2019-10-02, 21:06
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg av GilGrissom 82 från
den 2/12- 18, om när cajj** hämtade
LW för burkletartur i skogen, där
redan SD + barn befann sig.

Antar att både LW och SD fascinerades utav varandra som de energiska ivriga aktiva personer de var ,men frågan är hur ett sådant förhållande hade funkat fullt ut ?

Kan ju vara bra om någon i ett förhållande är lite mer dämpad och finns där som trygg reservoar ,på något sätt ,för annars borde ju två så lika individer stressa ihjäl varandra .....eller ?

Typ Vem är bäst ? och Vem kan mest ?
Senast redigerad av landbandy 2019-10-02 kl. 21:09.
Citera
2019-10-02, 21:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ha,Ha,
Jag har tidigare varit älskarinnan.Man var en sexleksak och inget annat.Nåt som det gick att hantera lite hur som helst.Så klart man har sörjt .. gråtit ..men också "gjort upp med det förflutna "och gått vidare.
Självklart kan en älskarinna inte tvinga sig till att få mannen.Han är ju redan upptagen.Tar man älskarinnerollen accepterar man ju att bara vara nummer två.Om ens det.
Ha . ha. Ja,jag kan hålla med om att vi kvinnor kan va rätt dumma emellanåtTur man lärt sig!

Ja det är en skola livet ,men de säger ju att allt man klarar att gå igenom det gör en stark och klokare och gör dej till en mycket mer erfaren-utav-livet-människa ,som kan vara glad och ödmjuk i fortsättningen utav livet pga allt du klarat av
Du får en alldeles EGEN RESPEKT för Dej själv .
Det är inte illa !
Senast redigerad av landbandy 2019-10-02 kl. 21:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att både LW och SD fascinerades utav varandra som de energiska ivriga aktiva personer de var ,men frågan är hur ett sådant förhållande hade funkat fullt ut ?

Kan ju vara bra om någon i ett förhållande är lite mer dämpad och finns där som trygg reservoar ,på något sätt ,för annars borde ju två så lika individer stressa ihjäl varandra .....eller ?

Typ Vem är bäst ? och Vem kan mest ?

Ja du.. det kan man undra..
Självklart fascinerades de av varandra.
Om det hade funkat på riktigt?
Nja.. tveksamt..Då hade ju fascinationen spänningen inte funnits på det viset som jag tror de upplevde.
Om båda aldrig varit hemma utan hållt på med träning mm för det mesta..Vem skulle städa hemmet,laga mat, ta hand om barnen? Troligtvis ingen.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej tack! Vi har redan idag åklagare som begår tjänstefel och väcker åtal pga aktivism och dylikt.

Det måste alltid vara viktigare med rätt domar än antal fällda. Märklig ståndpunkt, som man bara hittar hos skatteverket normalt sett.
Jag förstår hur du menar 'Siix'. Visst begås det säkert ofta tjänstefel av åklagare som det är nu, men det kanske beror just på det här med att lagarna är skrivna på det här restriktiva sättet. Det är väl en eftersläpning.

Men hur tycker du själv då att man skulle ha löst det här, i en situation där alla (eller åtminstone väldigt många) nu visste att det var just SD som hade mördat LW? Har du kanske något bättre förslag själv?
Senast redigerad av Draifos 2019-10-02 kl. 21:29.
Citera
2019-10-02, 21:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Ja du.. det kan man undra..
Självklart fascinerades de av varandra.
Om det hade funkat på riktigt?
Nja.. tveksamt..Då hade ju fascinationen spänningen inte funnits på det viset som jag tror de upplevde.
Om båda aldrig varit hemma utan hållt på med träning mm för det mesta..Vem skulle städa hemmet,laga mat, ta hand om barnen? Troligtvis ingen.

Ja vad tokigt det skulle ha kunnat bli ...
Citera
2019-10-02, 21:17
Medlem
Citat:
Hon fyllde ju år den kvällen så hon kanske undrade över varför han ,som hon var älskarinna åt ,inte uppvaktade henne lite extra just då. Istället bad han om att få åka hem till frugan ....

Hade nog varit bra om LW hade tröttnat där och tackat för sig ,för resten utav hennes liv ,då hade hon kanske varit i livet nu ?

//En annan undran jag har ? Det skrevs härinne ,men hur mycket sanning var det i det ?
Att hon ville få med SD på Norgeresan ?????
LW borde tackat för sig där och då.(men jag förstår att hon var jätteförälskad i SD.Svårt då)
Citera
2019-10-02, 21:19
Medlem
Citat:
Hon fyllde ju år den kvällen så hon kanske undrade över varför han ,som hon var älskarinna åt ,inte uppvaktade henne lite extra just då. Istället bad han om att få åka hem till frugan ....

Hade nog varit bra om LW hade tröttnat där och tackat för sig ,för resten utav hennes liv ,då hade hon kanske varit i livet nu ?

//En annan undran jag har ? Det skrevs härinne ,men hur mycket sanning var det i det ?

Ingen. Hon hade redan resekamrat som hon såg fram emot att vara tillsammans med/lära känna bättre.
Citera
2019-10-02, 21:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
LW borde tackat för sig där och då.(men jag förstår att hon var jätteförälskad i SD.Svårt då)

Ja det är ju just det ,att de som varit med i sådana här triangeldraman de har varit i ett skruvstäd utav både logik och sinnlighet och då är det inte lätt för oss andra att förstå det hela ?

- Hur svårt kan det va ? är väl standardkommentaren om ifall man skulle råka beklaga sig ...men jag antar att alla som varit med om detta ; Du ,LW och många många fler ,de har inte haft det lätt på något sätt .

Att välja det kloka eller det man känner inombords ? Jaa Du ....
Citera
2019-10-02, 21:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen. Hon hade redan resekamrat som hon såg fram emot att vara tillsammans med/lära känna bättre.

Ja men vad bra , då har jag uppfattat rätt ; att det var Behol*er * som var den hon ville ha med på resan !

Ja men då vore ju allt i sin fulla rätt att gå vidare i livet för alla .
L*ena med sin nyfunna flört och SD skulle ju lappa ihop sitt äktenskap med en resa till Staterna !?

Vad var det som gjorda i det läget att L*ena dödades ?
Det passar liksom inte in i det hela ? För vem hade anledning att bli svartsjuk då ???Fattar ingenting.
Otroligt ?

Man blir förvirrad på det här .
Citera
2019-10-02, 21:27
Medlem
Citat:

Angående det sista så är det noll sanning i det. Stum utav förundran att ens någon kunde ta postare som skrev detta seriöst.
Citera
2019-10-02, 21:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Angående det sista så är det noll sanning i det. Stum utav förundran att ens någon kunde ta postare som skrev detta seriöst.

Ja tur det inte var sant för såg framför mig dessa vuxna människor stå och skrika till varandra ,först HD till SD ; -Att om du nu åker med L*ena till Norge då blir det ingen Amerikaresa och sen blir det skilsmässa !
Och sen i andra hand ; Behol**r * säga bestämt med armarna i kors ;-Ja du ,skall han med , då avstår jag !
Det hade blivit ett riktigt kaos ,så det var ju bra att det INTE var sant ...

Ibland undrar man om SD tycker det är skönt att LW inte finns i livet ,för då slipper han välja mellan sin fru och henne ?
Kan det vara så illa att han hade problem med det ?

Förlåt att jag skriver så rått ,menade inte det ,ville bara få fram hur han kanske känner inuti nu...
Så att man kan förstå det ofattbara mordet på L*ena.
Spekulation

Det oförlåtliga är ju att en människa har fått sätta livet till ,och det skall inte behöva hända i dagens samhälle ? Det finns ju besöksförbud för båda parter ,det finns samtalshjälp omkring hur man skall lösa det genom att få lära sig hur man skall tänka bort vissa saker som oroar eller irriterar en osv.

Att döda någon är ett steg för långt ,då har gränsen överskridits
Senast redigerad av landbandy 2019-10-02 kl. 21:46.
Citera
2019-10-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag förstår hur du menar. Visst begås det säkert ofta tjänstefel av åklagare som det är nu, men det kanske beror just på det här med att lagarna är skrivna på det här restriktiva sättet. Det handlar väl om en eftersläpning.

Men hur tycker du själv då att man skulle ha löst det här, i en situation där alla (eller åtminstone ganska många) nu visste att det var just SD som hade mördat LW? Har du kanske något bättre förslag själv?

Jag tycker att det ska ”lösas” i en domstol, och att det ska bevisas utom rimligt tvivel att den tilltalade är skyldig. Precis som vi förhoppningsvis har det. Vad ska vi döma utifrån, menar du? Känslor? Pöbel-domar och häxbål har vi väl kastat på historiens soptipp?

”Alla eller åtminstone många” Är de ögonvittnen då?

Rättsystemet har och kommer alltid att ha sina briser tror jag, men se det från alla perspektiv. Du ska även beröva en människa livet i form av en mord-dom. Ska vi inte känna att det har gått rätt till då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in