2019-10-01, 20:14
Medlem
Artikkelen om trusselbrevet har ligget på forsiden av VG i over en uke nå og det er ytterst spesielt, det må tyde på at politiet og media spiller på lag og at de er på sporet av noe stort.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70L1lW/politiet-vet-hvor-trusselbrevet-ble-solgt?utm_source=vgfront&utm_content=row-r18
Citera
2019-10-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornplomst
Husk nå bare på at din trådstart på ingen måte gir deg noen opphøyd kompetanse, relevans eller faktisk kunnskap om forhold i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvem som startet tråden er irrelevant, det gir hverken noen status eller autoritet i tråden.
Jeg får gjenta mitt svar til deg også, siden det dere skriver nesten er ordrett likt.
Hvis du hadde fulgt med så hadde du sett det for to sider siden.

Jeg har sagt det før, du er en dust jeg ikke gidder å svare, men siden det er diskusjon her om hvem som bruker flere nick, så fortjener tråden å se hva jeg svarer.

Citat:
Tungnem?

La meg ta det en gang til:
Jeg har startet tråden og lest hele

La meg ta det enda en gang til, denne gangen med store bokstaver og uthevet poeng:
JEG HAR STARTET TRÅDEN OG LEST HELE

Jeg har altså lest hele tråden - forstår du nå?

Det er ingenting her som har fått meg til å tro på TH som GM

Forresten, du behøver ikke svare, jeg kommer uansett ikke til å kommentere dine innlegg.

Ditt første innlegg på flashback avslører at du er en dust! - finn på noe annet![/b]

Om du har så tungt for det, så kan ikke jeg hjelpe deg med det.
Jeg prøver så absolutt ikke å påberope meg autoritet her, jeg skriver nesten ikke i tråden - fordi det er så mange tullinger her som prøver å ødelegge diskusjonen.

Du er en av de aller største!
Citera
2019-10-01, 20:21
Bannlyst
Citat:
Hvem som startet tråden er irrelevant, det gir hverken noen status eller autoritet i tråden.

Nå må du slutte å ta ting ut av sin sammenheng. Det ser bare dumt ut. Han har jo aldri sagt at han har større status, men at siden han startet tråden, så har han lest tråden fra første stund.
Citera
2019-10-01, 20:21
Avslutad
Citat:
Artikkelen om trusselbrevet har ligget på forsiden av VG i over en uke nå og det er ytterst spesielt, det må tyde på at politiet og media spiller på lag og at de er på sporet av noe stort.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70L1lW/politiet-vet-hvor-trusselbrevet-ble-solgt?utm_source=vgfront&utm_content=row-r18
Det faktum att så många i tråden har registrerat sig under 2019 ger inte tråden status.
Citera
2019-10-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg får gjenta mitt svar til deg også, siden det dere skriver nesten er ordrett likt.
Hvis du hadde fulgt med så hadde du sett det for to sider siden.

Jeg har sagt det før, du er en dust jeg ikke gidder å svare, men siden det er diskusjon her om hvem som bruker flere nick, så fortjener tråden å se hva jeg svarer.

Du er en av de aller største!
Du må være trådens sureste og mest hårsåre tryne.
Citera
2019-10-01, 20:24
Medlem
Citat:

"Et par Sprox-sko fra Sparkjøp, en strips kjøpt på Biltema og brevpapir fra en stor butikkjede i Norge, er nå politiets heteste spor for å finne frem til den eller dem som bortførte AEH fra sitt hjem i fjor.
Alle de tre nevnte gjenstandene er funnet på åstedet i Sloraveien 4, og kan være kjøpt inn nettopp for det formålet å gjennomføre bortføringen av kvinnen, slik Øst politidistrikt ser det."

Noterer meg at de skriver "bortføringen". Er det bare jeg som forvirres av dette? De har tviholdt på hypotesen om drap, og snakket om hjemmet som mulig åsted. Betyr dette at de tror at hun mest sannsynlig var i live da hun ble fraktet bort, eller kan man benytte ordet "bortføring" også hvis personen er død? Ser også at "trusselbrevet" står i anførselstegn.
Citera
2019-10-01, 20:25
Medlem
Citat:
Det kan du ha rett i!

VG har også samlet sine artikler om saken her:
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/artikler
Citera
2019-10-01, 20:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Takk for svar! Jeg synes at det er merkelig om eventuelle kidnappere skulle ha valgt en feil type plattform i en slik forbrytelse som de må ha brukt en god del tid for å planlegge.
Dessuten er det også merkelig at det tok tid å få ordnet med en annen plattform.

Dette er en av tingene som gjør at jeg dessverre tror dette er en manns verk - vår MGM. En reell bande hadde laget et opplegg som sørget for at pengene kom fram til dem.

Jeg tror at vi her ser resultatet av at en amatør ikke har tenkt igjennom alle forhold som kan oppstå ifm en reell kidnapping, eks. i en forhandlingsfase med offerets familie. En amatør kunne ikke på samme måte forutse at Monero-plattformen har svakheter som gjør den lite egnet.

Men dette er bare hva jeg tror, og selvsagt ikke noe jeg vet.
Senast redigerad av Monsen 2019-10-01 kl. 20:45.
Citera
2019-10-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Dette er en av tingene som gjør at jeg dessverre tror dette er en manns verk - vår MGM. En reell bande hadde laget et opplegg som sørget for at pengene kom fram til dem.

Jeg tror at vi her ser resultatet av at en amatør ikke har tenkt igjennom alle forhold som kan oppstå ifm en reell kidnapping, eks. i en forhandlingsfase med offerets familie. En amatør kunne ikke på samme måte forutse at Monero-plattformen har svakheter som gjør den lite egnet.

Men dette er bare hva jeg tror, og selvsagt ikke noe jeg vet.
Ja, men det finnes jo mange amatører. Og hvis trusselbrevet som formidlet "kidnapping med motiv penger" kun var for å villede og forsinke etterforskningen samt å forårsake at spor ble borte og vitner glemte osv, så var det kanskje ikke så viktig for GM å tenke gjennom og å planlegge så nøye alle detaljene rundt forhandlinger og plattformer fordi GM planla og begikk et drap og GM var ikke interessert i forhandlinger og penger (hvis det var slik).
Citera
2019-10-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Smart! Skibox är modellen ju.
Dock: han får inte upp den på taket med henne i eller upp henne i den med mindre än nån form av travers eller taktalja i garaget. Eller över en trädgren i skogen.
Så antingen har han en herrgårdsvagn där den går in bak, eller så lyckas han få in den i kupén på en sedan/coupé genom att fälla baksätet och öppna till bagageutrymmet. Eller ett släp.

Om de byggde om i huset kan han låna byggplast och slå henne eller boxen i. Kanske silikonlimma skarvarna med nån form av verktyg? Och sen ev återställa byggplast.

Är det känt vad i huset som höll på att renoveras?
Jeg tror ikke at det har vært opplyst alle detaljer om dette. Men på et foto fra noen dager før forsvinningen sto det et stillas utenfor huset og en stige. Og i en artikkel var en av AEH's annonser til "Mitt anbud" vist på et foto.
"Vi vil gjerne ha tilbud på utvendig vask, samt maling av mur 1. etg (murmaling) og beis i 2. etg." sto det bl.a. i annonsen fra 30. juli 2018.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus
På et av fotografiene i artikkelen, kan man se inn i entreen da døren står åpen (får ikke lagt inn bildeadressen riktig).
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-01 kl. 21:44.
Citera
2019-10-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Er det ingen her lengre som Ikke Tror TH er drapsmannen? Kan virke som aĺle er enig, jeg tror vel det selv også men er usikker på om jeg er påvirket eller om det er en realitet?
Jeg tenker IKKE at TH er GM.
Citera
2019-10-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Luktmolekylene vil trenge gjennom til slutt. Plastikk er mere gjennomtrengbart enn metall, og når en tollerhund kan lukte hasj gjennom en bensintank, så kan enlikhund også kjenne liklukt gjennom en bodybag.
Men fra man putter liket i en slik bag, til at molekylene trenger gjennom, så tar det jo en viss tid.
Hvor lang tid det tar vet jeg ikke, men alt fra 5 minutter til en time?
Hvis man har to stk bodybagger, der den innerste er vacumsatt og forseglet og mellom de to bodybaggene har man masse kullpulver, aktivt kull, så slipper lite og ingenting ut.
Man får kjøpt aktivt kull på bl.a. europris, som brukes til å rense vann som brukes til vin.
Man får kjøpt bodybags på nettet, men jeg tror det ville blitt lagt veldig merke til hvis en privat mann kjøpte en enkelt bodybag
Hva med vakumposer, beregnet på oppbevaring av klær? Det finnes kanskje i større utgaver enn dette?
https://www.biltema.no/hjem/oppbevaring/klesoppbevaring/vakuumpose-2-stk-2000039725
https://www.sparkjop.no/product/520012
Slike vakumposer bruker man en støvsuger for å få ut luften fra, står det. Har GM da kanskje kvittet seg med støvsugeren deretter, hvis han brukte vakumposer og støvsuger? Eller GM hadde ev en støvsuger innkjøpt til kun dette formålet, dersom han brukte denne metoden?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-01 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in