en agency i New Jååårk! Hon ska ha en stiftelse!

Någon borde faktiskt fråga Bella vad ordet "entreprenör" betyder för henne. Eller vad hon ska faktiskt göra på sitt kontor på Strandvägen? Eller vad hennes "agency i New Jååårk" faktiskt ska syssla med? Stiftelsen har hon i alla fall försökt att ge olika förklaringar till, den ena mindre begriplig än den andra (bland annat så skulle hon "hjälpa till med trafficking" vilket låter illavarslande).

Bella är yta utan innehåll.
Citera
2019-10-04, 10:48
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Som företag betyder det att man antingen har problem med kassaflödet eller att företaget är slarvigt skött. Så visst betyder det något. Kan tänka mig att en del leverantörer kollar med kronofogden innan de går med på en stor order.
Citera
2019-10-04, 10:48
Medlem
Hor-Ullas avatar
Ja mina kära vänner på Flashback, är ni beredda nu då?

För närvarande finns det inget registrerat hos dom, men det har funnits 2 betalningsförelägganden tidigare som har blivit återkallat, den ena var till läkemedelsvärken på 900 kr och den andra till Dustin på 8300 kr
Citera
2019-10-04, 10:52
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ja mina kära vänner på Flashback, är ni beredda nu då?

För närvarande finns det inget registrerat hos dom, men det har funnits 2 betalningsförelägganden tidigare som har blivit återkallat, den ena var till läkemedelsvärken på 900 kr och den andra till Dustin på 8300 kr
Tack för ditt researcharbete! Då var det ju ändå rätt små summor. Men kan tänka mig att saker sköts rätt snurrigt där, ett under att det inte är fler grejer.
Citera
2019-10-04, 10:53
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Problemet med Bella är just att hon inte har någon kunskap - hon gick aldrig ur gymnasiet, trots allt! Hon fungerar fortfarande som en 14-åring mångt och mycket; hon vill bli entreprenör med ett kontor på Strandvägen med äkta parkettgolv! Hon ska ha en agency i New Jååårk! Hon ska ha en stiftelse!

Någon borde faktiskt fråga Bella vad ordet "entreprenör" betyder för henne. Eller vad hon ska faktiskt göra på sitt kontor på Strandvägen? Eller vad hennes "agency i New Jååårk" faktiskt ska syssla med? Stiftelsen har hon i alla fall försökt att ge olika förklaringar till, den ena mindre begriplig än den andra (bland annat så skulle hon "hjälpa till med trafficking" vilket låter illavarslande).

Bella är yta utan innehåll.

Jag har inte följt henne alls för dessa typer av bloggar ger mig inte ett skit och det sorgliga i kråksången är att hon ens har så många följare vilket säger en hel del om de personer som följer henne.

Bara ovan är sorgligt i sig men hon råkade ligga rätt i tiden och lyckades hitta sitt korn men därefter är det en total sandlådenivå utan dess like och utan någon typ av verklighetsförankring på något plan överhuvudtaget.

Bella är verkligen, som du säger, yta utan något innehåll överhuvudtaget och det är en skam att hon ens räknas som "nyheter" me, åter igen, det säger en hel del om dagens samhälle i en tid då alla skall vara Youtubers eller Influencers av alla dess olika slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in