2019-10-02, 15:27
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Och så undrar jag varför man tror att Erik Selin aka Balder Balle och Blondinbella skulle ha brutit upp? Hennes om jag förstår det rätt litanior i bloggen handlar väl snarast om motsatsen. Jag har skrivit det förr men kan skriva det igen:
Det här är en relation där en mycket rik man som håller på att bli gammal vill få känna sig ung igen och skaffar sig en ny kvinna utifrån det. Sådana män är vana att bestämma och styra och det gäller Erik Selin också. Han håller på att ta över Blondinbella precis som han tagit över företag tidigare, långsamt men säkert köper han upp Blondinbella och gör henne till sin leksak. Han sätter henne i "stiftelser" och skickar iväg henne på Afrikaresor - för att hon ska framstå på det sätt som passar honom. När hennes företag inte går bra är det bara positivt för honom, då stärks hans makt över henne. Hon tvingas göra offentlig avbön och skämma ut sig som någon som aldrig riktigt klarat att bygga bolag och sedan kan han "ta hand om henne". Sådana mäns "omhändertagande" är, särskilt på sikt, inget att stå efter. Mycket ofta slutar det med ren, skär och mycket djupt förnedring av kvinnan som gav upp allt.
Ser ni verkligen inte det här? Ser ni verkligen inte vad som långsamt men säkert händer? Och tycker inte ni också att det i grunden är väldigt tragiskt? Jag gillar inte Blondinbella, bereonde på att hon är en manipulativ narcissist och mytoman, men hon hade ju chansen här att skapa sig ett eget liv. Två av hennes satsningar gick bra från början - bloggen och sedermera Löwengrip Beauty. Allt detta lyckas hon förstöra helt så att hon slutar som en knulldocka åt en man som kommer att styra hennes minsta steg.
Ser samma, men drar en snarlik slutsats
Om hon far chansen sa kommer hon att gifta sig, massa in och till och med påverka alla i sin omgivning, allt och alla ska passa in helt och hållet
Den helt outbildade glada finska (OK, akne ocksa) blondinen byts for alltid ut mot en Fru
Citera
2019-10-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det handlar om att en tidning, som håller på att granska henne ordentligt. Hon fick igår bemöta vad de fått fram och det var inget roligt de fått fram. Hon kommer inte arbeta i Amerika, hon har hittat på en massa som nu kommer avslöjas. Hon har levt över sina pengar. Nu har hon själv avslöjat hur dåligt det gått så nu kommer inte tidningens granskning av henne vara någon nyhet.
Tja, det är ju det vi sagt heela tiden och nu händer det, Bella fattar inget men när sanningen avslöjas går hon helt bananas, hon är på ruinens brant NU, samt barnen, skulle jag tippa på, igen.
B.Bella är snart heelt slut.
Citera
2019-10-02, 15:32
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Tja, det är ju det vi sagt heela tiden och nu händer det, Bella fattar inget men när sanningen avslöjas går hon helt bananas, hon är på ruinens brant NU, samt barnen, skulle jag tippa på, igen. B.Bella är snart heelt slut.
En sak kan man saga helt säkert, nar narcisister konfronteras med verkligeheten, speciellt fakta, sa reagerar dom med vansinne, värre an psykopater
T.e.x. Flink, Paddock, skolskjutare (t.e.x. Virginia Tech,... , Santa Fe High) och andra individer som tycker att samhället inte insett och respekterat deras mega-storhet
Senast redigerad av qutm 2019-10-02 kl. 15:39.
Citera
2019-10-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
En sak kan man saga helt säkert, nar narcisister konfronteras med verkligeheten, speciellt fakta, sa reagerar dom med vansinne, värre an psykopater
T.e.x. Flink, Paddock, skolskjutare och liknanden individer som tycker att samhället inte respekterat deras mega-storhet
Mmm, du har så rätt, nu kan vi bara luta oss tillbaks och se förödelsen komma, för det gör den..
(glöm aldrig att vi varnade för detta, men det sket hon i, körde bara på, i full gas..)
Citera
2019-10-02, 15:40
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Typ nu.
https://www.expressen.se/noje/lowengrips-nya-vagskal-kan-stoppa-flytten-till-usa/

Hmm, nej. De upprepar ju bara vad hon själv skrivit. Jag förväntar mig att det inletts någon typ av förundersökning eller annat av liknande dignitet. Annars skulle hon inte ha skrivit blogginlägget.
Citera
2019-10-02, 15:45
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Är det här ett tecken på att USA inte blir av?
(del av hennes senaste blogginlägg)
https://postimg.cc/WhfmNW0P

Att vara i USA och jobba varannan vecka och varannan vecka ha barnen i Sverige ger inte mycket utrymme för att ta hand om förhållandet med Balder B.

En dum fråga från mig. Vem är Balder B?
Citera
2019-10-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tack för den informationen. Vad har det med topic att göra, menar du 🤔?

Du kan ha rätt. Jag gissade att de brutit, men jag kan mycket väl ha gissar fel.

Bellsan har ju ömsat skinn - bytt persona - varje gång hon träffat en ny man. Det kan mycket väl vara på gång igen.
Vi har varit inne på de tankegångarna tidigare i tråden.
Sugardaddy kanske vill att hon ska sluta eller åtminstone begränsa sina sociala medier, kladdbolaget etc och i stället slösa sin energi på välgörenhetsarbete via stiftelsen. Om det är som du tror var Kenyaresan början på förvandlingen.
Frågan är då om det finns någon väg tillbaka för Bellsan om det skulle ta slut med Sugardaddy. Det är ju hon som tar den stora risken i förhållandet. För honom är det business as usual. Man kan undra om han gjort några bindande åtaganden gentemot henne och varför det är då bråttom. Han är ju fortfarande gift.
Svaret kanske är att hon är gravid och Sugardaddy har beslutat sig för att bilda familj med Bellsan.

Fortsättning följer
Tycka vad man vill om IL men att associera henne med att behöva en sugardaddy är väl att gå lite långt. Hon är ju långt mycket framgångsrikare och mer oberoende än alla oss här.
Citera
2019-10-02, 15:52
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Tycka vad man vill om IL men att associera henne med att behöva en sugardaddy är väl att gå lite långt. Hon är ju långt mycket framgångsrikare och mer oberoende än alla oss här.
Nej, manga har ar tätare
Citera
2019-10-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Nej, manga har ar tätare
mer framgångsrika i termer av entreprenörskap
Citera
2019-10-02, 15:59
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
En dum fråga från mig. Vem är Balder B?

Erik.
Här i tråden även kallad Balder Balle....
Citera
2019-10-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar

Många här verka hysa något slags personligt agg mot henne, det haglar grova förolämpningar. Visst är hon en skojare, men man behöver inte vara plump tycker jag.
Citera
2019-10-02, 16:19
Medlem
Vem hade trott att en såå STOOR kvinna som tydligt hade stora drömmar så att hon tillochmed ville bli VÄRLDENS MÄKTIGASTE KVINNA, DET är STORA ORD! Nu har hon enligt egen utsago droppat den ideen, OK, allt är borta, tillbaks till ruta ett, fast hon sa allt först och ångrar sig nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in