2019-10-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja visst är det så att döma av allt som framkommit. De har båda betett sig illa mot varandra. Hot och trakasserier har nog flugit fram och tillbaka mellan dem båda.

Jag tror inte Lena var den kuvade kontrollerade som det brukar vara i klassiska relationer där männen styr kvinnan och bryter ner henne. Hade det varit så hade Lena aldrig vågat provocera SD genom att kalla honom förolämpande ord som "tummetott" och vägrat gå ur hans bil när han blir arg. Hon hade heller aldrig gått ensam till planket med honom på natten om hon varit den klassiska rädda och hotade kvinnan.

Det stämmer inte att hon var det kvinnliga offret här utan hon gav igen i denna relation. De var båda av samma skrot och korn, d.v.s. kontrollerande egoistiska energiska människor som var lättkränkta och förstörde varandra.

Till slut fick den ena nog, som det brukar bli förr eller senare i denna typ av destruktiva på- och avförhållanden.

Skulle tro det. För mig framträder två stycken klockrena narcissister.

Men vad är det för datum och hålltider framöver, vad gäller det juridiska?
Citera
2019-10-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanon!
" ...Även förhör med andra personer är fortfarande aktuellt...)

Detta är svart på vitt!

Vad är svart på vitt?🤔 Är det klart vilka som avses med 'andra personer'? Begriper inte.
Citera
2019-10-02, 20:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix

Nästa omhäktning för MGM är den 24/10-2019, vad som gäller MGK vet endast Hiding.
Citera
2019-10-02, 20:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Visst är det så men när en del skriver här som om det vore sanning att SD hotat, trakasserat och misshandlat henne och därför ger honom diagnoser som psykopati så måste det läggas fram att våldet och hoten i relationen lika väl kan ha varit ett ömsesidigt beteende från båda parter. Det finns mer som tyder på det än att Lena var en rädd kuvad kvinna.

Vad tyder på att LW behandlade SD på samma sätt? Anmälde han henne? Det borde han gjort när han själv blev anmäld av henne om han hade fått ta emot hot och trakasserier från LW. Jag tror det var han som stod för dessa saker i deras relation.
Citera
2019-10-02, 20:23
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Man kan även fundera på varför SD i så fall har hotat,trakasserat samt misshandlat LW.
Vilka bakomliggande faktorer triggade igång det?
Jag tror också att de båda har ingått i en nedåtgående spiral.
Ingen rök utan eld.
En farlig lek.

Självklart hade det funnits bättre lösningar ..men mördaren var troligtvis trängd i ett hörn.
Det är vad jag tror.

Så det ursäktar hans gärning? Finns många i den här tråden som är oroväckande eniga om att det är offrets fel att hon mördas. Så SD hade rätt att mörda henne för att hon pressade honom med någonting?
Varför fundera på varför han hotade och trakterade LW? Varför gör män sådant tror du?
Senast redigerad av flixa81 2019-10-02 kl. 20:29.
Citera
2019-10-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är lite speciellt i ett fall som det här, där åklagaren redan i utredningens inledning får tag i gärningsmannen. Bevisbördan som idag ställs på en åklagare är kanske alldeles för stor. Det ställs höga krav på att åklagaren skall bevisa att den misstänkte är gärningsmannen, vilket leder till alltför få fällande domar. Förövarens roll i rättegången blir med den här sneda bevisbördan helt passiv, och åklagaren riskerar att få huvudrollen i ett skådespel hon helst skulle slippa medverka i. Det är en lagstiftning som skapar rättsosäkerhet och rädsla för att åtala och gå vidare med fallet.

En lösning skulle kunna vara en förskjutning av bevisbördan. Ett åklagare skulle bara behöva visa att det är möjligt att den misstänkte är gärningsmannen, och därefter går bevisbördan över på den misstänkte som då skulle behöva styrka att han inte har begått brottet. En sådan förskjutning av bevisbördan skulle kunna få en preventiv effekt. Om en potentiell förövare vet att en åklagare inte behöver göra mer än visa på möjligheten att det är rätt gärningsman, och att det därefter övergår en mycket tung bevisbörda på förövaren att bevisa att så inte är fallet, så skulle detta förhoppningsvis vara avskräckande och även leda till fler fällande domar.

Nej tack! Vi har redan idag åklagare som begår tjänstefel och väcker åtal pga aktivism och dylikt.

Det måste alltid vara viktigare med rätt domar än antal fällda. Märklig ståndpunkt, som man bara hittar hos skatteverket normalt sett.
Citera
2019-10-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Så det ursäktar hans gärning? Finns många i den här tråden som är oroväckande eniga om att det är offrets fel att hon mördas. Så SD hade rätt att mörda henne för att hon pressade honom med någonting?
Varför fundera på varför han hotade och trakterade LW? Varför gör män sådant tror du?

Självklart finns det bättre lösningar än att ta livet av folk då det inte är ett alternativ.

Man måste ändå förstå att människor män som kvinnor kan hamna i trängda lägen.Då vinner man på att själv backa.
Bättre att bära hundhuvudet och lämna slokörad med svansen mellan benen.Än att råka ut för både det ena och det andra tycker jag.
Vad var alternativet?
Att hellre bli mördad?
Jag har ställt frågan några gånger och gör det igen:
Varför sökte hon sig inte till Kvinnojouren? eller till Kyrkan?Eller till någon kurator?Socionom?
Hon hade ju åtminstone sina barns trygghet att värna om kan jag tycka.
Jag kan tycka det var oansvarigt gjort.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-10-02 kl. 20:44.
Citera
2019-10-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Enkelt.
Oavsett om du är en älskarinna som leker med en gift man, är gift eller i ett nytt förhållande, finns det ett sätt för alla kvinnor:
Lämna!
Efter första slaget eller första hotet, Lämna!

Gå inte på förlåten, gråten, löften och andra tomma ord.
Det är inte han det är synd om, han kan inte bli bättre och han kommer göra om det.

Enda sättet lämna direkt.

Det är vad som skulle ha räddat LW.

Fast har Stefan slagit Lena? Bevisligen? Och dra nu inte ”knoggnuggningen” vars anmälan lades ner, ett varv till. Tror ingen orkar....
Citera
2019-10-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix

Absolut
Citera
2019-10-02, 20:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror du är inne på rätt spår i ditt första stycke. Mycket talar för att dom hade ett som i alla destruktiva förhållanden ett jojo-förhållande men att slutet blev som du beskrivit det.

Om vi håller med dom som tror att LWs avvisande av SD skapat det raseri som orsakat det grymma våldet så haltar det betänkligt då det inte finns någonting som visat på att SD haft utmärkande svårigheter att bli avvisad. Dessutom bortser tesen från HD som misstänkt för mordet. Eftersom jag tror han är mentalt frisk tror jag inte ett skit på det för att vara frank.

Din tes i första stycket blir med kunskap om LW,s utpräglade oförmåga att foga sig i ett nej ensamt kvar som enligt mitt förmenande kunnat bygga upp det raseri som utlöste det besinningslösa våldet bakom planket. Detta scenario får med full styrka in HD i ekvationen emedan jag tror att hennes roll grovt underskattats.

Jag tror att en pressen från LW,s kamplystna vägran att acceptera SD ville lappa ihop det med HD är det som rent logiskt kunnat bygga upp det ursinne som urartade bakom planket.

Jo det var något jag hade i tanken omkring att vara älskarinna till en gift man .ATT man aldrig kan ;och då menar jag ALDRIG kan kräva utav mannen som är gift ,att han skall lämna sin fru och barn .
Det är som en oskriven lag i århundraden .

Hur många kvinnor har inte sörjt att de endast fick fungera älskarinna i ett antal år ....varken mer eller mindre !
Det tror jag beror på att vi män ser saker och ting på ett speciellt sätt ,typ mera praktiskt även om det låter kasst .
Att har man fru och barn ,ja då har man det .
Behövs det mera sex så fixar man det någon annanstans ,MEN! lägg märke till ATT då menar inte dessa gifta män ATT de kommer att ändra på resten utav sitt liv .
Hoppas de där Japanska dockorna kommer ut på marknaden snart så att alla män med övermäktigt sexbehov ,kan få en sådan utav sin fru efter ett antals år de varit gifta ....då blir det (antar jag ) ett gäng människoliknande dockor som ligger utslängda ,sönderrivna bakom ett och annat bollplank eller möjligen Bullerplank ?

För man kan säkert bli avundsjuk/svartsjuk på dem också ,vem vet ?
Citera
2019-10-02, 21:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(Självklart var hon det.Hon kunde inte ta ett nej. Läs mitt inlägg ang fikat mitt i natten)

Hon fyllde ju år den kvällen så hon kanske undrade över varför han ,som hon var älskarinna åt ,inte uppvaktade henne lite extra just då. Istället bad han om att få åka hem till frugan ....

Hade nog varit bra om LW hade tröttnat där och tackat för sig ,för resten utav hennes liv ,då hade hon kanske varit i livet nu ?

//En annan undran jag har ? Det skrevs härinne ,men hur mycket sanning var det i det ?
Att hon ville få med SD på Norgeresan ?????
Senast redigerad av landbandy 2019-10-02 kl. 21:04.
Citera
2019-10-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det var något jag hade i tanken omkring att vara älskarinna till en gift man .ATT man aldrig kan ;och då menar jag ALDRIG kan kräva utav mannen som är gift ,att han skall lämna sin fru och barn .
Det är som en oskriven lag i århundraden .

Hur många kvinnor har inte sörjt att de endast fick fungera älskarinna i ett antal år ....varken mer eller mindre !
Det tror jag beror på att vi män ser saker och ting på ett speciellt sätt ,typ mera praktiskt även om det låter kasst .
Att har man fru och barn ,ja då har man det .
Behövs det mera sex så fixar man det någon annanstans ,MEN! lägg märke till ATT då menar inte dessa gifta män ATT de kommer att ändra på resten utav sitt liv .
Hoppas de där Japanska dockorna kommer ut på marknaden snart så att alla män med övermäktigt sexbehov ,kan få en sådan utav sin fru efter ett antals år de varit gifta ....då blir det (antar jag ) ett gäng människoliknande dockor som ligger utslängda ,sönderrivna bakom ett och annat bollplank eller möjligen Bullerplank ?

För man kan säkert bli avundsjuk/svartsjuk på dem också ,vem vet ?
Ha,Ha,
Jag har tidigare varit älskarinnan.Man var en sexleksak och inget annat.Nåt som det gick att hantera lite hur som helst.Så klart man har sörjt .. gråtit ..men också "gjort upp med det förflutna "och gått vidare.
Självklart kan en älskarinna inte tvinga sig till att få mannen.Han är ju redan upptagen.Tar man älskarinnerollen accepterar man ju att bara vara nummer två.Om ens det.
Ha . ha. Ja,jag kan hålla med om att vi kvinnor kan va rätt dumma emellanåtTur man lärt sig!
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-10-02 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in