2019-10-03, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Jag är inte mycket för snutens metoder!
Men i det HÄR fallet är det annorlunda.
Jag läste en del om detta när det hände.
Grabben hade rymt flera gånger tidigare. Att dessutom ge grabben en attrapp av vapen är ju inte direkt smart..
Polisen fick anmälan om att en person sprang omkrong med vapen strax före 04.00 på morgonen. En patrull åker dit.
Vad som exakt utspelar sej där är inte 100 klarlagt. De jag anser bär en minst sagt stor skuld till detta är föräldrarna.
Det finns flera åtgärder man kan vidta för att inte grabben skulle rymma, men det gjorde de inte trots att han rymtcett antal gånger. Jag kan inte förstå hur föräldrarna tänkte här.
Med detta menar jag inte att poliserna kanske går fria. Men att sitta bakom en dator och skriva en massa skit som saknar substans, är ett lågvattenmärke.
Jag skullle inte för mitt liv vilja vara i deras kläder. Ingen polis skjuter med avsikt en utvecklingsstörd grabb.

Eric levde på lånad tid, den saken är klar. Uppenbarligen saknade han totalt att förmågan att göra distinktionen mellan vad som är lek och vad som är livsfara. Och ingen/ inget fanns det som hade förmåga att hålla reda på honom, totalt livsfarligt.

Statistiskt sett hade det varit troligare att han slutat sina dagar med att ramla i ån/ från hög höjd eller blivit ihjälkörd i trafiken, och något säger mig att foliehattarna inte hade bräkt i fårskocken och krävt förbud av all biltrafik i sthlm stad, förintning av allt som kan klättras upp på, samt torrläggning av alla vattendrag i händelse av att en mongoloid skulle rymma och råka illa ut på dom sätten , utan att det involverat inblandning av polis.

Nu råkade det av en slump bli så att polisen krävde in slutnotan istället. Så då fick killens morsa , och passande nog foliehattarna/polishatarna/ haveristtomtarna, något att skylla på tyvärr.
Citera
2019-10-03, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Polisens tårar efter dödsskjutningen av Eric Torell: ”Jag blir livrädd – är helt säker på att han ska skjuta mig”, Rapport från rättegången idag.

Nu ska man tycka synd om henne. Och lyckönska henne till att hon sköt först. Så hon kunde torka tårarna och slippa dö...
Nja, jag börjar inte gråta. Jag skulle vara fylld av skam om jag var henne idag och berättade om det som hänt. Även om jag varit livrädd DÅ.
Proportioner. Empati och sånt där. Föräldrarna sitter ju där...

Är det ett desperat skådespel för att bli frikänd, eller är det journalisten som vinklat det hårt.

Du menar att hon INTE skall säga som HON upplevde det utan istället ska säga :" vi såg ett mongo hehehehe...han beslutade vi oss för att öva lite prick på...heheheh"...för att bedriva onani med ditt retarderade känsloliv?

Bra att du inte börjar gråta, det hade jag nog inte jag själv gjort heller om jag var i hennes ställe. Trots att det ju inte är någon angemän sak att ha skjutit ihjäl en utvecklingsstörd( ja inte någon annan heller för den delen) så är jag rationellare än så och har lätt för att se det uppenbara i att det varken är mitt fel att killen spatserade ut själv, och att han gick med en fullt verklighetstrogen replika.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-10-03 kl. 15:03.
Citera
2019-10-03, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteRoligt
Vänta va...

Så en kvinnas känslor ledde till att 25 skott avlossades mot en helt oskyldig?

Patetiskt hur illa rättsväsendet har blivit och är, pga okunskap och naivitet bör man vara försiktig i närheten av Sverige poliser man vet aldrig när en poliskvinnas känslor går i taket och hon börjar skjuta mot dig för att du svarar i telefon.

Inget i Sverige är stabilt.

När man trodde att den intellektuella eliten inte kunde briljer mera.

" En kvinnas känslor"....och den lilla detaljen att en person riktade en fullt verklighetstrogen replika mot henne det är inte så noga..

Okunskapen i detta fall ligger endast hos er foliehattar som tror att det är möjligt för poliser att se skillnad på en verklighetstrogen replika och ett riktigt vapen i det läge som var, och som tror att den som knallar runt på stan och pekar på folk med sådant är " oskyldig"...

Vad är det med er? Har era vårdnadshavare beslagtagit era leksakvapen heller?
Citera
2019-10-03, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Undrar har ”inringangaren” hörts som vittne? Utan denne persons förvirrade skrämselsamtal att en man går med vapen hade nog Eric varit i liv idag..
Låter hårt men det var ju dessa uppgifter som ställde till allt. Sen indrar jag vem sitter och tittar i fönstret kl 4 på natten. Onykter? Spelat för mycket våldsspel? Mycket missförstånd med pappan, uppgifter om våldsperson på adressen och inte så smarta poliser eller larmcentral men det började med ”vittnet”
.

Inringaren gjorde vad varje vanlig och hederlig medborgare hade gjort, helt klart .

Nej, det som ställde till allt var att Erics tilläts och hade möjlighet att titt som tätt spatsera ut själv på stan.

Det spelar ingen roll varför man är uppe, för att man jobbat udda tider, för att man har sömnproblem, eller för att man varit ute och festat. Oavsett vad jag själv gjort så skulle jag ringa 112 direkt jag såg någon knalla runt med vapen, och jag skulle fullständigt ge fan i vad personen ev har diagnoser faktiskt.
Citera
2019-10-03, 15:06
Medlem
Om någon har downs syndrom så behöver man ju inte vara ett geni för att se det.
Man sprejar kulor runt sig i full panik varav ett par stycken träffar. Anmärkningsvärt på hög nivå hela grejen.
Citera
2019-10-03, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Dom borde backat och inväntat förstärkning eller sätta sig själv i skydd och sikta mot benen.

Vi kan spekulera ifall det var en vanlig människa och hade ett riktigt vapen. Vill man verkligen riskera att ha en skottväxling i ett bostadsområde.

Poliserna försökte backa, men eric följde efter. Kan ni inte läsa dom " offentliga handlingar " ni gapar om...

Och råkar dom ut för en beväpnad person så får dom bara skjuta om dom befinner sig mitt ute i skogen, eller på kalfjället och då måste dom undvika ALLT som kan tänkas innebära en viss procents risk att hamna i en stategisk ofördelaktig position, som att gå in på en bakgård i ett bostadsområde , eller gå bakom ett hörn, eller att öht vistas där det kan finnas andra människor( vilket är typ överallt utom på månen)

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Sen att dom skjuter ned en med gravt handikapp, den är sjuk på riktigt. Även om Erik skulle fått tag på en riktig pistol så är ju chansen för att han att träffa dom minimal.

Hahahahaha, ja vad ska man säga om detta argument? Ja lite underhållande är du ju iaf din jävla dåre!
Citera
2019-10-03, 15:09
Medlem
Jon.Holmss avatar
Tror de flesta är överens om att Erics föräldrar bär den största skulden till hans död. Om de hade haft bättre koll på sin mongoloide son så hade detta aldrig hänt!
Citera
2019-10-03, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Föräldrarna ska anpassa sig till Polisen?

Är det inte Polisen som borde vara anpassad till verkligheten?

Även om E:s föräldrar hade låst in E finns det alltid en möjlighet att någon annan person med förståndshandikapp vistas på platser vid tider som är udda, och dessutom bär föremål i handen som kan misstas för att vara skjutvapen eller annat farligt föremål.

Denna verklighet kan inte innebära att polis får öppna verkanseld med tro och känslor som utgångspunkt. Den som öppnar verkanseld bör rimligtvis veta med säkerhet att liv är i fara, allt annat är orimligt och en fara för alla som vistas på öppen gata.

Jag bryr mig mindre om att de åtalade straffas eller inte, alla kan göra fel, det viktiga är att domstolen avgör om det var rätt eller fel i lagens mening att agera så som man gjorde.
Han riktade ett vapen mot poliserna, det fanns inget "tro och Känna " för den som stod på andra sidan mynningen i det läget.

Så länge vi har poliser som är intresserade av att komma hem levande från sitt jobb så får du nog räkna med att polisen skyddar sig själva och MAJORITETEN i första hand, och inte den MINORITET( varav en ytterst liten del är mongoloider som inte begriper kommandon som " lägg ned vapnet) som får den briljanta iden att knalla runt på stan med vapen,och detta helt oavsett orsak.

Det finns ett sätt att förhindra det och det är att ge fan i att leka på stan med vapenreplikor .

Bara att tugga i sig .
Citera
2019-10-03, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, vi får se om polisförsvararna här i tråden, tar henne till sitt hjärta och lyser upp av förståelse och medömkan ( )
Jag vill faktiskt inte kasta sten på poliserna. Dom gjorde väl vad dom trodde vara rätt. Men detta spektakel IDAG saknar all form av moral. Om nu referatet speglar verkligheten.
Då finns det nog anledning att ta till uttryck som "satans subba", tyvärr.

Tyvärr kan ju kvaliten på kvinnliga poliser i yttre tjänst vara lite sisådär, pga att man idag kvoterar på det sätt man gör.Dock värt att påpeka att det finns en hel del BRA kvinnliga poliser.

Men det är snarare så att den polis som INTE skjutit i det läget som uppstod nog är en satans subba, och definitivt ingen som skall jobba i yttre tjänst.

Riktar någon ett vapen ( och givet att vapnet kan tas för ett äkta som här)mot en så tar man antingen skydd eller så skjuter man, OAVSETT vem den som håller i vapnet är, eller har för diagnoser.

Då det förstnämnda alternativet här inte gick så var hennes möjligheter uttömda, och verkanseld var enda alternativet som återstod.
Citera
2019-10-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Inbillad nödvärn?

Tingsrätten ägnar sig åt retorisk gymnastik.

Inte alls. Putativt nödvärn är ett juridiskt begrepp som, helt korrekt, används i sådana här situationer.
Citera
2019-10-03, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En av poliserna som undsatte kollegan på innergården vittnar om att han trodde att det var polisen som besköts.

Kom igen, trodde?

Man ska aldrig öppna eld baserat på tro och utan korrekt lägesuppfattning, det är förenat med stor risk för tredje man och egen personal.

Vi kan inte ha poliser som tror att de är på High Chapparall.

Så när man hör skottlossning måste man först VETA att kollegan är träffad och håller på att förblöda, och att den andra ligger med tarmarna utanpå kroppen, innan man får undsätta. Innan man " vet" det så måste man avvakta innan man öht går fram

Vad vi inte kan ha är poliser som är så efterblivna att dom väntar på att bli skjutna, för att det finns 1/10 000 chans att det är en utvecklingsstörd som bara leker krig som riktar vapen mot dom.
Citera
2019-10-03, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
De konfronterar Eric på rätt nära håll får jag förmoda. De kunde med enkelhet se att det var en liten och rund pojke med klart tydlig Down Syndrome. ingen jävla bombman som försöker komma undan polis. Det finns inga ursäkter. De skjuter 25 jävla skott utan att ha en aning om vem de skjuter. De skulle fan ha skjutit en brevbärare som burit ett paket (bomb varning menar jag).

Ännu ett snille som uppenbarligen tror att kulors skadeverkan alterneras beroende på hur den som håller i vapnet ser ut.

I din värld är farliga personer som kan skada bara sådana som är två meter långa och tatuerade gangsters med slipade hugtänder och biceps stora som en normal människas lår.

Men i verkligheten funkar det så att det är oväsentligt vem du är och hur du ser ut. Det som är väsentligt är vad du gör....och här riktade killen ett jävla vapen mot polisen, något som inte på något sätt kan liknas vid en brevbärare som bär ett paket faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in