2019-10-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vilken påstående? De har kommit med hypoteser, det är något helt annat.

Beklager. Skulle skrevet "budskap". Retter opp.
Citera
2019-10-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tenker da at den elektroniske plattformen feilet. De feilberegnet reaksjonen. De trodde TH og familien ville betale umiddelbart, men det skjedde ikke. De ønsket kommunikasjon. Der feilet plattformen. Og det ble for risikabelt. Men stemmer dette, så har de vel innkassert 10 millioner. De fikk stablet en alternativ plattform på bena etterhvert. Så spørs det om det holder for å få livsbevis, eller om de må betale hele summen.
Takk for svar! Jeg synes at det er merkelig om eventuelle kidnappere skulle ha valgt en feil type plattform i en slik forbrytelse som de må ha brukt en god del tid for å planlegge.
Dessuten er det også merkelig at det tok tid å få ordnet med en annen plattform.
Citera
2019-10-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Hvilke detaljer i saken gjør at du heller mot dette?

Det er basert på endring av hovedhypotese. Politiet gikk ut med det dramatiske budskapet at de mener AE er drept, og at kidnappingen er fingert.
Noen sitater:

"Til tross for den nye kontakten i juli, har ikke politiet endret sin hovedhypotese om at forsvinningen til A-EH i realiteten er et drap, og at både brevet og den siste kontakten kan være et fiktivt oppsett for å villede."

"Vi tror mindre på at vi står overfor en kidnapping enn vi har gjort tidligere, sier Brøske."

"Dersom det skulle vise seg motivet var drap, så ligger det i sakens natur at brevet er falskt, sier Holden"

Det blir vanskelig for meg å forstå at noen andre enn ektemannen kan ha motiv for å drepe sin kone.

Hva er din hypotese?
Citera
2019-10-01, 18:49
Medlem
Citat:
Det er basert på endring av hovedhypotese. Politiet gikk ut med det dramatiske budskapet at de mener AE er drept, og at kidnappingen er fingert.
Noen sitater:

"Til tross for den nye kontakten i juli, har ikke politiet endret sin hovedhypotese om at forsvinningen til A-EH i realiteten er et drap, og at både brevet og den siste kontakten kan være et fiktivt oppsett for å villede."

"Vi tror mindre på at vi står overfor en kidnapping enn vi har gjort tidligere, sier Brøske."

"Dersom det skulle vise seg motivet var drap, så ligger det i sakens natur at brevet er falskt, sier Holden"

Det blir vanskelig for meg å forstå at noen andre enn ektemannen kan ha motiv for å drepe sin kone.

Hva er din hypotese?
Takk for svar! Jeg har ingen hypotese. Jeg tror ikke at TH er skyldig i denne saken.
Angående motiv, så finnes det f.eks. mennesker som gjør grusomme ting mot andre mennesker av ondskapsfullhet.
Citera
2019-10-01, 18:49
Avslutad
Citat:
Takk for svar! Jeg synes at det er merkelig om eventuelle kidnappere skulle ha valgt en feil type plattform i en slik forbrytelse som de må ha brukt en god del tid for å planlegge.
Dessuten er det også merkelig at det tok tid å få ordnet med en annen plattform.
Kanske valde de flashback? Det tar lite tid för man får kommunicera på forumet, särskilt pm ...
Citera
2019-10-01, 18:50
Medlem
Citat:

Feil og feil. Den er så anonym som du kan få det. Men familien koblet inn politiet, og ville ha kommunikasjon og livsbevis. Det ble vanskelig. Det var ganske grove trusler i brevet, mulig de tenkte det ville føre til betaling uten innblanding og spørsmål.
Citera
2019-10-01, 18:58
Medlem
Citat:
Feil og feil. Den er så anonym som du kan få det. Men familien koblet inn politiet, og ville ha kommunikasjon og livsbevis. Det ble vanskelig. Det var ganske grove trusler i brevet, mulig de tenkte det ville føre til betaling uten innblanding og spørsmål.
Så i et slikt potensielt tilfelle hadde ikke de eventuelle "kidnapperne" planlagt dette med å ha forhandlinger med familien eller dette med å levere offeret tilbake til familien, før de utførte forbrytelsen?
Citera
2019-10-01, 19:09
Medlem
Citat:
Så i et slikt potensielt tilfelle hadde ikke de eventuelle "kidnapperne" planlagt dette med å ha forhandlinger med familien eller dette med å levere offeret tilbake til familien, før de utførte forbrytelsen?

Spør du meg, så spør jeg deg. Virker ikke troverdig, nei. Men det er ikke så troverdig at noen dreper en bestemor fordi de er «ondskapsfulle» heller? Og lager trusselbrev der det står at de vil halshugge offeret for så å publisere videoen, hvis politiet innblandes. Hvem tenker du dette er?
Citera
2019-10-01, 19:13
Medlem
Citat:
Spør du meg, så spør jeg deg. Virker ikke troverdig, nei. Men det er ikke så troverdig at noen dreper en bestemor fordi de er «ondskapsfulle» heller? Og lager trusselbrev der det står at de vil halshugge offeret for så å publisere videoen, hvis politiet innblandes. Hvem tenker du dette er?
Jeg er enig i at det ikke virker troverdig at dette skulle være en kidnapping for penger.
Det finnes mennesker som har gjort enda verre ting av ondskapsfullhet.
Jeg har ingen forutsetninger for å kunne tenke noe om hvem GM er.
Citera
2019-10-01, 19:18
Medlem
Citat:
Jeg er enig i at det ikke virker troverdig at dette skulle være en kidnapping for penger.
Det finnes mennesker som har gjort enda verre ting av ondskapsfullhet.
Jeg har ingen forutsetninger for å kunne tenke noe om hvem GM er.

Det har du rett i. Det er voksne menn og kvinner som voldtar babyer. Folk med egne familier og vanlige jobber. Verden er full av ondskap. Det kan selvsagt være, at noen har gjort dette bare for å ramme familien, og skape kaos og redsel.
Citera
2019-10-01, 19:27
Medlem
Citat:
Det har du rett i. 1) Det er voksne menn og kvinner som voldtar babyer. Folk med egne familier og vanlige jobber. Verden er full av ondskap.

2) Det kan selvsagt være, at noen har gjort dette bare for å ramme familien, og skape kaos og redsel.
1) Ja dessverre er det slik. Noen mennesker både voldtar og dreper og tvinger familiemedlemmer av offeret (barn og/eller ektefelle) til å se på mens de gjør det også.

2) Ja. Og hvis det er slik, kan det i så fall kalles en terror-handling?

Redsel og frykt har jo rammet også andre enn kun familien:
"– Det er utrolig skremmende, sier Svendsen til VG."

"En av dem forteller til VG at han ikke vil uttale seg på grunn av faren for eksponering, men forteller at han og familien har tatt sine forholdsregler. Senest torsdag hadde de et møte med en sikkerhetsekspert om temaet i frykt for at det finnes folk der ute som vil kopiere det som har skjedd i Lørenskog."

https://e24.no/naeringsliv/i/qnodqz/naeringslivstopp-var-paa-krisekurs-maatte-oeve-paa-kidnapping-i-naere-relasjoner
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-01 kl. 19:48.
Citera
2019-10-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg har startet tråden og lest hele - jeg tror IKKE at TH har drept sin kone
Hvem som startet tråden er irrelevant, det gir hverken noen status eller autoritet i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in