Citat:
Ursprungligen postat av
Mongoprofeten
Tänk att det verkligen finns en man som valde henne ändå? Hon måste ju ha slagit på någonslags ungdomnlig charm och spelat glad och trevlig och feminin mjuk, till och med skrattat åt snubbens dåliga skämt?
Jag tror att jag få gånger ändå har sett en gnällkärring som visar hennes sanna färg under förförelsefasen eller början av relationen. Finns en diktat som säger:
"En man hoppas att hans kvinna aldrig kommer förändras, men hon gör det! Och en kvinna hoppas att hennes man kommer förändras, men han gör det inte!"
Så jag har alltid detta i bakhuvudet och använder min immunitet mot förälskelse till min fördel, vem är kvinnan jag dejtar under den förälskade fasaden? Hur pass länge skulle hon acceptera mitt excentriska levnadssätt och exotiska åsikter? Skulle hon såsmåningom försöka få mig att närma det socialt acceptabla och tillslut bli en slav för tråkiga ideal som hon har om en familjepappa?
Det är givet att jag aldrig skulle böja mig, men laddningen som därmed skapas i framtiden kan ju leda till skillmässor och familj som slits isär, och vem är beredd att offra sig för att bli en tragisk skild pappa?
Nåja, det jag försöker säga här är inte att ge upp kvinnor och familjer likt en tragisk MGTOW, men att utmana och testa deras kärlek till den yttersta gränsen innan man bestämmer sig offra sig för familj och barn.