Citat:
Ursprungligen postat av
Luftgevar
Har nu försökt mig på Hajpers bonus och i slutändan så FÖRLORADE jag pengar på bonusen.
Jag försöker alltid ha MAX 10% avbränning på alla mina bets. Såhär gick det.
Satte in 1000 kr, fick 1000 kr extra att spela för.
Första matchen förlorade jag på Betfair, hade ca 5% avbränning = här försvann 100 kr.
Hade nu 10000 kronor på Hajper och bettade igen, med ca 8% avbränning = här försvann 800 kr
Förlorade detta bettet igen på Betfair så hade nu ca 24.000 kr på Hajper och bonusen hade omsatts ungefär 12.000 kr.
Så jag la ett till bet på 8000 kr för att göra klart omsättningskravet, hade ca 9% avbränning = 720 kr försvann.
DETTA bettet vann jag på Betfair så det blev även 5% vinst avgift så den totala avbränningen för sista bettet blev 9+5 = 14% = 1120 kr.
Jag fick iallafall ut pengarna från Hajper, dvs 16k.
När man räknar ihop detta så var bonusen på 1000 kr, men jag betalade ca 2020 kr i avbränning.
Så min förlust var 1020 kr OCH en massa jobb med betting OCH rädslan att inte få ut pengarna OCH lära ligga ute med nästan 30.000 kronor totalt.
En annan bonus som knullade mig riktigt rejält var LeoVegas 100% upp till 2000 kr bonus.
Det svåra med den bonusen är att man måste förlora sina riktiga pengar först innan bonuspengarna börjar ticka, och räknas mot omsättningskravet.
Såhär gick det på den bonusen:
Satte in 2000 kr, fick 2000 kr.
La ett bet på 2000kr, ca 8% avbränning = 160 kr försvann.
Förlorade detta bettet på Betfair så jag hade nu 10.000 kr på LeoVegas.
La ett till bet, på 10.000 kr, ca 5% avbränning.
Detta bettet vann jag över till Betfair, så fick en 5% vinstavgift. Så totala avbränningen blev 1000 kr.
Hade FÖRST NU förlorat alla "riktiga pengar" så nu började omsättningskravet räknas.
Så jag la ett 2000 kr bet med bonuspengar på ett 9.0 ODDS för att vara säker på att vinna på Betfair, MEN JAG FÖRLORADE den. Avbränningen var ca 10% så förlorade 200 kr.
Så satt nu med 18.000 kr på LeoVegas. La ett bet på 14.000 kr.
Vann det på Betfair så jag hade en total avbränning på ca 12% av 14k = 1680 kr.
Total avbränning kostnad: 3040 kr.
Bonus = 2000 kr.
Total förlust: 1040 kr.
Det som känns mest förjävligt dock när man sysslar med detta är skräcken att du kan förlora hela summan när som helst om bara spelbolagen bestämmer sig för att stänga av dig. Den rädslan är hemsk.
Tycker ni fortfarande att bonusbetting är helt riskfritt och i princip omöjligt att förlora pengar på?
Risken att man blir avstängd från spelbolag är ju väldigt liten. Jag har hållit på med detta i fem år och har blivit limiterad från typ två bolag och då har det ju varit för framtida bonusar. Utifrån det du skriver så verkar du ju använda dig av metoden ganska vårdslöst. Metoden är ett jättebra sätt att tjäna pengar på men då måste man ju också spela på ett riskminimerande sätt.
Att placera spel för 8.000 kr till 93% värdering är verkligen inget att rekommendera. När du gör det så vet du ju att du kan förlora 720 kr, så varför göra det?
Du verkar ju överlag jobba med allt för låg "avbränning", för att vara garanterad vinst på de bolagen som presenteras hos matched betting sidor så är det minimum 95% värdering som gäller. Om man då lägger spel som ligger på 90% då får man ju lite skylla sig själv...såklart också väldigt otur att vinna på Leovegas på en match med 9.0 i odds.
Mitt råd är att läsa igenom guiderna noga innan man placerar sina spel så att man vet i detalj hur det fungerar och sen inte skynda med att omsätta bonusen. Man ska alltid prioritera att hitta så bra odds som möjligt, inte att göra det så fort som möjligt.
Summa summarum, ja det är ett riskfritt sätt att tjäna pengar, om man gör det rätt!