2019-10-03, 14:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ett PM.
Citat:
Den senare delen av 2016 kunde LW under inga omständigheter låta omvärlden veta att hon hade/haft en relation med SD. Det fanns skäl till detta. Hon behövde upprätta en bra relation på annat håll och hade viktiga ögon på sig gällande detta.

Jag tar för givet att hon meddelade SD att deras relation nu var över alt satt på paus. SD stod i färd att lämna HD men fick nu kalla handen av LW, som trots detta ville fortsätta att träffa honom sporadiskt men i ännu mer hemlighet. I det här läget kan SD då ha meddelat LW att han kommer gå ut med deras relation och att han kunde bevisa denna genom sms dem emellan. DET kan ha varit orsak till det som blev den första anmälan.

SD inser att LW menar allvar och backar tillbaka till egna hemmet och allt som finns däri. Deras kärleksrelation är egentligen över i och med detta även om de tu fortsätter att ses då och då.

Båda två dras till varandra på en numera sjukligt sätt men LW är den som trots sina egna beslut om avslut vill testa sin dragningskraft gång på gång och plötsligt säger SD stopp. Han vill inte mer. Om det är för att visa sin makt eller om det handlar om att han nyktrat till kan jag inte svara på. Här ungefär kommer polisanmälan om misshandeln i bilen.

Eftersom LWs barn fanns i hemmet den där januarinatten 2017, då hon ringde efter polisen, så går ett meddelande direkt till sociala myndigheter. Det görs alltid när man anmäler ett våldsbrott och barn finns med i bilden. Barnen blir sedan intervjuade av soc. Om SDs barn utsätts för samma intervjuer kan jag inte svara på men det är väl högst troligt.

Dessa barnintervjuer ska ske skyndsamt och gärna inom en vecka. Så förmodligen visste alla barn samt deras pappa UW att den sk bilincidenten hade hänt. Hon försöker återta anmälan men det går ju inte sett till brottets karaktär. Det är här LW får problem, tror jag. För nu finns det en stor risk att hela hennes mindre smickrande val i livet kommer upp till ytan och det får inte hända.

Den LW jag kände var fullkomligt felfri i sina egna ögon. Kan det vara så illa att LW här skapar en väv av lögner enkomt för att skydda sitt eget anseende? Isfall är det en katastrof för många inblandade människor. Kan allt "det finns mer" vara skapat av LW själv???

OM SDs och HDs barn också blev intervjuade av socialtjänsten så förstår jag mer än väl att LW ville prata med HD. Slut citat.

Det finns en del fog för att mycket av denna initierade text kommer bekräftas i FUP

Ja, det här står väl i paritet med de förklaringar som @Medinsyn hade om Yodas "SVARA,SVARA,SVARA"..., dvs lika dålig (bort)förklaring till en incident.

Det är väl helt klart att de bilder/sms som SD hotade med att offentliggöra, inte var bilder på de tu på ett fik, eller på en trivsam promenad längs en strandkant, matandes änder...

Citat från pm:et:
[...]" I det här läget kan SD då ha meddelat LW att han kommer gå ut med deras relation och att han kunde bevisa denna genom sms dem emellan. DET kan ha varit orsak till det som blev den första anmälan."[...]

Så SD skulle gå ut med deras relation på vilket sätt?

Genom att visa VAD?
Detta VAD är ju något som handlar med stor sannolikhet om intima bilder.

VARFÖR?
från pm:et
[...]" SD stod i färd att lämna HD men fick nu kalla handen av LW, som trots detta ville fortsätta att träffa honom sporadiskt men i ännu mer hemlighet."[...]

Det finns ju ingen rim och reson i att L'ena skulle anmäla hot om att SD skulle offentliggöra helt "ofarliga" bilder. Det går jag inte alls på.

Förklaringen till VARFÖR det har skett verkat inte trovärdig i mina ögon.

Verkar det rimligt att om någon vill fortsätta att ses i hemlighet, att man då hotar att sprida känslig bilder/sms för att bevisa deras relation?

Detta är väl den berättelse SD har knåpat ihop till vänner och bekanta.

Om han skulle ha känt sig stalkad till den milda grad att han måste ta till sådana ytterligheter, LW dessutom anmäler honom, varför anmäler han inte tillbaka?

I mina ögon visar det hur SD kan vrida och vränga på sanningen till oigenkännlighet. Det är väl det han har knepat och knåpat på i 1,5 år nu.

Anpassa sin historia...
Citera
2019-10-03, 14:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Mycket intressant PM.
Det kan nog ligga mycket sanning i det.

Jag tror att många av dem som
idealiserar LW kommer få en chock när
FUP kommer.
Det tror jag också.
Att negligera LW aktiva del i triangeldramat förutsätter påvisandet av en mental rubbning hos SD/HD vilket en del postare förgäves sysselsatt sig med. (Ex, Honan6)Bara en knäppskalle skulle mörda LW för att blivit nobbad. Varför skulle HD vara misstänkt för mordet om orsaken till mordet är att LW nobbat hennes vänstrande man ? Det går inte ihop. Jag inte tror ett skvatt på att paret är nämnvärt olika mentalt än vilket par som helst. En P7 lär isf påvisa det.

Den enda logiska förklaringen är att det är en, för mördaren, övermäktig yttre påverkan över tid som utmynnade i det besinningslösa våldet.
Min gissning är att mötet den aktuella kvällen avsåg att än gång för alla sätta LW på plats. En uppgörelse som mördaren tappade kontroll på och urartade sig till våldsamma mordet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-03 kl. 14:12.
Citera
2019-10-03, 14:05
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Skärp dig!
Ville de undvika LW och om de tyckte det var så jobbigt, varför bosatte sig HD mitt emellan SD och LW?
Varför flyttade de inte?
Svara på det Snoris!

Jag ställer mig frågan; varför vill LW ha en bild på de alla tillsammans? Bevis? För vad? Varför vill hon ha bildbevis på att de ”hänger”/umgåtts ihop...alla tre?
Citera
2019-10-03, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det fetade... nej man tar sig för pannan vad SD kramarna hittar på, fullständigt absurt.

Den versionen är nog den som SD spridit runt till alla som velat lyssna...
Vill man tro på något, då kanske man köper det...

Men lite borde väl det knastra när det ska in i hjärnans minneslagring.
Hörde de inte lite varningsklockor pingla?
Citera
2019-10-03, 14:15
Medlem
Citat:
Det tror jag också.
Att negligera LW aktiva del i triangeldramat förutsätter påvisandet av en mental rubbning hos SD/HD vilket en del postare förgäves sysselsatt sig med. (Ex, Honan6)Bara en knäppskalle skulle mörda LW för att blivit nobbad. Varför skulle HD vara misstänkt för mordet om orsaken till mordet är att LW nobbat hennes vänstrande man ? Det går inte ihop. Jag inte tror ett skvatt på att paret är nämnvärt olika mentalt än vilket par som helst. En P7 lär isf påvisa det.

Den enda logiska förklaringen är att det är en, för mördaren, övermäktig yttre påverkan över tid som utmynnade i det besinningslösa våldet.
Min gissning är att mötet den aktuella kvällen avsåg att än gång för alla sätta LW på plats. En uppgörelse som mördaren tappade kontroll på och urartade sig till våldsamma mordet.

Mycket skräp har du skrivit men de sista meningarna håller jag med om.
Citera
2019-10-03, 14:24
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
har du sett meddelanden där SD skulle ha hotat LW?

Jag tror ingen i tråden har sett deras privata sms, så vad som står i dem blir närmast en gissningslek. Det vi däremot vet är ju att polisen bedömde att sms:en uppfyllde kriterierna för allmänt åtal. Och det är väl den enda, om än knappfärdiga, faktiska information vi har att utgå ifrån i dagsläget.

Citera
2019-10-03, 14:27
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ett PM.
Citat:
Den senare delen av 2016 kunde LW under inga omständigheter låta omvärlden veta att hon hade/haft en relation med SD. Det fanns skäl till detta. Hon behövde upprätta en bra relation på annat håll och hade viktiga ögon på sig gällande detta.

Jag tar för givet att hon meddelade SD att deras relation nu var över alt satt på paus. SD stod i färd att lämna HD men fick nu kalla handen av LW, som trots detta ville fortsätta att träffa honom sporadiskt men i ännu mer hemlighet. I det här läget kan SD då ha meddelat LW att han kommer gå ut med deras relation och att han kunde bevisa denna genom sms dem emellan. DET kan ha varit orsak till det som blev den första anmälan.

SD inser att LW menar allvar och backar tillbaka till egna hemmet och allt som finns däri. Deras kärleksrelation är egentligen över i och med detta även om de tu fortsätter att ses då och då.

Båda två dras till varandra på en numera sjukligt sätt men LW är den som trots sina egna beslut om avslut vill testa sin dragningskraft gång på gång och plötsligt säger SD stopp. Han vill inte mer. Om det är för att visa sin makt eller om det handlar om att han nyktrat till kan jag inte svara på. Här ungefär kommer polisanmälan om misshandeln i bilen.

Eftersom LWs barn fanns i hemmet den där januarinatten 2017, då hon ringde efter polisen, så går ett meddelande direkt till sociala myndigheter. Det görs alltid när man anmäler ett våldsbrott och barn finns med i bilden. Barnen blir sedan intervjuade av soc. Om SDs barn utsätts för samma intervjuer kan jag inte svara på men det är väl högst troligt.

Dessa barnintervjuer ska ske skyndsamt och gärna inom en vecka. Så förmodligen visste alla barn samt deras pappa UW att den sk bilincidenten hade hänt. Hon försöker återta anmälan men det går ju inte sett till brottets karaktär. Det är här LW får problem, tror jag. För nu finns det en stor risk att hela hennes mindre smickrande val i livet kommer upp till ytan och det får inte hända.

Den LW jag kände var fullkomligt felfri i sina egna ögon. Kan det vara så illa att LW här skapar en väv av lögner enkomt för att skydda sitt eget anseende? Isfall är det en katastrof för många inblandade människor. Kan allt "det finns mer" vara skapat av LW själv???

OM SDs och HDs barn också blev intervjuade av socialtjänsten så förstår jag mer än väl att LW ville prata med HD. Slut citat.

Det finns en del fog för att mycket av denna initierade text kommer bekräftas i FUP

Det här är säkert den version SD har kört med, eller en av versionerna. Vi får väl se när FUP:en kommer.

Det som fascinerar mig med detta pm är att det finns en sorts trovärdighet över det som får mig att tro att det måste vara skrivet av någon som är inblandad på ena eller andra sättet.

Om nu någon inblandad satt på denna information och ville få sanningen att komma fram, vad skulle hen göra då? Gå till polisen med det? (Förhoppningsvis!) Hen ville tydligen få ut det i tråden, men ville inte posta direkt. Istället väljer hen att skicka det i pm.

Om jag skulle sitta på denna info och ville pm:a det till någon, vem skulle jag då välja? Knappast en postare som Snor-Johan. Det faller på sin egen orimlighet. Varför skulle någon med den insynen välja att skicka detta till dig av alla postare? Varför tror du att du fick det och inte honan, panzer, strof, modesty?

Om fler har fått samma pm, träd då gärna fram med det! Det är väl bra om alla får veta detta? Sanningen behöver väl komma fram, eller...?
Citera
2019-10-03, 14:33
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Det tror jag också.

Se där. För en gångs skull håller jag med dig helt. (Det fetade.)
Citera
2019-10-03, 14:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det här är säkert den version SD har kört med, eller en av versionerna. Vi får väl se när FUP:en kommer.

Det som fascinerar mig med detta pm är att det finns en sorts trovärdighet över det som får mig att tro att det måste vara skrivet av någon som är inblandad på ena eller andra sättet.

Om nu någon inblandad satt på denna information och ville få sanningen att komma fram, vad skulle hen göra då? Gå till polisen med det? (Förhoppningsvis!) Hen ville tydligen få ut det i tråden, men ville inte posta direkt. Istället väljer hen att skicka det i pm.

Om jag skulle sitta på denna info och ville pm:a det till någon, vem skulle jag då välja? Knappast en postare som Snor-Johan. Det faller på sin egen orimlighet. Varför skulle någon med den insynen välja att skicka detta till dig av alla postare? Varför tror du att du fick det och inte honan, panzer, strof, modesty?

Om fler har fått samma pm, träd då gärna fram med det! Det är väl bra om alla får veta detta? Sanningen behöver väl komma fram, eller...?

Jag har inte fått samma PM men andra med liknande och även motsatta uppgifter.
Det är dock inget man vill dela med alla i tråden, om inte uppgiftslämnaren specifikt ber om det.

I detta fallet har uppenbarligen S-J blivit ombedd att dela uppgifterna i tråden.
Citera
2019-10-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
📂 Gällande Tisdagen den 15 Maj år 2018.

Vad anbelangade HD👤 så var vederbörande redan misstänkt av polisen enligt angivet datum ovan, polisen gjorde även genomsökning inom ifrågavarande's bostadsrätt utan något resultat därstädes.

Gällande Måndagen den 14 Maj år 2018 kontaktade HD👤 sin arbetsplats via ett telefonsamtal för att då sjukanmäla sig. Till observandum, vederbörande var inte sjukskriven med hjälp av ett tidigare läkarbesök och läkarintyg, utan endast genom då, egen sjukanmälan.

HD👤 var sedan från och med Måndagen den 14 Maj år 2018 frånvarande från sin arbetsplats under en längre tidsperiod, det vill säga, därefter sin då tidigare gjorda sjukanmälan.

Polisen besökte sedan HD's👤 arbetsplats och tillsammans med en där dåvarande undersköterska gick man igenom ett speciellt medicinförråd.

Polisen gick även igenom via undersökningar av ett antal förråd så som medicinskåp, man gick också igenom via undersökningar i omklädningsrummet vid det då aktuella tillfället inom HD's👤 arbetsplats.

Till observandum, vid det då aktuella tillfället när polisen utförde sina undersökningar inom HD's👤 arbetsplats, blev man även tvungen att klippa upp vissa skåp för att kunna inspektera därinom dessa.

Polisen gjorde även flera undersökningar på andra avdelningar, det vill säga, något utanför själva HD's direkta arbetsplats.

Vad anbelangade HD👤 och den då aktuella tidpunkten inkom så småningom en annan person för vederbörande's räkning och inlämnade ett läkarintyg.

Till nytt observandum, HD👤 hade absolut ingen aning om USA-resan.

Komplettering, SD👤 kontaktade ett flertal personer inom HD's👤 arbetsplats för samtal via telefon en kort tid efter mordet hade begåtts.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen

God eftermiddag @ JokerMannen.

Då hittade polisen efter en snabb genomsökning hemma hos HD läkemedel som endast sjukhusen tillhandahåller?
Därav genomgång av läkemedelsskåp?

Att HD inte visste om USA resan är ytterst intressant.
Citera
2019-10-03, 14:51
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har inte fått samma PM men andra med liknande och även motsatta uppgifter.
Det är dock inget man vill dela med alla i tråden, om inte uppgiftslämnaren specifikt ber om det.

I detta fallet har uppenbarligen S-J blivit ombedd att dela uppgifterna i tråden.

Men om det finns sakligt innehåll i dessa pm som berör skeendena kring mordet vore det inte viktigt att de blev kända då? Det kanske är känsliga saker som enbart polisen borde känna till? Men vilket är då syftet med att pm:a ut det i tråden snarare än att hålla tyst om det eller att posta det direkt i tråden?
Citera
2019-10-03, 14:54
Medlem
SloppySecondss avatar
Att paret D är lite avvikande/rubbade är väl ganska EL natural... IceQueen och "vanliga killen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in