2019-10-03, 11:22
Medlem
Det känns som om mamman många gånger applicerar sitt dåliga mående på sonen. Det blir tydligt exempelvis nu detta med att de båda fått "symptom" av luftföroreningar, något som är konstigt när man både bleker och färgar hår utan problem, använder hudvårds/duschprodukter med parfym osv. J har sluddrande tal, då har O det också, J mår illa, då gör O det också..

Det gör ont i mig att behöva se ett barn påverkas såhär mycket av en förälders psykiska ohälsa.
De flesta föräldrar älskar sina barn, och de flesta barn älskar sina föräldrar (vilket jag även tror att förälder och son i detta fallet gör).
För den skull är det är det inte säkert att man är fullt kapabel till att vara förälder just nu, och betona att jag skriver just nu för om O kanske fick möjlighet att bo hos en stabil och trygg familj under en period och att J fick möjlighet att må bättre psykisk skulle säkert föräldraskapet kunna stärkas. Jag tror absolut inte att J medvetet gör såhär mot sitt barn, men det förändrar ju inte det faktum att O:s vardagliga liv påverkas av sin nuvarande omgivning.

Med detta inlägg vill jag varken hata på J eller trycka ner, jag vill vara realistisk.
Citera
2019-10-03, 14:52
Medlem
Tycker det är så udda att klaga en hel video över att de endast får hat. Vad är det de lägger ut förutom att kalla alla oss här för idioter, be om pengar, gå i affärer, skylla deras beteende på diagnoser och ha lives där man inte svarar på frågor och är dryg? Ser inte kärleken i deras videos direkt men det ber dom om själva och tycker synd om sig själva. Vad jag ser här i forumet är ju oro för Oliver, inte hat. Och folk reagerar ju endast på det de lägger ut, klarar man inte av kritik då och känner sig hatad så borde man inte ha en youtube. Snälla Oliver skaffa hjälp istället, skrivet i all välmening.
Citera
2019-10-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
what is the compulsory school age in sweden...i am presuming until the child is 16 then they don't have to attend school?? jewels only has to keep it up for a little bit longer....then what? of course the only future for oliver is welfare dependence

Om inget radikalt sker, så kommer Oliver inte ens in på gymnasiet efter grundskolan. Han lär ju sakna betyg.

Jag skulle tro att LSS blir aktuellt och det är ungefär samma ekonomiska nivå som socialbidraget ligger på. LSS är en garanterad inkomst man kan ansöka om ifall man lider av funktionsnedsättning som är så svår att man aldrig förväntas kunna arbeta.

Ifall Jewels lever på förtids/sjukpension blir det tufft när Oliver fyller 16, för då slutar barnbidraget att rulla in. Går han gymnasiet får han däremot studiebidrag.
Citera
2019-10-03, 19:00
Medlem
esetts avatar
Jäklar vad pigga dom plötsligt blev i nya videon på Youtube, från nästan döende till piggast i stan...Hmm nått stämmer inte här...
Citera
2019-10-03, 19:25
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Jäklar vad pigga dom plötsligt blev i nya videon på Youtube, från nästan döende till piggast i stan...Hmm nått stämmer inte här...
Hårfärgsdofterna kanske föser undan industri- och tvättstugeångorna.
Citera
2019-10-03, 19:33
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Hårfärgsdofterna kanske föser undan industri- och tvättstugeångorna.

Ja så måste det vara Eller så har dom glömt bort den gamla symtomen "inbillningssjuka"
Citera
2019-10-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Ja så måste det vara Eller så har dom glömt bort den gamla symtomen "inbillningssjuka"

Dom ska tydligen på en lägenhetsvisning på Lördag.
Vart vet ja inte?
Kanske flytt på gång igen?
Citera
2019-10-03, 19:48
Avslutad
En sak, gott folk. Sluta upp med att kalla Izzy för Oliver eller "'sonen". En flicka blir inte en kille för att hon klipper sig kort och tar på sig en huvtröja. Hon är en ung flicka som ännu inte har en aning om vilken sexualitet hon kommer att ha som vuxen kvinna. Det här plötsliga "könsbytet" handlar inte om något annat än uppmärksamhet och sökande efter en offerroll och då är det enkelt att hoppa på transvestittåget i dessa svenska tider. Det är den knepiga lilahåriga mamman som ligger bakom detta. Uppmuntra inte galenskapen genom att kalla flickan för Oliver eller "honom".
Citera
2019-10-03, 20:06
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
En sak, gott folk. Sluta upp med att kalla Izzy för Oliver eller "'sonen". En flicka blir inte en kille för att hon klipper sig kort och tar på sig en huvtröja. Hon är en ung flicka som ännu inte har en aning om vilken sexualitet hon kommer att ha som vuxen kvinna. Det här plötsliga "könsbytet" handlar inte om något annat än uppmärksamhet och sökande efter en offerroll och då är det enkelt att hoppa på transvestittåget i dessa svenska tider. Det är den knepiga lilahåriga mamman som ligger bakom detta. Uppmuntra inte galenskapen genom att kalla flickan för Oliver eller "honom".

Jag tror att det skadar Olivers självförtroende mer om vi kallar honom för henne. Skitsamma varför han känner som han gör. Det skadar ju inte mig att kalla Oliver för det om han nu vill det, sen får man tycka vad fan man vill om att inte vara orienterad i sitt kön.
Det är många som har tagit sitt liv pga transfobi. Och jag tänker inte bidra till att någon mår sämre för att jag inte kan acceptera att någon vill ha ett killnamn och vara kortklippt.
Och om man inte kan skriva Oliver av personliga skäl kan man säga "barnet" eller "hen", det passar utmärkt. Det skadar iallafall inte.
Citera
2019-10-03, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Jag tror att det skadar Olivers självförtroende mer om vi kallar honom för henne. Skitsamma varför han känner som han gör. Det skadar ju inte mig att kalla Oliver för det om han nu vill det, sen får man tycka vad fan man vill om att inte vara orienterad i sitt kön.
Det är många som har tagit sitt liv pga transfobi. Och jag tänker inte bidra till att någon mår sämre för att jag inte kan acceptera att någon vill ha ett killnamn och vara kortklippt.
Och om man inte kan skriva Oliver av personliga skäl kan man säga "barnet" eller "hen", det passar utmärkt. Det skadar iallafall inte.
Du menar att det inte skadar att uppmuntra livslögner? Och sedan avslutar du med att förslå att vi ska byta ut den ena identitetspolitiska galenskapen mot en annan, Södertörnmarkören "hen"?

Men vill du uppmuntra uppenbart psykiskt instabila människor till att utöka sin arsenal av galenskaper är det givetvis ditt val. Jag hoppas dock att inte alla väljer sin egen godhetssignalering framför flickans möjligheter att leva ett under omständigheterna någorlunda normalt liv som vuxen, vilket inte kommer att bli fallet om sådana som du börjar pusha henne mot hormontabletterna genom er egen agenda.
Citera
2019-10-03, 20:19
Medlem
Blev jag utslängt från liven eller vad hände?!
Citera
2019-10-03, 20:32
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeb
Blev jag utslängt från liven eller vad hände?!

Jag ser inte att dom varit live? Det kanske var den dåliga luften som störde ut wifin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in