Citat:
Ursprungligen postat av
Spikra
Vem var det som såg den grå bilen som genade? Jag fick för mig att det först stod i en artikel att det var en i blokken som såg och skrev i sin logg. Ganska nyligen tror jag att det stod om en i Sloravn som sett den grå bilen. Samtidigt stod det att han har hund och brukade prata med AEH när dom möttes ute. Han ville då inte stå fram med namn och bild, men en del av det han sa stämde med vad en granne på Sloravn sa i flera videoklipp i början när saken kom ut. Det är förvirrande, men kanske journalisten har blandat ihop dessa två personer, eller så blandar jag. Om jag tar mig tid kanske jag letar reda på linkerna till artiklarna. Om inte den snabba FruCarlsberg hinner före.
Tenker du på den naboen som heter Letvik som ble intervjuet?
"Hundeinteressen var ifølge Letvik et naturlig kontaktpunkt mellom ham og Hagen, og den siste samtalen han hadde med Hagen, handlet også om hund."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnKg2E/naboer-fikk-munnkurv-dette-skulle-legges-lokk-paa-selv-ektefeller-imellom
Jeg er sikker på at han (som kom ut fra boligblokken, og som også har hund) som observerte den grå bilen som kjørte over plenen, hvis han ønsket å være anonym, ikke er den som er intervjuet i video eller med bilde av seg selv. Det kan kanskje være Letvik eller en annen nabo i Sloraveien som var i det videoklippet?
Fra samme artikkel:
"En annen nabo på 83 år forteller til VG på telefon at hun ble kontaktet av politiet for en stund siden.
– De spurte om jeg hadde sett noe unormalt, men det hadde jeg ikke. Det er bare to hus mellom oss, sier hun.
Hun forteller at hun kjenner familien, og at hun har omgang med den forsvunne naboen.
– Jeg satt på med henne (Anne-Elisabeth Falkevik Hagen red.anm.) til seniordans en uke eller to før hun forsvant. Jeg har hatt det helt forferdelig. Jeg synes det er veldig vanskelig, og begriper ikke at dette har skjedd, sier hun."
Det kan virke som om AEH hadde flere hobbyer (bl.a. hund, dans).