Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Det kallas helt enkelt för vanligt svenkst familjeliv, och vanlig svensk uppfostran.
Om man ligger i nån risk-zon för att man tar några glas vin på helgen, eller att man ryter ifrån eller tar tag i sitt barn så är vi många som ligger i "mörda barnen risk-zonen"
Detta är absolut INGET försvar för denna mammans agerande, Men.......
Jag blir så trött på folk som hela tiden säger att man har det så bra med sina ungar, att man inte får ta tag eller uppfostra, eller att det ALDRIG är barnets fel eller beteende, utan det ALLTID är förälderns. Dom föräldrarna har totalt fel, för ibland är det skitjobbigt. På riktigt jobbigt.!!
Jag har 5 ungar som jag älskar över allt annat. (och en tålmodig fru)
7 gånger av 10 är det fantastiskt att ha barn.
2 gånger av 10 är det ok, det flyter på....
Men 1 gång av 10 är det för jävligt, och då är det tur för barnen att det finns lagar som stoppar en förälder. Just den gången är det förbannat jobbigt.
Det finns inget som kan reta upp nerverna på en förälder än en trottsig liten skit-unge.
Den förälder som säger nåt annat blå-ljuger.
Som tur är så är dom lyckliga och glada stunderna många fler, vilket självklart gör att man orkar med.
Jag tror att just denna mamman hade sin 10:e gång, och det gick över styr. Det helt enkelt bara "blev så".
Ungen drev henne till vansinne den kvällen.
Det är såklart ingen ursäkt för vad hon gjorde, men kanske den enkla anledningen.
"det bara blev så"
Du har absolut slagit hamaren på spiken.
Oftast är det underbart att vara förälder ,framför allt om man är 2 som kan dela på ansvaret..
Här är det ensamstående nyinflyttad mamma (flyttade någon gång rumt 2015 från norra landet,enligt fejsbok)
Då blir det dubbelt så jobbigt att vara mamma ,till en trottsig 4 åring!!
Hade hon släkt eller vänner som kunde avlasta henne ibland? Inte ens pappan fanns ju där och kunde ha barnet åtminstone någon dag varanan helj.
Tror att mamman mått fruktansvärt dåligt ..och rätt som det var så gick det över styr,tyvärr.
Rip lilla påg ❤