2019-09-30, 02:20
Medlem
Okej så jag använder perfect player android app för min iptv m3u lista.

I listan har jag url som inte vill fungera när jag spelar upp den på perfect player och undrar om man kan konvertera om den till text adress istället för adress som börjar med 188.xxx.xx.xxx som nedan ?

obs länken är exemple samt fake då jag inte vill ange den fungerande adressen.
#EXTM3U
#EXTINF:-1, blabla* Tv
http://188.000.00.000:1935/home/smil:test01.smil/chunklist_w1181941881_b2020000_sleng.m3u8

text url som funkar i perfekt player, obs länken är bara akvarium video, inget upphovsrätts skyddat.

https://fluxustv.blogspot.com@bit.ly/fluxusfish?.m3u8

Varför är det så.. någon som kan förklara samt har en lösning på hur man konverterar första url från siffror till tex url så man kan spela upp kanalen i perfekt player ?

Obs att jag inte vill använda vlc utan trivs bra med perfect player.
Citera
2019-09-30, 13:53
Medlem
Det spelar ingen roll om det är siffror (IP nummer) eller ett namn.
Det namnet gör då du öppnar adressen är just att omvandla namnet till IP nummer.
Om den inte kan öppna beror det på du skrivit fel eller så beror det på själva spelaren.
Senast redigerad av FreddyK666 2019-09-30 kl. 13:58.
Citera
2019-09-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det spelar ingen roll om det är siffror (IP nummer) eller ett namn.
Det namnet gör då du öppnar adressen är just att omvandla namnet till IP nummer.
Om den inte kan öppna beror det på du skrivit fel eller så beror det på själva spelaren.
Jo jag vet hur det funkar egentligen och att text adress omvandlas till siffror i slutändan...

Men den ip nummer url som jag nämnde tidigare öppnas i vlc och funkar hur bra som helst iafl så problemet kan inte vara med just den källan.

Däremot i perfect player så slutar den funka.

Och den andra url som är med text funkar båda i vlc och perfect player så det kan inte vara perfect player spelaren som är problemet som du nämnde...

Men å andra sidan varför funkar det i vlc då.. gissar på att perfect player inte har support för url med siffror utan bara text eller har jag fel ?

Kan man ändra inställningar i perfect player för att tvinga den spela url med ip nummer ?

Du får gärna länka till gratis live stream med ip nummer url som jag kan prova.. är inte så bra på att sniffa live stream och vet fortfarande inte hur man sniffar youtube live stream som denna tex..
https://www.youtube.com/watch?v=jL8uDJJBjMA

har du något bra program som kan sniffa url samt visa .m3u8 url ? eller deras fungerande Ts länk ?
Senast redigerad av RR- 2019-09-30 kl. 23:16.
Citera
2019-09-30, 22:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
Okej så jag använder perfect player android app för min iptv m3u lista.

I listan har jag url som inte vill fungera när jag spelar upp den på perfect player och undrar om man kan konvertera om den till text adress istället för adress som börjar med 188.xxx.xx.xxx som nedan ?

obs länken är exemple samt fake då jag inte vill ange den fungerande adressen.
#EXTM3U
http://188.000.00.000:1935/home/smil:test01.smil/chunklist_w1181941881_b2020000_sleng.m3u8

text url som funkar i perfekt player, obs länken är bara akvarium video, inget upphovsrätts skyddat.

https://fluxustv.blogspot.com@bit.ly/fluxusfish?.m3u8

Varför är det så.. någon som kan förklara samt har en lösning på hur man konverterar första url från siffror till tex url så man kan spela upp kanalen i perfekt player ?

Obs att jag inte vill använda vlc utan trivs bra med perfect player.

Vilken streamingtjänst vill du spela upp?
Just nu länkas dina länkar du har i exemplet till bit.ly, vilket inte ger någonting i informationsväg.
Får inte upp något vettigt ifrån dina länkar i alla fall.

Kan du återkomma med mer information vad du vill spela upp?
Citera
2019-09-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vilken streamingtjänst vill du spela upp?
Just nu länkas dina länkar du har i exemplet till bit.ly, vilket inte ger någonting i informationsväg.
Får inte upp något vettigt ifrån dina länkar i alla fall.

Kan du återkomma med mer information vad du vill spela upp?
du måste först lägga länken i m3u fil sen spela upp den i perfect player... vet du hur man gör sånt el?
Citera
2019-09-30, 23:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
du måste först lägga länken i m3u fil sen spela upp den i perfect player... vet du hur man gör sånt el?

Jag lär mig fortfarande fort, trots mina år här på klotet..

Du pratar om att spela upp IPTV liknande detta i perfect player, antar jag?

På länken ovan, står det ju hur man gör?
-Upphovsrättsskyddad IPTV tror jag blir bra mycket knepigare, exempelvis svenska IPTV-tjänster.
Har jag förstått dig rätt?
Citera
2019-09-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag lär mig fortfarande fort, trots mina år här på klotet..

Du pratar om att spela upp IPTV liknande detta i perfect player, antar jag?

På länken ovan, står det ju hur man gör?
-Upphovsrättsskyddad IPTV tror jag blir bra mycket knepigare, exempelvis svenska IPTV-tjänster.
Har jag förstått dig rätt?
stämmer bra det men den live streamen som jag försökte spela hade ip nummer istället för text och därför inte gick att spela upp men gick att spela upp på vlc istället, dock så vill jag få till den att spela i perfect player och vet inte hur jag kan få till det.. i princip vad hela tråden handlar om

har du perfect player i din android box eller apple tv eller ?
Citera
2019-09-30, 23:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
stämmer bra det men den live streamen som jag försökte spela hade ip nummer istället för text och därför inte gick att spela upp men gick att spela upp på vlc istället, dock så vill jag få till den att spela i perfect player och vet inte hur jag kan få till det.. i princip vad hela tråden handlar om

har du perfect player i din android box eller apple tv eller ?

Kör Chromecast och windows tyvärr, android endast på mobil.
Ska snoka vidare, och återkommer i tråden om jag hittar något nyttigt!
Citera
2019-10-01, 03:26
Medlem
Säger det igen det har inget med IP nummer att göra utan du det är nåt annat som är fel.
Vad jag vet så öppnar man en m3u fil direkt som innehåller den stream du ska öppna så det är antagligen det.
Sen så kan det mycket väl vara nåt med streamen som gör att perfect player inte öppnar den.
Släpp det med IP nummer det är inte det.
Jag har öppnat m3u filer med IP nummer som ligger lokalt på annan dator här utan problem med perfect player.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in