Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Jag är inte mycket för snutens metoder!
Men i det HÄR fallet är det annorlunda.
Jag läste en del om detta när det hände.
Grabben hade rymt flera gånger tidigare. Att dessutom ge grabben en attrapp av vapen är ju inte direkt smart..
Polisen fick anmälan om att en person sprang omkrong med vapen strax före 04.00 på morgonen. En patrull åker dit.
Vad som exakt utspelar sej där är inte 100 klarlagt. De jag anser bär en minst sagt stor skuld till detta är föräldrarna.
Det finns flera åtgärder man kan vidta för att inte grabben skulle rymma, men det gjorde de inte trots att han rymtcett antal gånger. Jag kan inte förstå hur föräldrarna tänkte här.
Med detta menar jag inte att poliserna kanske går fria. Men att sitta bakom en dator och skriva en massa skit som saknar substans, är ett lågvattenmärke.
Jag skullle inte för mitt liv vilja vara i deras kläder. Ingen polis skjuter med avsikt en utvecklingsstörd grabb.
Men i det HÄR fallet är det annorlunda.
Jag läste en del om detta när det hände.
Grabben hade rymt flera gånger tidigare. Att dessutom ge grabben en attrapp av vapen är ju inte direkt smart..
Polisen fick anmälan om att en person sprang omkrong med vapen strax före 04.00 på morgonen. En patrull åker dit.
Vad som exakt utspelar sej där är inte 100 klarlagt. De jag anser bär en minst sagt stor skuld till detta är föräldrarna.
Det finns flera åtgärder man kan vidta för att inte grabben skulle rymma, men det gjorde de inte trots att han rymtcett antal gånger. Jag kan inte förstå hur föräldrarna tänkte här.
Med detta menar jag inte att poliserna kanske går fria. Men att sitta bakom en dator och skriva en massa skit som saknar substans, är ett lågvattenmärke.
Jag skullle inte för mitt liv vilja vara i deras kläder. Ingen polis skjuter med avsikt en utvecklingsstörd grabb.
Eric levde på lånad tid, den saken är klar. Uppenbarligen saknade han totalt att förmågan att göra distinktionen mellan vad som är lek och vad som är livsfara. Och ingen/ inget fanns det som hade förmåga att hålla reda på honom, totalt livsfarligt.
Statistiskt sett hade det varit troligare att han slutat sina dagar med att ramla i ån/ från hög höjd eller blivit ihjälkörd i trafiken, och något säger mig att foliehattarna inte hade bräkt i fårskocken och krävt förbud av all biltrafik i sthlm stad, förintning av allt som kan klättras upp på, samt torrläggning av alla vattendrag i händelse av att en mongoloid skulle rymma och råka illa ut på dom sätten , utan att det involverat inblandning av polis.
Nu råkade det av en slump bli så att polisen krävde in slutnotan istället. Så då fick killens morsa , och passande nog foliehattarna/polishatarna/ haveristtomtarna, något att skylla på tyvärr.