2019-10-02, 21:39
Medlem
Oavsett om du är en älskarinna som leker med en gift man, är gift eller i ett nytt förhållande, finns det ett sätt för alla kvinnor:
Lämna!
Efter första slaget eller första hotet, Lämna!

Gå inte på förlåten, gråten, löften och andra tomma ord.
Det är inte han det är synd om, han kan inte bli bättre och han kommer göra om det.

Enda sättet lämna direkt.

Det är vad som skulle ha räddat LW.

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Fast har Stefan slagit Lena? Bevisligen? Och dra nu inte ”knoggnuggningen” vars anmälan lades ner, ett varv till. Tror ingen orkar....

Gör du dig dum med flit? Dels var texten skriven om hur kvinnor kan undvika att bli mördade, inte specifikt LW.
Dels kan "slagen" ersättas med annan våld, såsom greppa hårt om armar, stryptag ja även knoggnuggning är våld dom inte ska få förekomma i någon relation.

Har du fler idiotiska frågor? För jag tror inte jag orkar förklara mer för dig.
Citera
2019-10-02, 21:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så SD är en statligt sanktionerad misshandlare?
Våld är inte misshandel såtillvida du inte påstår poliser misshandlar vid ingripanden?

Misshandel kan vara brottslig, men behöver inte vara det. Man kallar det förstnämnda för "brottslig misshandel" i de fall det behöver tydliggöras. Exenpelvis finns det ju länder där kvinnomisshandel till en viss grad ej är en brottslig gärning. Det förändrar dock inte att det ändå är misshandel. Men smartast i det här fallet med bilincidenten mellan SD och LW är nog att använda sig av uttrycket "fysiskt våld", vilket enligt åklagaren var berättigat att i det fallet använda sig av.
Citera
2019-10-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja men vad bra , då har jag uppfattat rätt ; att det var Behol*er * som var den hon ville ha med på resan !

Ja men då vore ju allt i sin fulla rätt att gå vidare i livet för alla .
L*ena med sin nyfunna flört och SD skulle ju lappa ihop sitt äktenskap med en resa till Staterna !?

Vad var det som gjorda i det läget att L*ena dödades ?
Det passar liksom inte in i det hela ? För vem hade anledning att bli svartsjuk då ???Fattar ingenting.
Otroligt ?

Man blir förvirrad på det här .

SD är/var den som inte klarade att bli avvisad. Ingen annan skulle heller få henne.
Citera
2019-10-02, 21:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag tycker att det ska ”lösas” i en domstol, och att det ska bevisas utom rimligt tvivel att den tilltalade är skyldig. Precis som vi förhoppningsvis har det. Vad ska vi döma utifrån, menar du? Känslor? Pöbel-domar och häxbål har vi väl kastat på historiens soptipp?

”Alla eller åtminstone många” Är de ögonvittnen då?

Rättsystemet har och kommer alltid att ha sina briser tror jag, men se det från alla perspektiv. Du ska även beröva en människa livet i form av en mord-dom. Ska vi inte känna att det har gått rätt till då?
Fast försök förstå det ur åklagarmyndighetens perspektiv också. SD har alltså inte kunnat bevisa vad han gjorde under mordkvällen. KammarÅklagare vid namn: Åsa Hiding och rådman Jens Lindborg kommer aldrig att släppa det här nu.

Här på bilden nedan ser du Jens Lindborg tillsammans med flera höga militärer. Tror du att han har hittat på alltihop?
https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2010/03/nya-svenskledda-styrkehogkvarteret-redo-att-ta-over-eu-navfor-i-april/
Senast redigerad av Draifos 2019-10-02 kl. 22:08.
Citera
2019-10-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ja tur det inte var sant för såg framför mig dessa vuxna människor stå och skrika till varandra ,först HD till SD ; -Att om du nu åker med L*ena till Norge då blir det ingen Amerikaresa och sen blir det skilsmässa !
Och sen i andra hand ; Behol**r * säga bestämt med armarna i kors ;-Ja du ,skall han med , då avstår jag !
Det hade blivit ett riktigt kaos ,så det var ju bra att det INTE var sant ...

Ibland undrar man om SD tycker det är skönt att LW inte finns i livet ,för då slipper han välja mellan sin fru och henne ?
Kan det vara så illa att han hade problem med det ?

Förlåt att jag skriver så rått ,menade inte det ,ville bara få fram hur han kanske känner inuti nu...
Så att man kan förstå det ofattbara mordet på L*ena.
Spekulation

Det oförlåtliga är ju att en människa har fått sätta livet till ,och det skall inte behöva hända i dagens samhälle ? Det finns ju besöksförbud för båda parter ,det finns samtalshjälp omkring hur man skall lösa det genom att få lära sig hur man skall tänka bort vissa saker som oroar eller irriterar en osv.

Att döda någon är ett steg för långt ,då har gränsen överskridits

När mordet skedde var skilsmässoansökan HD/SD redan inskickad. Han hade de facto ingen att välja mellan.
Senast redigerad av Remark 2019-10-02 kl. 22:23.
Citera
2019-10-02, 22:20
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja polisen gjorde inget, vilket de nästan aldrig gör innan en kvinna slås ihjäl.
Åklagare och poliser som inte agerar hårt mot kvinnomisshandel, ofredande och hot är medskyldiga till de många kvinnomorden som sker i Sverige, idag.

Tog man i med hårdhandskarna från början, straffar våldsmännen och skyddar kvinnorna skulle långt färre mördas.

Men det tycker inte du ditt as, du tycker att mördaren gjorde en välgärning som ströp LW, fy fan för dig!

Ströp? Var har du fått det ifrån? Källa?
Citera
2019-10-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ja men vad bra , då har jag uppfattat rätt ; att det var Behol*er * som var den hon ville ha med på resan !

Ja men då vore ju allt i sin fulla rätt att gå vidare i livet för alla .
L*ena med sin nyfunna flört och SD skulle ju lappa ihop sitt äktenskap med en resa till Staterna !?

Vad var det som gjorda i det läget att L*ena dödades ?
Det passar liksom inte in i det hela ? För vem hade anledning att bli svartsjuk då ???Fattar ingenting.
Otroligt ?

Man blir förvirrad på det här .
Uppenbarligen fanns det en som fortfarande ville äta kakan och ändå ha den kvar.. Svårare än så är det väl inte..
Citera
2019-10-02, 22:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När mordet skedde var skilsmässoansökan HD/SD redan inskickad. Han hade de facto ingen att välja mellan.
Ja, exakt så menar åklagare Hiding och tingsrätten. SD hade alltså inget annat val än att döda den ena av dem. Och det är åklagarens gärningsbeskrivning som gäller.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-02 kl. 22:45.
Citera
2019-10-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
[/b] Ströp? Var har du fått det ifrån? Källa?
SD tog stypgrepp på LW när han tryckte ned hennes huvud i bilen.

Ett beteende som snoris har försvarat, jublat åt och förhärligat ända sedan mordet. Det aset.
Citera
2019-10-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast försök förstå det ur åklagarmyndighetens perspektiv också. SD har alltså inte kunnat bevisa vad han gjorde under mordkvällen. KammarÅklagare vid namn: Åsa Hiding och rådman Jens Lindborg kommer aldrig att släppa det här nu.

Här på bilden nedan ser du Jens Lindborg tillsammans med flera höga militärer. Tror du att han har hittat på alltihop?
https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2010/03/nya-svenskledda-styrkehogkvarteret-redo-att-ta-over-eu-navfor-i-april/

Jag hoppas självklart att de har ett starkt fall.

Vad ett foto med några höga militärer har för relevans för en objektiv åskådare gick mig förbi faktiskt. Om du menar att det ska ses som karaktärsdanande, så vete fan. Jag har gjort militärtjänstgöring...

Jag tolkar in en desperation från din sida, med din övertygelse att de har rätt GM kombinerat med en oro över att de inte ska lyckas få en fällande dom. Är det riktigt uppfattat?

Är det så självklart som många får det att låta, att det är Stefan som med berått mod har mördat Lena, så lär de nog få till en dom.

Eller så kan det vara så att de som gapar högst om hur självklar han är som MGM i själva verket är oroliga för det inte ska räcka, och att de då i rättslig mening har haft fel. Och även i ganska grova och upprepande ordalag faktiskt lagt en betydande del av sin vakna tid på att förtala den MGM.

Spännande är det iaf, även om jag mest är intresserad av det juridiska, så är det både underhållande och skrämmande(skrämmande på så sätt att vi sitter med ett nämndemannasystem)men det är ju bara i första instansen, att läsa lite här då och till. Vilka fantastiska romaner vissa får ihop. Någon som kommer in i tråden skulle ju kunna tro att det bara är sanningar, när kanske 90% är spekulationer.
Citera
2019-10-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det skulle du vilja va?
Jag kan försäkra dig att jag mår utmärkt, särskilt som SD är inlåst och LW kommer få upprättelse.
Det är nog bättre du tar en paus, en lång, för du tillför ingenting.

Du verkar upprörd. Är det någon här som tillfört någonting de senaste månaderna i tråden, eller kommer göra innan den 24/10?

Du svarade inte på min fråga. Du påstod att Lena skulle ha levt om hon gick efter första slaget. Jag har inte sett någonting övertygande om att det ska ha förekommit något slag

Vidare finns forskning på att långt ifrån alla kvinnomord föregås av tidigare misshandel.

Så nu har du chansen att tillföra något, genom att backa upp dina påståenden.
Citera
2019-10-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, exakt så menar åklagare Hiding och tingsrätten. SD hade alltså inget annat val än att döda den ena av dem. Och det är åklagarens gärningsbeskrivning som gäller.

Är det? Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in