Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Tror du är inne på rätt spår i ditt första stycke. Mycket talar för att dom hade ett som i alla destruktiva förhållanden ett jojo-förhållande men att slutet blev som du beskrivit det.
Om vi håller med dom som tror att LWs avvisande av SD skapat det raseri som orsakat det grymma våldet så haltar det betänkligt då det inte finns någonting som visat på att SD haft utmärkande svårigheter att bli avvisad. Dessutom bortser tesen från HD som misstänkt för mordet. Eftersom jag tror han är mentalt frisk tror jag inte ett skit på det för att vara frank.
Din tes i första stycket blir med kunskap om LW,s utpräglade oförmåga att foga sig i ett nej ensamt kvar som enligt mitt förmenande kunnat bygga upp det raseri som utlöste det besinningslösa våldet bakom planket. Detta scenario får med full styrka in HD i ekvationen emedan jag tror att hennes roll grovt underskattats.
Jag tror att en pressen från LW,s kamplystna vägran att acceptera SD ville lappa ihop det med HD är det som rent logiskt kunnat bygga upp det ursinne som urartade bakom planket.
Jo det var något jag hade i tanken omkring att vara älskarinna till en gift man .ATT man aldrig kan ;och då menar jag ALDRIG kan kräva utav mannen som är gift ,att han skall lämna sin fru och barn .
Det är som en oskriven lag i århundraden .
Hur många kvinnor har inte sörjt att de endast fick fungera älskarinna i ett antal år ....varken mer eller mindre !
Det tror jag beror på att vi män ser saker och ting på ett speciellt sätt ,typ mera praktiskt även om det låter kasst .
Att har man fru och barn ,ja då har man det .
Behövs det mera sex så fixar man det någon annanstans ,MEN! lägg märke till ATT då menar inte dessa gifta män ATT de kommer att ändra på resten utav sitt liv .
Hoppas de där Japanska dockorna kommer ut på marknaden snart så att alla män med övermäktigt sexbehov ,kan få en sådan utav sin fru efter ett antals år de varit gifta ....då blir det (antar jag ) ett gäng människoliknande dockor som ligger utslängda ,sönderrivna bakom ett och annat bollplank eller möjligen Bullerplank ?
För man kan säkert bli avundsjuk/svartsjuk på dem också ,vem vet ?