Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Men ni har ju haft bra lag länge. Ni har väl inte missat top3 sedan 2012 samtidigt som spelare som Quaison et al tagit sig fram. Du har bättre koll än jag.
Det sistnämnda: Vi får väl se. En annan filosofi med Ola Larsson i spetsen, men för tidigt att avgöra. Får se om några av våra 00-03or tar klivet upp. Varken Leo, Dusan eller Lidberg som var så hajpade har visat sig hålla allsvensk toppkvalité än. Har ännu inte gett upp hoppet om Leo men hoppas på nytt kontrakt och utlåning till mittenlag i allsvenskan. Dusan och Lidberg är körda. Degerlund saknar USP. Om vi är ett lag som över tid ska vara i toppen tror jag max Leo kan utvecklas och platsa.
Mer nyfiken på Aimar Sher och om Alsanati kan ta kliv.
Håller inte på Gnaget hehe
Har dom verkligen haft ett lika starkt spelarmaterial(på pappret)? Ett mittfält med Adu, Seb Larsson och Tarik är ju t ex inte kattpiss. Svårt för juniorer att slå sig in där. Likaledes finns det namn i anfallet och försvar som på pappret håller hög klass, jag tror inte AIK har haft en såpass "stark" trupp på länge, men det kan nog Gnagarna svara på bäst själva. Sedan kan man såklart ha åsikter om spelartyper och spelsystem, men det är ändå i mitt tycke bra spelare dom har.
Ja inget händer ju över natten, sedan finns det ju även olika sätt att ta sig an det, vi(Blåvitt) har ju t ex en ganska liten(mätt i antal spelare) ungdomsverksamhet medans t ex Häcken är en riktigt stor ungdomsförening.