2019-10-02, 17:58
Medlem
DoraFs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Det var många frågor. Jag får väl börja med en motfråga: Varifrån får du informationen att Erik Selin skulle ha varit separerad innan han träffde Blondinbella? Jag har också hört det där skvallret, men skvaller är just vad det är. Det spelar dessutom ingen som helst roll om han verkligen var det, det enda människor som inte känner honom kan veta är att han de facto var gift när han inledde en relation med Blondinbella och fortfarande är det och det är också utifrån detta man bedömer honom som osmaklig och oseriös. När relationen sedan blir känd på mindre trevliga sätt, eftersom den manglas ut på hela internet, kan i alla fall jag inte betrakta det annorlunda än att det måste vara oerhört pinsamt och jobbigt för hans närstående, särskilt hans barn. Där har du förklaringen till att jag menar att han skiter i sina barn, han är förhoppningsvis inte så dum att han inte förstod vad som skulle hända om han var otrogen med just Blondinbella
.
Frun köpte en egen villa förra året. Sugardaddy är inte synlig där, men det är hon och barnen.
Citat:
Självfallet har Erik Selins beteende i grunden ingen som helst koppling till vem han är otrogen med. Problememt med just Blondinbella handlar om att hela världen kan läsa om hans osmakliga beteende. Vilken konstig sak att säga!

Problemet när du läser vad jag skriver är att du blandar ihop Erik Selins olika roller. Han är dels affärsman, dels privatperson och människor är inte densamma i olika roller. Jag skriver om privatpersonen som i det vi diskuterar här är otroligt enkel att bedöma. Han är nämligen så klassisk som det gärna går att vara - en man som börjar bli gammal, får ångest av det och skaffar sig en storbystad blondin. Hans relation med Blondinbella handlar om ömsesidigt givande och tagande - inte om kärlek. Säkert kan de båda uppleva sig själva som förälskade, det blir ju lättare att ljuga för sig själv om man ser det så. Men i grunden handlar det om det gamla vanliga - han får känna sig ung ytterligare ett tag och hon får pengar. Den som inte ser det...tja, jag vet inte vad jag ska säga om det, faktiskt.
Din bedömning av Sugardaddy är lite kul. Det är underhållande hur du uttalar dig så tvärsäkert och radar upp kliché efter kliché. Jag och andra ser naturligtvis samma yta som du, men vi drar nödvändigtvis inte samma slutsatser som du gör. Saker och ting är ofta inte så simpla som man tror vid första anblicken. Utan att känna parterna är det omöjligt att ha kunskap om det du påstår dig veta.

En annan skojighet är att du säger emot dig själv: Först säger du att Sugardaddys beteende i grunden inte har något att göra med vem han är otrogen med. Sedan säger du att valet av en storbystad blondin är en del av hans beteende. Hur ska du ha det?

Det är möjligt att det du skriver innehåller korn av sanning. Det vet jag inte.
Jag har hört mig för och bilden jag fått är att Sugardaddy är ungefär samma person privat som i affärssammanhang. När det gäller Bellsan blandar han dessutom in båda delarna av sitt liv.
Citera
2019-10-02, 18:02
Medlem
Nu är det verkligen damage control på gång, stor humor! Har hon gjort sig av med kocken och hemmateamet än?
Citera
2019-10-02, 18:03
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Tycka vad man vill om IL men att associera henne med att behöva en sugardaddy är väl att gå lite långt. Hon är ju långt mycket framgångsrikare och mer oberoende än alla oss här.
Tja, hon medger ju själv att hon lever över sina tillgångar.
Att flyga privatget, ha kontor och bostad i NY etc kostar enorma summor. Den typen av pengar har hon inte.
Så tyvärr behöver hon en Sugardaddy för att finansiera tillvaron som internationell affärskvinna.
Jag skriver tyvärr, eftersom Bellsan alltid haft en god inkomst och borde kunna leva ett bekvämt liv.
Mycket vill ha mer.
Citera
2019-10-02, 18:09
Medlem
DoraFs avatar
Bellsans damage control fungerar inte.
Expressen har nyss publicerat en mycket syrlig kommentar.

https://www.expressen.se/noje/lowengrips-luftslott-lacker-och-hon-borde-vara-lattad/
Citera
2019-10-02, 18:10
Medlem
Löwengrip kommer att bli en given gäst i Lyxfällan där människor deltar som satt för mycket guldkant på tillvaron och spenderat pengar som de inte har.
Citera
2019-10-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pistongen
Nu är det verkligen damage control på gång, stor humor! Har hon gjort sig av med kocken och hemmateamet än?
Ja! Undrar hur det går med matintaget såhär dags innan K.K?
Citera
2019-10-02, 18:35
Medlem
[quote=DoraF|68882266]
Citat:
.
Frun köpte en egen villa förra året. Sugardaddy är inte synlig där, men det är hon och barnen.

Din bedömning av Sugardaddy är lite kul. Det är underhållande hur du uttalar dig så tvärsäkert och radar upp kliché efter kliché. Jag och andra ser naturligtvis samma yta som du, men vi drar nödvändigtvis inte samma slutsatser som du gör. Saker och ting är ofta inte så simpla som man tror vid första anblicken. Utan att känna parterna är det omöjligt att ha kunskap om det du påstår dig veta.

En annan skojighet är att du säger emot dig själv: Först säger du att Sugardaddys beteende i grunden inte har något att göra med vem han är otrogen med. Sedan säger du att valet av en storbystad blondin är en del av hans beteende. Hur ska du ha det?

Det är möjligt att det du skriver innehåller korn av sanning. Det vet jag inte.
Jag har hört mig för och bilden jag fått är att Sugardaddy är ungefär samma person privat som i affärssammanhang. När det gäller Bellsan blandar han dessutom in båda delarna av sitt liv.

Då får jag tolka det som att du bor i huset bredvid? Annars är det du skriver bara ett rykte, precis som det rykte som hävdar att Erik Selin flyttade till det här huset med sin fru men sedan flyttade ut i maj i år.

Självfallet vet vare sig du eller jag hur Erik Selin respektive Blondinbella känner (jag har heller aldrig hävdat att jag gör det) - vi finns inte i deras huvuden. Men jag är en cynisk och klarsynt jävel och resonerar lite som Leif GW Persson - man ska hata slumpen. Om all erfarenhet pekar i en riktning - titta då i den riktningen och inte i en annan.

Slutligen får jag tydligen upprepa vad jag skrev tidigare:

Erik Selin osympatiska och billiga beteende har per se inget att göra med vem han är otrogen med. Däremot blir det uppenbart för hela internet i och med att han väljer att knulla med just Blondinbella och därmed far också hans omgivning illa på ett sätt som den troligen hade sluppit om han valt någon annan bimbo. Det är skillnad på att människor i hans absoluta näromgivning får reda på hur illa han behandlar sin fru och sina barn - och på att hela internet får det. Det sistnämnda har med hans val av knullpartner att göra. I detta resonemang finns ingen motsättning. Läs igen så ska du se att du förstår det.
Citera
2019-10-02, 18:39
Medlem
https://www.expressen.se/tv/nyheter/dina-pengar/lowengripjag-vill-bli-varldens-maktigaste-kvinna/

Denna gamla intervju är bland det mest skrattretande som setts, helt fullproppad med totala lögner om det mesta. Äntligen verkar media vaknat, men skandalöst hur de helt källkritiskt bara publicerat lögner för att jaga klick. Skulle tro hon nu är rejält skuldsatt efter sina hutlösa omkostnader och det gått upp för henne att inget av bolagen kommer generera någon vinst i år. Krämkladdet är på dekis och reas ut, har genererat helt ok hittills med har ingen framtid och hennes egna samarbeten har vi alla sett vilken nivå det ligger på.
Efter katastrofen med benrakning och tandblekning lär det inte finnas någon som vill synas i hennes kanaler. Hon är passé' och slut som artist, många sanningar lär komma fram inom kort.
Citera
2019-10-02, 18:47
Medlem
Ok att hon velat projiciera en bild av överdåd, men hon skulle kunna få 90% av effekten för 20% sv kostnaden. Vad tillförde egentligen huset i St Maxime till hennes brand? Eller lägenheten i nyc som ingen bo i för 150 i månaden eller vad det är. Eller kontoret för 500 som hon sa upp direkt. Allt verkar så omotiverat dyrt och korkat.
Citera
2019-10-02, 19:02
Medlem
På riktigt SJUKT att BB skrivit en bok som heter Economista. Vad är detta för ett jäkla skämt? Hon har grävt gropen så extremt stor.
Citera
2019-10-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Så öppet och naket har jag aldrig läst på hennes blogg innan.Här radar ju Bella själv upp massa misslyckade affärer, mängder av projekt och andra planer som runnit ut i sanden.Känns som att hon var tvungen till att skriva inlägget innan tidningar började skriva och de verkar som saker sker snabbt nu.

Förra veckan hade hon lagt ut en bild på insta,där gick hon ut ur en port och en skylt syntes i bakgrunden där de stod wasakronan på och de verkar väl inom fastigheter?(och allt är ju noga genomtänkt och planerat ang va som ska synas i hennes bilder)
Sedan kmr info om ett ”enormt förvärv”
O så senaste inlägget i går kväll där hon själv börjar riva ner luftslottet hon byggt upp.
Jag kan tänka mig att hon har fått lite hjälp av ”någon” att samla ihop sig och sina överoptimistiska planer och projekt och mer drar vidare mot fastighetsbranschen.

Bellman verkar vara bipolär tycker jag. Storslagna planer och projekt som startas och lyxkonsumtion när hon är manisk. Nu är hon i en depressiv episod. Tror jag.
Citera
2019-10-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockcitygirl
På riktigt SJUKT att BB skrivit en bok som heter Economista. Vad är detta för ett jäkla skämt? Hon har grävt gropen så extremt stor.

Hon skrev den boken precis som hon startade Löwengrip Beauty tillsammans med Pingis Hadenius. Det är Hadenius som är hjärnan bakom projekten medan Blondinbella varit reklampelaren, till exempel var (är?) Hadenius vd för kosmetikföretaget men Blondinbella gjorde reklam för produkterna i sin blogg. Och som bekant fungerar inte kroppen när hjärnan inte längre är med, faktiskt är ju det till och med själva definitionen av död.

Erik Selin visste vad han gjorde när han valde en riktigt dum blondin till knullkompis. ;-)
Senast redigerad av Whatdoweknow 2019-10-02 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in