2019-10-03, 15:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Motivet? Är inte det uppenbart? SD mördade LW därför att hon ville ha honom? Eller var det för att hon skulle till Norge med en annan man och ville avsluta sin 6 åriga relation med SD, hon ville inte ha honom?

Välj själv vilket motiv du finner rimligast, och försök hitta någon annan med motiv

Ja jag håller med om att ifall SD är ensam GM så är motivet att hon lämnade honom. Men varför skulle det vara ett motiv för HD?

Jag tror att det kan handla om något annat som t.ex. ekonomiska oegentligheter. Om HD var med på mordet är det rimligt att hon också hade motiv till det.
Citera
2019-10-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är nog motivet som ifrågasätts inte vem/vilka som är GM. Det vore märkligt att både SD och HD skulle vilja döda Lena p.g.a. att hon lämnade SD. Åtminstone HD borde ha tyckt att det var bra. Så varför är hon misstänkt för medhjälp? Ett annat motiv tror jag som t.ex. ekonomiska oegentligheter.
Hon behöver ju inte ha medverkat vid mordet men däremot vara misstänkt för att ha skyddat brottslingen/gärningsmannen..
Citera
2019-10-03, 15:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hon behöver ju inte ha medverkat vid mordet men däremot vara misstänkt för att ha skyddat brottslingen/gärningsmannen..

Ja men man blev ju förvirrad av att hon blev häktad för mord och inte skyddande av brottsling.
Om det bara är skyddande i efterhand så behövde hon inget motiv nej.
Citera
2019-10-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag håller med om att ifall SD är ensam GM så är motivet att hon lämnade honom. Men varför skulle det vara ett motiv för HD?

Jag tror att det kan handla om något annat som t.ex. ekonomiska oegentligheter. Om HD var med på mordet är det rimligt att hon också hade motiv till det.

Jag tror att HD anser att LW bär skulden för att hennes äktenskap kraschade med SD. Hon har ju förlåtit SD. Passar också bra in på hennes funderingar i loggen till LW:s wig.
Citera
2019-10-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Kan också handla om stämpling till mord. Som anstiftare. Kan tänka mig att HD (också?) var ursinnig på LW när hon fick reda på vad som pågick mellan hennes man och LW.
Citera
2019-10-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Mycket intressant PM.
Det kan nog ligga mycket sanning i det.

Jag tror att många av dem som
idealiserar LW kommer få en chock när
FUP kommer.
Många kommer att få en chock när väl FUP kommer.Hon spelade inte älskarinnespelet väl enligt dess gängse regler.En sjukt jobbig älskarinna utvecklades hon till för Stefans del.Och det kan bli farligt att vara utmanande.Det blir taggarna utåt då!(Jag har själv hört just de orden om mig själv för många år sen när jag var kvinna nr 2.Taggarna utåt.Då öppnar man inte dörren när det ringer på!!
Självklart har Lena pressat och styrt Stefan in i kaklet.Hon kunde aldrig acceptera att bara fått spela andrafiolen.Förödmjukad.Det var inte hennes stil helt enkelt.Hon borde genomskådat luftslotten.
Hon var ju inte ett barn direkt.
Min källa är min egna reflektion.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-10-03 kl. 15:58.
Citera
2019-10-03, 15:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Mycket skräp har du skrivit men de sista meningarna håller jag med om.
Okey. Minns du skrivit något liknande. Varför tror du dom ville sätta LW på plats?
Citera
2019-10-03, 15:58
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Okey , så långt är vi ense. Vilket föraneder frågan av vilken anledning du tror att mördaren ville sätta LW på plats?

Du kan väl inte mena att någon av paret som är misstänkta för mordet ville sätta LW på plats för att hon inte ville fortsätta med SD? Det är nämligen vad några av trådens sämre tänkare har framfört som motiv för mordet.

Hm... så du svarar på frågor med en motfråga du?
Citera
2019-10-03, 16:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag väntar med otålighet på vad de goda nyheterna var som HD hade fått 1/10?

[...]"..och inte blev det sämre av att jag fått positiva nyheter under morgonen."[...]

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c72f2859-720c-44dc-9a71-9d67d652cbc5&IID=23e01603-117f-431e-a368-8ebce464ead4

Jag är också nyfiken på vad det kan vara! Tyvärr har jag för ont om tid till att gräva.
--------

Kan meddela att väninnan kort har rapporterat att hon fått svar från Region Örebro och filer som jag snart kommer få. Hon har skannat snabbt, men har inte hittat något anmärkningsvärt mer än att en redovisning från Örebro Kompaniet (som fick 2,8 milj av de 6,7 milj som delats ut i bidrag för regional utveckling), ser bristfällig ut. Sveriges Radio P4 Örebro har idag tagit upp en del klantigheter som ÖrebroKompaniet gjort som betalat ut flera miljoner utan att göra upphandlingar http://sverigesradio.se/orebro

Region Örebro meddelade visst också att de nu lagt ut sammanfattningen för projekt 2018 på sin hemsida och mycket riktigt så finns den nu att beskåda:
www.regionorebrolan.se/Files-sv/%c3%96rebro%20l%c3%a4ns%20landsting/Regional%20utveckling/Regional%20utvecklingsstrategi/Dokument/2018/Projekt%20avslutade%202018.pdf?epslanguage=sv
Citera
2019-10-03, 16:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Tack! Snor-Johan!!

Ja hörni ! Det är det här som gör att man blir förvirrad ju .
Är det det här som är att ha kakan men ändå äta upp den ?
Eller är det så att han ville inte att LW skulle åka till Norge med annan intressant man enligt LW , men att HD möjligtvis dök upp där och ”påpekade ” hur illa tänkt utav SD när HD och han skulle hitta tbx till varandra ; att då ägna tid åt LW:s görande mitt i resebestyren omkring Amerikaresan , och att han där mitt i det hela var tvungen att välja kvinna ?

Men att döda !!??!!??

Galet ju ...
Senast redigerad av landbandy 2019-10-03 kl. 16:11.
Citera
2019-10-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Motivet? Är inte det uppenbart? SD mördade LW därför att hon ville ha honom? Eller var det för att hon skulle till Norge med en annan man och ville avsluta sin 6 åriga relation med SD, hon ville inte ha honom?

Välj själv vilket motiv du finner rimligast, och försök hitta någon annan med motiv.
Visst ekonomiska motiv kan ha spelat in, det har du helt rätt i, men det kan inte vara det enda.
LW ville ha SD men på sina egna villkor
Det är grundorsaken till mordet.
Det är jag övertygad om.
(Spek.)
Citera
2019-10-03, 16:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
LW ville ha SD men på sina egna villkor
Det är grundorsaken till mordet.