2019-10-02, 02:52
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon

Såg i dagarna Crawl (2019): https://www.imdb.com/title/tt8364368/reference
Bra skådisar å så, hyfsade effekter av och till ... men just detta med att "vara instängd och hotad" är så uttjatat. Orkade faktiskt inte se klart den.

Dessutom påminner den ganska mycket om den där hajfilmen Bait från 2012.
Citera
2019-10-02, 03:20
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Några tips på bra skräckfilmer från 90tal och framåt?
Gärna filmer som får det att krypa under skinnet på en och inte dåliga jumpscare filmer

Nattvakten? Ravenous? In the Mouth of Madness? The Witch? The Ritual? The Descent? The Gathering (har för mig att den var rätt ok för att vara en film med jättepannan Ricci, men kan ha fel)? Dead Silence (kanske bara är jag som tycker den är ok)? High Tension? Calvaire? Wrong Turn? Dead End med Ray Wise? AM1200? Pontypool? Backwoods? Sedan finns det ju lite asiatisk film som kanske skulle passa. Koreanska Black House, kanske? Chaser (mer thriller men bra)?
Senast redigerad av Veckans klubba 2019-10-02 kl. 03:42.
Citera
2019-10-02, 13:01
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Några tips på bra skräckfilmer från 90tal och framåt?
Gärna filmer som får det att krypa under skinnet på en och inte dåliga jumpscare filmer

The Wailing, The Gift, The House of the Devil, The Blackcoat’s Daughter, It Follows, Jacob's Ladder
Senast redigerad av Kalender-mannen 2019-10-02 kl. 13:19.
Citera
2019-10-02, 13:13
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Såg här om kvällen filmen Zeder från 1983. [...]

Ah Pupi Avati! The House with Laughing Windows (1976) är det jag sett av honom, gillade den skarpt!
Citera
2019-10-02, 14:09
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Ah Pupi Avati! The House with Laughing Windows (1976) är det jag sett av honom, gillade den skarpt!

The House with Laughing Windows blir nästa titt då, tack för upplysningen! Jag är rädd att ditt utbyte blir den något sämre klingande strängen, men vafan man kan njuta ändå!

Märkligt val att båda döpa huvudkaraktärer i denna och Zeder till Stefano.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2019-10-02 kl. 14:19.
Citera
2019-10-02, 15:58
Medlem
Krackhauss avatar
Vad har skräckhösten 19 för gott att bjuda på? Vilka extrordinära blockbusters ligger i pipelinen?
Citera
2019-10-02, 18:05
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Nattvakten? Ravenous? In the Mouth of Madness? The Witch? The Ritual? The Descent? The Gathering (har för mig att den var rätt ok för att vara en film med jättepannan Ricci, men kan ha fel)? Dead Silence (kanske bara är jag som tycker den är ok)? High Tension? Calvaire? Wrong Turn? Dead End med Ray Wise? AM1200? Pontypool? Backwoods? Sedan finns det ju lite asiatisk film som kanske skulle passa. Koreanska Black House, kanske? Chaser (mer thriller men bra)?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
The Wailing, The Gift, The House of the Devil, The Blackcoat’s Daughter, It Follows, Jacob's Ladder

Haha jävlar, ska kolla lite närmare på dessa och se om det är något som intresserar, tack!
Citera
2019-10-02, 23:42
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Vad har skräckhösten 19 för gott att bjuda på? Vilka extrordinära blockbusters ligger i pipelinen?
Lite snävt med just "hösten". Kan bara komma på lite halvt OT-saker.

Zombieland: Double Tap. Adventure/action ... liiite skräck kanske!
Creepshow. TV-serie men skräck-stämplad iaf.
Three from Hell. Rob Zombies uppföljare till The Devils Rejects. (För att va heelt jävla OnT)

Zombieland 2 har jag längtat efter. Creepshow likaså och det verkar redan finnas 1 avsnitt ute ser jag.
Senast redigerad av Zaxxon 2019-10-02 kl. 23:46.
Citera
2019-10-03, 01:49
Medlem
Annacondas avatar
The Final Scream (2019)
Inte illa, men inte min smak. 3+/5.
Senast redigerad av Annaconda 2019-10-03 kl. 01:53.
Citera
2019-10-03, 06:47
Medlem
Bästa medlemmar och skräckfilms-fantaster,
jag skulle vilja rekommendera följande skräckfilm = "Alice Sweet Alice" filmen är skapad år 1976 och är en så kallad slasher-film.

Filmen är mycket oförutsägbar och är sålunda en väldigt bra och sevärd skräckfilm, filmen har god action och många riktigt spännande skräckinjagande små scener som i sin tur kan ge oss lite kalla kårar, smått krypandes ut efter ryggraden.

Skräckfilmen "Alice Sweet Alice" har en speltid av approximativt 1 timma och 48 minuter och finns att köpa bland annat som DVD [Digital Video-Disk] hos "Discshop.se" till ett dagspris av 149 kronor, finns så och även på Blu-Ray-disk och till ett nuvarande dagspris av 249 kronor.

Gällande Digital Video-Disk, så är ljudkvalitén fantastisk, rent ut sagt otroligt bra, det är sällan man får lyssna till en sådan mycket bra ljudkvalité hos en gammal skräckfilm som är gjord under året 1976 på en Digital Video-Disk.

Skräckfilmen är gjord för DVD inom bildformatet 1:1,85 från det tidigare standardformatet 1:1,33

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-10-03, 15:15
Medlem
Jag vill inom denna skräckfilmstråden rekommendera ytterligare en riktigt bra skräckfilm.

Filmen = "Cameron's Closet" och skapades år 1988, filmens längd är approximativt 1 timma och 28 minuter, och filmen går ibland även under namnet "Cameron's Terror"

Detta enligt ovan skrivet är en riktigt tung skräckfilm och en ren Demon-skräckfilm.

Vill man köpa skräckfilmen på DVD är DVD:n kodad för 🌐Region 1 och finns närmast att få från "disclord.se" till en nuvarande kostnad av 99 kronor.

Filmen har endast standardformat 1:1,33, det vill säga, 4:3 och får sålunda sett via en bredbildsTV ett så kallat "Pillarbox-format"

Inom skräckfilmen "Cameron's Closet" finns många bra Demon-scener, var av en som jag själv personligen anser som riktigt skrämmande och obehaglig, vilken är en kort sådan, men mycket effektiv, filmens ljud är i stereo.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-10-03, 20:57
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bästa medlemmar och skräckfilms-fantaster,
jag skulle vilja rekommendera följande skräckfilm = "Alice Sweet Alice" filmen är skapad år 1976 och är en så kallad slasher-film.

En riktigt bra skräckfilm. En av 70-talets absolut bästa in sin genre och en tydlig influens till senare filmer. Den har en sådan där grå och rå ton som gör den riktigt behaglig och den gula regnrocken blev smått ikonisk. Paula E. Sheppard i huvudrollen som Alice är fantastisk filmen igenom. Paula var faktiskt 19 år gammal när filmen spelades in, det kan man inte tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in