2019-10-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja hörni ! Det är det här som gör att man blir förvirrad ju .
Är det det här som är att ha kakan men ändå äta upp den ?
Eller är det så att han ville inte att LW skulle åka till Norge med annan intressant man enligt LW , men att HD möjligtvis dök upp där och ”påpekade ” hur illa tänkt utav SD när HD och han skulle hitta tbx till varandra ; att då ägna tid åt LW:s görande mitt i resebestyren omkring Amerikaresan , och att han där mitt i det hela var tvungen att välja kvinna ?

Men att döda !!??!!??

Galet ju ...
Jag skulle gissa att LW utvecklades till att bli den hopplösa älskarinnan.En roll hon i egentligen inte passade in i från början gissar jag.LW ville börja sätta egna spelregler.Det blir lätt taggarna utåt då en älskarinna börjar styra och ställa och slutar anpassa sig.Det ingår ju inte i planen så att säga.
LW hade tröttnat på luftslotten och KUNDE inte inse sig grundlurad.Svårare än så behöver det troligtvis inte vara.Hon pressade in honom i ett hörn till vägs ände. Min teori.
Citera
2019-10-03, 16:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Eftersom min inlägg rapporteras till 95% vågar jag inte berätta fullt ut vad jag verkligen vet och känner till. Det här är vad jag kan säga,

Vilken person skulle du våga gissa på fick tallriken slagen i huvudet av HD👤 ?

Vad skulle du våga gissa på att bråket i bilen egentligen handlade om mellan SD👤 och LW👤 under det då aktuella tillfället ?

Vad tror du att polisen egentligen sökte efter inom HD's👤 bostadsrätt den 15 Maj 2018 ?

Svar på frågorna : vad jag tror / inte vet ...

1. LW

2. Att om hon inte lät SD åka hem så var det fara att HD skulle ta ut skilsmässa

3. Mordvapnet
Citera
2019-10-03, 16:17
Medlem
Vem skrev liknande detta:
Motivet står att se i offrets sätt att vara?

Tror det ligger mycket sanning i detta.
Citera
2019-10-03, 16:18
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag är också nyfiken på vad det kan vara! Tyvärr har jag för ont om tid till att gräva.
--------

Kan meddela att väninnan kort har rapporterat att hon fått svar från Region Örebro och filer som jag snart kommer få. Hon har skannat snabbt, men har inte hittat något anmärkningsvärt mer än att en redovisning från Örebro Kompaniet (som fick 2,8 milj av de 6,7 milj som delats ut i bidrag för regional utveckling), ser bristfällig ut. Sveriges Radio P4 Örebro har idag tagit upp en del klantigheter som ÖrebroKompaniet gjort som betalat ut flera miljoner utan att göra upphandlingar http://sverigesradio.se/orebro

Region Örebro meddelade visst också att de nu lagt ut sammanfattningen för projekt 2018 på sin hemsida och mycket riktigt så finns den nu att beskåda:
www.regionorebrolan.se/Files-sv/%c3%96rebro%20l%c3%a4ns%20landsting/Regional%20utveckling/Regional%20utvecklingsstrategi/Dokument/2018/Projekt%20avslutade%202018.pdf?epslanguage=sv
Kan det vara att misstankarna mot HD är släppta?
Citera
2019-10-03, 16:18
Medlem
Citat:
Men han var ju gift !!!!
Ja visst var han gift.
LW ville bräda HD!
Det är inte svårare än så.Dock klarade inte LW det.
Citera
2019-10-03, 16:20
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Förhoppningsvis så kommer det snart en FUP
som åtminstone kan visa varför SD tog sig
rätten att mörda LW.
Det räcker nog inte för anhöriga och vänner att
veta vem som är GM.
Ni behöver nog någon sorts förklaring till varför,
även om det aldrig kan motiveras att någon blivit
mördad. Men ändå för att förstå hur GM tänkte.

Jo det är viktigt att försöka förstå VARFÖR , även om L*enas nära och kära förevigt kommer hata gärningsmannen för att denne tog L*ena ifrån dem
Citera
2019-10-03, 16:23
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vem skrev liknande detta:
Motivet står att se i offrets sätt att vara?

Tror det ligger mycket sanning i detta.
Ja, tror det med. LW var jobbig, envis och kunde inte ta ett nej. Dessutom tävlingslysten och bäst på allt (tyckte hon) kanske. (Spekulation)
Citera
2019-10-03, 16:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Dom uppförstorade hot och trakasserier (extremt grova enligt strof) är säkert från dom bråk som uppstod då LW inte accepterade att bli åsidosatt.

Det är väl ingen som tror att LW via sms godtog att paret ville bli lämnade ifred när hon gick till ytterligheter om det i verkligheten? Relevant konversation via sms kommer finnas med i FUP.

Att inte LW satt sig till motvärn ser jag som uteslutet vilket får mig att tro att anledningen att det inte gått att binda SD vid BP/BO är att det var HD som mötte LW och tappade kontrollen över händelseförloppet bakom planket. Det har nog rykt både hårtussar och naglar under dom högljudda skrik som daalan vittnat om. Den amatörmässiga låsningen på SD framstår återigen som anledningen att mordet ännu inte klarats upp. Vi får se vad det leder till nu när HD är under lupp. Eftersom SD är häktad ges ärendet förtur hos NFC,
Citera
2019-10-03, 16:35
Medlem
Citat:
Svar på frågorna : vad jag tror / inte vet ...

1. LW

2. Att om hon inte lät SD åka hem så var det fara att HD skulle ta ut skilsmässa

3. Mordvapnet

Fråga 2: ) Om du tänker efter ytterst noggrant innan du svarar, så ! .... vad tror du att osämjan egentligen berodde på när SD👤 och LW👤 blev rejält osams i bilen, vad var orsaken ?

Fråga 3: ) Efter som polisen inte vid det då aktuell tillfället kände till att LW👤 var mördad, sökte man givit vis inte efter något mordvapen inom HD's👤 bostadsrätt, utan polisen sökte då efter någonting helt annat, och då undrar jag vad du själv tror att polisen då sökte efter ? / det vill säga, då man misstänkte att LW👤 inte hade försvunnit frivilligt under natten från sin bostadsrätt.
Citera
2019-10-03, 16:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jo det är viktigt att försöka förstå VARFÖR , även om L*enas nära och kära förevigt kommer hata gärningsmannen för att denne tog L*ena ifrån dem

Oavsett varför så hade hen inte rätt att
mörda LW och hen kommer att vara
hatad.
Men det kan ändå vara intressant att veta
hur GM motiverar vad hen gjort, för sig
själv. Det betyder inte att någon annan
kommer att hålla med hen eller att man
på något sätt anser att LW får skylla sig
själv. Eller att man vill försvara GM.
Det handlar bara om att få veta.
Citera
2019-10-03, 16:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Jag tror ingen i tråden har sett deras privata sms, så vad som står i dem blir närmast en gissningslek. Det vi däremot vet är ju att polisen bedömde att sms:en uppfyllde kriterierna för allmänt åtal. Och det är väl den enda, om än knappfärdiga, faktiska information vi har att utgå ifrån i dagsläget.

Jag tror att det är överhängande risk att JÄRNGÄNGETs medlemmar (länk) ; ”YankeeDude”, ”PeterCabrio”, Sara ”masesa_”, ”JOikarinen” kommer att känna sig rätt blåsta på konfekten när FUP väl blir offentlig. När de uppdagar precis hur bedragna och manipulerade de blivit. Detta en ihärdiga förnekande och försvarande är vare sig klädsamt eller vidare hälsosamt. De riskerar att framstå som rejält godtrogna och naiva, milt sagt.
Citera
2019-10-03, 16:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har inte fått samma PM men andra med liknande och även motsatta uppgifter.
Det är dock inget man vill dela med alla i tråden, om inte uppgiftslämnaren specifikt ber om det.

I detta fallet har uppenbarligen S-J blivit ombedd att dela uppgifterna i tråden.

Uppenbarligen sker det mycket bakom kulisserna. Nån form av kampanjande. Tror det mycket väl kan florera information som erbjuds på ett sätt som gör att man känner sig utvald. Och den/de har nog sin lilla urvalsprocess, det är nog vissa konton som hoppas över då det inte är mycket lönt att försöka sig på en flört...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in